HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | maart 2024

De laatste HubSpot updates maart 2024

Ook deze maand zijn er weer mooie updates in HubSpot. Wat vind je bijvoorbeeld van de snelle dashboard filters? Waarmee je groepen van filters voor meerdere rapportages aanmaakt. En hoe fijn is het dat je jouw dealnamen nu eindelijk zelf kunt aanpassen? 

Sinds 5 maart 2024 geldt er een nieuw prijsmodel voor nieuwe HubSpot-klanten. Voor bestaande klanten verandert er op dit moment nog niets. Maar in de toekomst kun je wel met prijswijzigingen te maken krijgen. 

Dit zijn de belangrijkste updates van maart 2024:

1. LinkedIn targeting
2. Dubbele opt-in voor formulieren
3. Snelle dashboard filters
4. Waarschuwing voor marketing e-mails
5. Marketing Single Send API
6. AI onderwerpregels voor je marketing e-mails
7. Verouderde CTA’s
8. Toestemmingsbanners voor cookies
9. Dealbedragen in de Sales Hub
10. Eigendom van leadrecords
11. In bulk tickets in de helpdesktool bewerken
12. Playbooks voor coaching
13. Stripe betalingsverwerkingsfunctie in de EU
14. Associatie limieten
15. Dealnamen aanpassen
16. Nieuwe broneigenschap voor alle CRM-records
17. Gekochte producten in contact- en bedrijfsrecords
18. Zelfverificatietool SSL Providers

1. LinkedIn targeting

Met LinkedIn targeting toon je bepaalde content alleen aan specifieke doelgroepen. De target mogelijkheden zijn op basis van de profielgegevens van je LinkedIn volgers. Bijvoorbeeld:

  • Het formaat van de organisaties waar je contacten voor werken.
  • De branches waarin je contacten werkzaam zijn.
  • De functies die je volgers uitvoeren.
  • Geografische gegevens.
  • De lengte van het dienstverband van je volgers (anciënniteit).
  • Taalvoorkeuren.

Worden deze berichten gedeeld? Dan zien ook mensen buiten je doelgroepen het. Met een Marketing Hub Pro+ licentie profiteer je van deze mooie nieuwe functie. 

2. Dubbele opt-in voor formulieren

In HubSpot stel je eenvoudig een dubbele opt-in voor geselecteerde websitepagina’s in (bij websitepagina’s die je in HubSpot hebt gemaakt). Die functie ken je waarschijnlijk wel. Maar je mogelijkheden zijn nu uitgebreid. Sinds kort kun je namelijk ook een dubbele opt-in voor specifieke formulieren instellen.

Voor deze update heb je een Marketing Hub Pro+ licentie nodig.

3. Snelle dashboard filters

Snelle dashboard filters in HubSpot

Met de nieuwe snelle dashboardfilters:

  • Genereer je automatisch dashboardfilters.
  • Maak je dasboardfilters aan de rapportages op je dashboards vast.
  • Creëer je groepen van dashboardfilters, die je in meerdere rapportages kunt gebruiken.

Alle HubSpot-gebruikers kunnen de nieuwe snelle dashboardfilters gebruiken. Maar let op: deze functie is nog wel in bèta. Heb je externe pakketten in je CRM-software geïntegreerd? Neem dan even contact met onze supportdesk op als je het wilt uitproberen. 

Nieuwe call-to-action

4. Waarschuwing voor marketing e-mails

Verbind een e-maildomein met HubSpot

Inmiddels weet je vast over het nieuwe e-mail verzendbeleid van grote e-mailproviders, zoals Yahoo en Gmail. In de updates van februari 2024 vind je er meer informatie over. 

Het is belangrijk dat je e-mail instellingen goed staan. Zijn je (bulk) e-mails namelijk niet correct geverifieerd? Dan worden ze automatisch geblokkeerd. Of ze komen direct bij de spam terecht. 

Er is een nieuwe e-mailwaarschuwing in HubSpot voor als je niet aan de nieuwe authenticatievoorwaarden voldoet. Je vindt de waarschuwing in je Marketing E-mail Management omgeving.

De waarschuwing is voor alle Marketing Hub Starter+ klanten beschikbaar.

Waarschuwining e-maildomeinen

5. Marketing Single Send API

Wil je extern gehoste gegevens integreren met marketing e-mails die je in HubSpot maakt? Dan is dat met de nieuwe Marketing Single Send API mogelijk. Als je tenminste een Marketing Hub Enterprise licentie hebt. 

6. AI onderwerpregels voor je marketing e-mails

Onderwerpsuggesties voor marketing e-mails met de AI content assistant van HubSpot (1)

Als marketeer heb je de AI content assistant van HubSpot vast al ontdekt. Het leuke is dat de output steeds beter wordt en de mogelijkheden steeds uitgebreider. 

Zo genereer je nu met AI snel onderwerpregels voor je marketing e-mails. De AI content assistant leest eerst de inhoud van je marketing e-mail. En komt daarna met 3 onderwerpsuggesties waar je uit kunt kiezen. 

HubSpot-gebruikers van alle hubs en licenties profiteren van de nieuwe AI-functie. Op  desktops én met de mobiele HubSpot App

7. Verouderde CTA’s

Heb je een Marketing Hub of CMS Hub Pro+ abonnement? Dan ben je de melding over verouderde CTA’s vast al in je HubSpot-portaal tegengekomen. Inmiddels is er een nieuwe Legacy CTA Migration functie. Met een simpele klik migreer je de verouderde CTA’s naar nieuwe CTA’s. 

