HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | januari 2025

De laatste HubSpot updates | januari 2025
10:40

De laatste HubSpot updates januari 2025

Aan het begin van het nieuwe jaar zijn er meestal weinig updates. Desondanks zijn er de afgelopen weken wat leuke mogelijkheden bijgekomen. Zoals Youtube-video’s die je vanuit HubSpot kunt plaatsen. En allerlei verbeteringen aan Breeze Intelligence

Verder is belangrijk dat de database van HubSpot Insights vanaf 18 maart 2025 niet meer beschikbaar is. Maak je daar nu gebruik van? En wil je jouw bedrijfsrecords blijven verrijken met soortgelijke data? Dan moet je daar Breeze Intelligence-credits voor aanschaffen. 

Dit is onze selectie met de 15 interessantste HubSpot updates van januari 2025:

1. HubSpot YouTube Publishing
2. Gegevensverrijking met Breeze Intelligence
3. Breeze Intelligence Buyer Intent
4. Breeze Prospecting Agent
5. Dynamische marketing e-mails met Shopify-informatie
6. Sales leads in de Mobile App
7. Goedkeuringen voor deals
8. Tickets ordenen op basis van de taal
9. Je Customer Agent trainen
10. Rapporteren op SLA’s in de Helpdesktool
11. Nummerbehoud 
12. Blokkeer (gratis) e-maildomeinen in je afsprakentool
13. Nieuwe grafiek
14. Toestemming voor het creëren van CRM-records
15. Automatische back-ups

HubSpot x Youtube1. HubSpot YouTube Publishing

Youtube videos via HubSpot publicerenPubliceer je jouw Youtube-video’s met je ‘social composer’ in HubSpot? Dan analyseer je de resultaten in je HubSpot-portaal. Zodat je jouw Youtube-marketingstrategie verder kunt verbeteren. Met HubSpot’s ingebouwde tools optimaliseer je de video’s bovendien voor SEO.

Youtube-video’s met HubSpot publiceren is makkelijk. In je social media tool:

  • Voeg je de video-titel toe (maximaal 100 tekens).
  • Maak je een aantrekkelijke video-beschrijving. Met specifieke trefwoorden help je Youtube-gebruikers om jouw video te vinden.
  • Selecteer je een (bestaande) openbare video.
  • Bepaal je aan welke Youtube-playlist je de video toevoegt.
  • Geef je aan of de video geschikt is voor kinderen.
  • Voeg je #Youtube-tags toe. Net zoals je dat bijvoorbeeld op LinkedIn doet. Maar dan op Youtube. De tags scheid je met een komma.
  • Selecteer je de primaire taal van je Youtube-video. En het licentietype als die niet-standaard is.
  • Kies je of andere gebruikers je Youtube-video’s aan hun website mogen toevoegen. 
  • Stel je een categorie in, zodat Youtube-gebruikers je video makkelijker vinden. Voor een instructievideo selecteer je bijvoorbeeld de categorie ‘Educatief’. 
  • Koppel je de video aan een marketingcampagne als je dat wilt.

Is alles ingesteld? Dan klik je rechtsboven op 'plannen' of 'nu publiceren'. Wil je jouw Youtube-abonnees van de nieuwe video op de hoogte brengen? Publiceer de video dan in de abonnementenfeed. 

Van deze update profiteren? Verbind je Youtube-account met HubSpot. Zorg dat de instellingen goed staan, zodat alle links in de videobeschrijving klikbaar zijn. En dat de video aan de video en audio opmaakspecificaties van Youtube voldoet. Daarnaast heb je een Marketing Hub Pro+ licentie nodig.

👉 TIP: Heb je ons AI-webinar voor marketeers gemist? Je kunt 'm nog terugkijken!

2. Gegevensverrijking met Breeze Intelligence


HubSpot Insights verdwijnt. Maar Breeze Intelligence is een waardige vervanger. Want je kunt er veel meer mee. Hiermee:

In de video hierboven laat ik je de mogelijkheden zien. 

Wat er nieuw is? Je ziet precies welke gegevens je kunt verwachten. En met welk percentage je jouw contact- en bedrijfsgegevens verrijkt. 

