Deel artikel
Dataverrijking in je HubSpot-portaal dankzij de overname van Clearbit
door Floris van Muijen op 19-12-23 10:30
Is leadgeneratie belangrijk voor jouw organisatie? Dan zijn verouderde, onvolledige en onjuiste gegevens in je CRM-software waardeloos.
Want hoe kun je leads binnenhalen, prioriteren en converteren met data die niet klopt? Je data-gedreven workflows goed aansturen als je te weinig weet? En de ervaringen van je (toekomstige) klanten optimaliseren?
De overname van Clearbit is goed nieuws voor HubSpot-klanten. Hiermee verrijk je namelijk jouw data. Zodat je jouw leads nóg efficiënter managet en de conversie verhoogt.
Wat is Clearbit?
Clearbit bestaat sinds 2014. De software verzamelt gegevens van miljoenen bedrijven over de hele wereld. Om hiermee online koopsignalen te ontdekken. En om een diepgaand inzicht in je (toekomstige) klanten te krijgen.
Voor de gegevensverzameling gebruikt Clearbit meer dan 250 openbare en particuliere databronnen. Waaronder:
- Profielen op sociale media kanalen
- Bedrijfswebsites
- Juridische documenten
- Crowdsourcing
Met je Clearbit-integratie voeg je deze gegevens automatisch aan je CRM-records toe. En dit gaat veel verder dan de gebruikelijke gegevens. Zoals de bedrijfsnaam en het aantal werknemers. Die informatie verzamelt HubSpot Insights namelijk al voor je.
Clearbit verzamelt óók allerlei waardevolle demografische gegevens. En dit kunnen wel 100 extra kenmerken zijn. Zoals wie de Chief Information Officer (CIO) is. En technologische gegevens, zoals welke marketingautomatiseringstools er gebruikt worden. En het mooiste van dit allemaal? Clearbit houdt al deze waardevolle data automatisch up-to-date!
Deze gegevens voegt Clearbit onder andere aan je HubSpot-records toe:
Contactgegevens | Bedrijfsgegevens |
De voor- en achternaam | Bedrijfsnaam |
Telefoonnummer | Oprichtingsjaar en aantal werknemers |
Woonplaats, staat, land | Adres & adresgegevens van het hoofdkantoor |
Tijdzone en het tijdverschil met jouw locatie | Tijdzone en het tijdverschil met jouw locatie |
Bio van verschillende sociale media profielen (inclusief een persoonlijke website) en de profielfoto’s | Bedrijfsdomein (website) en domeinen (aliassen) die hiernaar verwijzen & het domein van het moederbedrijf |
De werkgever en het bedrijfsdomein | Telefoonnummers en e-mailadressen op de website & telefoonnummer van het hoofdkantoor |
Functietitel | Bedrijfsbeschrijving & bedrijfslogo |
Facebook profiel en gebruikersnaam | Branche gegevens, soort bedrijf en bedrijfscodes (GICS, SIC, NAICS) |
Twitter (X) profiel en gebruikersnaam en gebruikersdetails | Twitter (X) gebruikersnaam, bio en andere details |
LinkedIn-URL in het profiel | LinkedIn-URL in het profiel |
E-mailproviders (zakelijk e-mailadres, Gmail, etc.) | E-mailprovider waar het e-maildomein aan is gekoppeld |
Datum record update | Datum record update |
Of het een beursgenoteerd bedrijf met aandelen is. En een schatting van de omzet als het een beursgenoteerd bedrijf is |
Je verkopers breng je met meldingen op de hoogte van welke doelaccounts interesse tonen. Zelfs als ze geen leadformulier invullen!
Clearbut vult alleen lege standaardvelden van de records in je CRM-systeem in. En het overschrijft de velden, die informatie van Clearbit bevatten. Je eigen gegevens worden dus niet overschreven. Maar deze standaard instelling kun je wel aanpassen. Per veld kies je dan of je HubSpot-gegevens wilt overschrijven (standaard en aangepaste velden).
👉 TIP: Integreer je HubSpot met Clearbit Advertising? Dan voeg je meer dan 100 B2B-targetfilters aan je Facebook of LinkedIn advertenties toe. Je targetmogelijkheden worden oneindig!
Waarom neemt HubSpot Clearbit over?
Stel je eens voor. Clearbit controleert je CRM-contacten actief op koopintenties. Op basis van de betrokkenheid ín je allround CRM-software. Én hun online activiteiten buiten HubSpot om. Hoe gaaf klinkt dat? En is het tijd om contact op te nemen? Dan creëer je persoonlijke berichten met Artificial Intelligence (AI). Met deze verrijkte data in je CRM-database als basis.
Verrijk je jouw bedrijfs- en contactgegevens in HubSpot met alle gegevens van Clearbit? Dan voeg je waardevolle informatie aan je HubSpot-workflows toe. Waardoor je sneller goede deals sluit. Jouw lead management tools identificeren namelijk makkelijker je beste deals.
Met meer dan 100 extra kenmerken hoef je minder informatie op te vragen. Met alleen een e-mailadres beschik je gelijk over:
- Functietitels
- Branches
- Locaties
- Bedrijfsformaten
- Gebruikte online technologieën
- En nog heel erg veel andere gegevens
Zodat je jouw doelgroep nog beter segmenteert. Én nog persoonlijker benadert met je marketingcampagnes en sales sequences. Uiteraard stel je in HubSpot slimme meldingen voor je verkoopteam in. Zodat je verkopers het direct weten als gekwalificeerde leads iets op je website doen. Of als er functies wijzigen bij je contacten en doelaccounts.
👉 TIP: Vindt Clearbit gegevens? Dan vult het de bijbehorende velden van je online websiteformulieren hiermee alvast in. Je (toekomstige) klanten kunnen hun gegevens wijzigen, voordat ze de websiteformulieren inzenden. En de velden die je niet nodig hebt verberg je automatisch. Behalve als Clearbit de informatie niet kan vinden. Wel zo makkelijk en overzichtelijk!
De combinatie van HubSpot Smart CRM en Clearbit helpt je om meer geschikte prospects te vinden. Je groeit makkelijker. Je creëert een ongelofelijk diepe verbinding met je (toekomstige) klanten. En met de statistieken op je dashboards in HubSpot leg je alle belangrijke informatie bloot.
👉 TIP: Gebruik je Clearbit-data in combinatie met de voorspellende leadscores van HubSpot. En haal nóg meer uit je klanten met AI-aangedreven leadkwalificatie.
De overeenkomst voor de overname is getekend. Als de deal helemaal rond is dan integreert HubSpot Clearbit in de HubSpot-tools. Tot het zover is kun je de zelfstandige tool integreren. Clearbit blijft ook als standalone tool beschikbaar.
Meer over HubSpot weten? Bekijk onze ultieme HubSpot CRM demo video hieronder. En neem een kijkje op onze speciale videopagina. Uiteraard willen we je ook graag een software demonstratie geven. Dan laten we je de software en alle mooie HubSpot-tools zien. We denken gelijk met je organisatie mee.
3 CRM-frustraties die bij veel organisaties bedrijfsgroei belemmeren
De laatste HubSpot updates | november 2024
Datamanagement: zo kom je van verwaarloosde & versnipperde CRM-data af
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)