8. Toestemmingsbanners voor cookies

Met nieuwe aanpassingsopties pas je allerlei elementen van je cookie-toestemmingsbanners aan. Zoals:

Voor deze update heb je een Marketing Hub of CMS Hub Starter+ licentie nodig. 

9. Dealbedragen in de Sales Hub

Heb je een Sales Hub Enterprise licentie? En selecteer je jouw deals in bulk om een verkoopprognose te maken? Dan gebruikt HubSpot voortaan gesplitste dealbedragen in plaats van totale dealbedragen (indien zo ingesteld). Zodat je prognoses nauwkeuriger zijn. 

Daarnaast vind je gesplitste dealbedragen in deze CRM-eigenschappen:

  • Bedrag in bedrijfsvaluta
  • Gewogen bedrag in bedrijfsvaluta

Nieuwe call-to-action

10. Eigendom van leadrecords

Met je Sales Hub Pro+ licentie ken je verschillende rollen aan je leadrecords toe:

  • Bedrijfseigenaar
  • Contactpersoon
  • Leadeigenaar

De rollen 'bedrijfseigenaar' en 'contactpersoon' waren er al. De rol 'leadeigenaar' is nieuw. Je ziet de 3 verschillen rollen bij je leads in de prospectie werkruimte terug. 

11. In bulk tickets in de helpdesktool bewerken

In de updates van februari 2024 vertelden we je over de nieuwe helpdesktool (in bèta). De komende tijd verbetert HubSpot de functies hiervan.

Zo selecteer je jouw tickets nu om de eigenschappen in bulk te bewerken. Voorheen kon je jouw tickets alleen afzonderlijk aanpassen.

Om hiervan gebruik te maken heb je een Service Hub Pro+ licentie nodig. 

12. Playbooks voor coaching 

Playlists voor coaching in HubSpot
HubSpot heeft de coaching mogelijkheden voor je playbooks uitgebreid. Bijvoorbeeld om je team verkooptactieken aan te leren of te trainen voor nieuwe producten. 

Deze elementen voeg je nu ook aan je playbooks toe:

  • Opgenomen gesprekken.
  • Gespreksclips met gedeelten van gespreksopnamen.
  • Afspeellijsten waarmee je jouw trainingsproces structureert. 

Wil je geïnformeerd worden als er nieuwe opnames in je playbooks bijkomen? Stel hier dan meldingen voor in. Daarnaast kun je nu rapporteren over het gebruik van je playbooks. Zodat je volgt hoe effectief ze eigenlijk zijn.

Van deze updates profiteren kan met een Sales of Service Hub Pro+ licentie.

👉TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
Wat zijn playbooks in HubSpot en waarvoor gebruik je ze? 
➜Je audio opnames automatisch transcriberen met HubSpot AI.

13. Stripe betalingsverwerkingsfunctie in de EU

HubSpot’s nieuwe Stripe betalingsverwerkingsfunctie (bèta) is nu ook beschikbaar in de EU. Hiermee verwerk je de betaling van meerdere valuta’s. Maar je hebt een EU Hublet (speciale tablet) nodig om ervan gebruik te kunnen maken. Bovendien kunnen er (regionale) datahostingregels van toepassing zijn. De Stripe betalingsverwerkingsfunctie is een onderdeel van de nieuwe Commerce Hub.

  •  

Nieuwe call-to-action

14. Associatie limieten

Dankzij deze nieuwe functie configureer je het maximale aantal associaties (record koppelingen). En je doet dit op basis van recordtypen.

Stel dat je bedrijfsrecords maximaal 10 koppelingen naar contactpersonen mogen bevatten. Maar er mag maar 1 ‘werkgever’ aan iedere contactpersoon gekoppeld zijn. Dan regel je dat met je associatie limieten. 

Voor deze functie heb je een Pro+ licentie nodig.

Vanaf een indexpagina kun je trouwens alle associaties van een bepaald record bekijken. Dit geldt voor alle hubs en licenties. 

👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
 ➜ Waarom gebruik je records en objecten in HubSpot?
 ➜ Met workflows en AI klantgegevens in je CRM-systeem verzamelen.

15. Dealnamen aanpassen

Dealnamen aanpassen in HubSpotMaak je een deal aan voor de records van deze objecten:

  • Contactpersonen
  • Bedrijven
  • Deals
  • Tickets
  • Aangepaste objecten (Enterprise)

Dan zet HubSpot hier een standaard dealnaam neer. Voortaan pas je deze dealnaam zelf aan. Hier gebruik je statische tekst en personalisatietekens voor.

De update geldt voor alle hubs en licenties. 

16. Nieuwe broneigenschap voor alle CRM-records

In al je CRM-records vind je een nieuwe eigenschap: ‘Recordbron’. Hierin staat hoe je records zijn gemaakt. Deze update is op alle hubs en licenties van toepassing.  

17. Gekochte producten in contact- en bedrijfsrecords

Product geschiedenis in HubSpotVanuit je contact- en bedrijfsrecords zie je nu welke producten je klanten bij je gekocht hebben. Hiervoor voeg je de ‘productgeschiedenis kaart’ aan de middelste recordkolom toe. Hierop zie je ook andere details, zoals de prijs, hoeveelheid en laatste aankoopdatum. 

Deze update geldt voor alle HubSpot-gebruikers, maar is nog wel in bèta.

18. Zelfverificatietool SSL Providers

Met de nieuwe zelfverificatietool los je zelfstandig veelvoorkomende problemen met SSL Providers op. In de tool vind je de fouten én stapsgewijze instructies om ze op te lossen. De nieuwe tool is voor alle hubs en licenties beschikbaar.

Heb je vragen over deze updates? Of hulp nodig? Dan helpt onze helpdesk je graag!

Nieuwe call-to-action

 

Ontvang updates per email