Voeg je CRM-records aan je HubSpot-portaal toe? Of wil je de gegevens van je bestaande CRM-records aanvullen? Dan kun je dataverrijking toepassen. Vooraf krijg je een ‘voorproefje van de gegevens’. Zónder dat je daar al credits voor hoeft te kopen. 

Stel dat een bedrijf verhuist. Dan kun je met dataverrijking van Breeze Intelligence de adresgegevens bijwerken. Bij het verrijken van je gegevens heb je 3 opties:

  • Breeze Intelligence workflowGegevens automatisch verrijken.
  • Maximaal 100 CRM-records per keer handmatig verrijken.
  • CRM-records met workflows verrijken. Bijvoorbeeld aan de hand van de regio en de jaaromzet van bedrijven.

De 3e mogelijkheid is nieuw. En geeft je meer controle over de records die je verrijkt. Uiteraard moet je hiervoor wel Breeze Intelligence-credits aanschaffen.

3. Breeze Intelligence Buyer Intent

Intentiecriteria bij Breeze Intelligence Buyer Intent
Wil je weten wanneer een bedrijf in je 'targetgroup' koopintentie op je website toont? Voortaan maakt Breeze Intelligence dat inzichtelijk voor je. Hiervoor kijkt de AI-tool naar het aantal websitebezoeken en de conversiegegevens (levenscyclus/ dealfasen).

Wat deze AI-tool zo krachtig maakt? De combinatie van het instellen van targetcriteria én de koopintentie. Hiermee herken je namelijk de websitebezoekers mét een koopintentie uit je doelgroep! Ook voor deze update moet je betaalde Breeze Intelligence-credits afnemen.

Hebben 'target-bedrijven' met een hoge koopintentie je website bezocht? Dan kun je daar een e-mailnotificatie voor ontvangen. Bijvoorbeeld dagelijks, wekelijks of maandelijks. 

4. Breeze Prospecting Agent

Wil je als verkoper succes behalen? Dan is een goede voorbereiding belangrijk. Of het nou om de verkoopgesprekken zelf gaat of de follow-up daarvan. Met AI-guided selling ondersteunt HubSpot je erbij. 

De 'Prospecting Agent' kan je ontzettend veel werk uit handen nemen. Deze AI Agent maakt namelijk gepersonaliseerde e-mails op basis van jouw producten en diensten. En kan zelfstandig prospects voor je gaan mailen! Je bepaalt zelf of je voor de verzending nog even een 'e-mail check' doet. Of dat je het proces 100% automatisch laat verlopen. 

De Breeze Prospecting Agent bevat allerlei nieuwe mogelijkheden:

  • Voeg de stap ‘Voeg contact aan e-maillijst van Prospecting Agent’ aan je workflows toe.
  • Voeg geautomatiseerd contacten aan je Prospecting Agent-lijsten toe. 
  • Bepaal zelf welke contactpersonen geen e-mail van de Prospecting Agent mogen ontvangen.
  • Configureer de Prospecting Agent om bepaalde inboxen en vergaderlinken te gebruiken. Bijvoorbeeld om afspraken met prospects in te boeken.
  • Pas de call-to-action aan: afspraak plannen, e-book downloaden, naar landingspagina navigeren.
  • Definieer de producten en diensten waarnaar de Prospecting Agent in e-mails moet verwijzen.
  • Bewerk met je Copilot de e-mails die de Prospecting Agent maakt. Je kunt ze inkorten, vertalen, herschrijven en meer.
  • Registreer in bulk 25 contacten als je dat wilt (de registratielimiet was 10).

Het nieuwe tabblad ‘Inschrijvingen’ categoriseert je inschrijvingen op status. Vertelt je waarom bepaalde inschrijvingen mislukt zijn. En toont een tijdlijn met de betrokkenheid van je contactpersonen. 

Alle Sales Hub Pro en Enterprise licenties komen in februari of maart 2025 in aanmerking voor de openbare bètaversie.

👉 TIP: Op 13 maart 2025 verzorgen wij een AI-webinar voor verkopers. Volg ons op LinkedIn om te ontdekken wanneer de inschrijving geopend is!

5. Dynamische marketing e-mails met Shopify-informatieDynamische e-mails met Shopify informatie

Gebruik je de Shopify-app? En hebben contacten webshop-producten bekeken, maar niet gekocht? Dan kun je deze laatst bekeken producten nu aan je marketing e-mails toevoegen. Zodat je bezoekers (hopelijk) terugkeren om de items alsnog aan te kopen. Profiteer van deze mooie update als je een Shopify integratie hebt! 

6. Sales leads in de Mobile App

Ben je als sales medewerker regelmatig onderweg? Dan vind je dit vast een vette update. In je mobiele app creëer je nu namelijk eenvoudig leads vanuit je sales interface. De update geldt voor alle Sales Hub licenties.

7. Goedkeuringen voor deals

Voor je dealpijplijnen zijn er 2 updates:

  • Conditionele criteria toevoegen om deals naar een volgende dealfase te laten gaan. Waardoor je meer kwalitatieve deals in je dealpijplijn overhoudt. Bijvoorbeeld alleen deals boven een bepaald bedrag.

  • Verwijderde deals met de originele data terugzetten. Bijvoorbeeld nadat iemand een deal per ongeluk gecanceld heeft.

Je bepaalt zelf wie hier de toestemmingsrechten voor krijgt. De update geldt voor alle Sales Hub-abonnementen.

8. Tickets ordenen op basis van de taal

Snel tickets op basis van de taal ordenen? Zodat je ze automatisch naar de juiste vertegenwoordigers kunt doorzetten. Met een nieuwe AI-functionaliteit is dat mogelijk. Of je tickets nou via e-mail, chat of op een andere manier binnenkomen. De nieuwe functionaliteit is ook beschikbaar in je rapportages.

Overigens is de bèta-tool nu nog niet beschikbaar voor skills-based routing. Maar je kunt 'm al wel voor je workflows en je rapportages gebruiken. De update is beschikbaar als je over een Service Hub Enterprise licentie beschikt.

9. Je Customer Agent trainen

De Breeze AI Customer Agent beantwoordt geautomatiseerd vragen van je websitebezoekers. Maar je wil natuurlijk wel dat dit goed gebeurt. Heb je een Service Hub Enterprise licentie? Dan kun je de antwoorden nu uittesten en trainen met snelle voor-gedefinieerde voorbeeldvragen. Waarmee je als het ware de interacties met echte klanten simuleert. 

10. Rapporteren op SLA’s in de Helpdesktool

Als servicemanager wil je graag weten hoe goed je team aan de SLA’s (Service Level Agreements) voldoet. Daarom heeft HubSpot 2 nieuwe datapunten voor je service rapportages toegevoegd:

  • Tijd tot de eerste reactie in SLA-uren.
  • Tijd waarin een ticket opgelost is. Ook in SLA-uren.

Met een Service Hub Enterprise licentie profiteer je van deze update.

11. Nummerbehoud 

Gebruik je een Professional licentie? En wil je jouw Nederlandse telefoonnummer voor HubSpot's beltool gebruiken? Dan kan je dit nummer nu aan Hubspot overdragen. De overdracht duurt zo'n 4-6 weken. 

12. Blokkeer (gratis) e-maildomeinen in je afsprakentool

Wil je e-mailadressen van Hotmail of Gmail weigeren in je afsprakentool? Of van een ander specifiek domein? Bijvoorbeeld omdat je alleen hoogwaardige e-mailadressen in HubSpot wilt opnemen. Dan kan dat nu door een regel aan je afsprakentool toe te voegen. Je hebt hier wel een Enterprise licentie voor nodig.

13. Nieuwe grafiek

Nieuwe grafiek in HubSpot

Heb je een Enterprise licentie? Dan vind je deze nieuwe grafiek vast gaaf. Waarmee je eenvoudig bijhoudt of je nog op koers zit. 

14. Toestemming voor het creëren van CRM-records

Mogen alle gebruikers van je CRM-portaal zomaar contacten, bedrijven, deals, tickets en custom objecten creëren? Misschien wil je alleen dat ze bestaande CRM-records kunnen bewerken. Er is een nieuwe functionaliteit om dit in goede banen te leiden. Ook hiervoor heb je een Enterprise licentie nodig. 

15. Automatische back-ups

Heb je een Enterprise licentie? Dan kun je jouw automatische back-ups nu ook plannen. Bijvoorbeeld 1 keer in de week of 1 keer in de maand.

Heb je vragen over deze updates? Dan staat onze supportafdeling natuurlijk klaar om je te helpen!
 
Nieuwe call-to-action
 
 

Aanmelden per e-mail