Deel artikel
De laatste HubSpot updates | februari 2024
door Floris van Muijen op 29-2-24 12:21
Na een rustige januari update maand zijn er nu weer veel HubSpot-verbeteringen doorgevoerd. Zoals een nieuwe helpdesktool met 1 gezamenlijke digitale werkruimte. Herbruikbare workflow acties en mooie updates aan de mobiele HubSpot App.
Daarnaast heeft HubSpot Clearbit overgenomen. En is HubSpot door G2 uitgeroepen tot beste marketing- en salessoftware!
Dit zijn de belangrijkste HubSpot updates van februari 2024
➜ 1. Verbeterde marketingkalender.
➜ 2. Nieuwe marketing e-mail vereisten van Gmail en Yahoo.
➜ 3. LinkedIn documenten & polls.
➜ 4. Voeg audiomodules aan je website toe.
➜ 5. Stel regels voor je dealpijplijnen in.
➜ 6. Machtigingen voor feedback onderzoeken.
➜ 7. Ticketroutering op basis van vaardigheden.
➜ 8. Conversations Inbox gesprekken naar de nieuwe Helpdesktool verplaatsen.
➜ 9. Workflow acties bewaren en hergebruiken.
➜ 10. Zoek met Data Sync op e-mailadressen.
➜ 11. Visualiseer je associaties.
➜ 12. Updates aan de mobiele HubSpot App.
➜ 13. Meldingen voor beheerders.
➜ 14. Haal meer uit je Wordpress website met de vernieuwde plug-in.
1. Verbeterde marketingkalender
Plan je jouw marketingcampagnes met de marketingkalender van HubSpot? En houd je jouw campagnetaken daar netjes in bij? Zoals je blogs, e-mails, landingspagina’s, sociale media berichten en webinars. Dan profiteer je van deze updates:
- Met de nieuwe ‘lijstweergave’ heb je een duidelijker overzicht. Per hele maand zie je nu welke marketing evenementen er allemaal zijn.
- De minimale hoogte van de marketingkalender is vergroot. Hierdoor bekijk je meer marketing evenementen tegelijkertijd.
- Om de bruikbaarheid te verbeteren is een aantal functies van plaats veranderd.
Om hiervan gebruik te maken heb je een Marketing Hub Pro+ abonnement nodig.
2. Nieuwe marketing e-mail vereisten van Gmail en Yahoo
Sinds deze maand vereisen Google en Yahoo dat je je met 1 klik voor e-mails kunt uitschrijven. Om hieraan te voldoen past HubSpot de e-mailheaders van alle marketing e-mails aan.
Daarnaast vereisen deze e-mailproviders dat e-mail afzenders van bulk e-mails DMARC, DKIM en SPF instellen. Heb je deze protocollen nog niet ingesteld? Dan is de kans groter dat je e-mails geblokkeerd worden. Of als spam worden gezien. Hierdoor daalt de reputatie van je e-maildomein.
Gelukkig voldoe je met HubSpot gemakkelijk aan deze vereisten. Hoe? Navigeer in je HubSpot-portaal naar je instellingen. Selecteer 'Websites' en daarna 'Domeinen & URL's'. Er zijn 2 opties:
- Er is al een domein ingesteld (DKIM). Selecteer dan 'Doorgaan met domeinconfiguratie' onderaan je pagina. Je vindt dit onder 'E-mail verzendende domeinen'.
- Je moet een nieuw domein instellen. Hiervoor selecteer je eerst 'Een domein koppelen'. En daarna achtereenvolgens 'E-mail verzenden' en 'Verbinden'.
Natuurlijk geldt deze update voor iedereen die met HubSpot marketing e-mails (in bulk) verzendt.
3. LinkedIn documenten & polls
Sinds een paar maanden voeg je vanuit HubSpot persoonlijke @vermeldingen aan je LinkedIn-berichten toe.
Het is nu ook mogelijk om LinkedIn-documenten (PDF’s) vanuit HubSpot te publiceren. Bijvoorbeeld e-books en whitepapers. Bovendien kun je erover rapporteren. Daarnaast voeg je eenvoudig polls vanuit Hubspot aan je LinkedIn-berichten toe.
Deze update is beschikbaar voor alle Marketing Hub Pro+ klanten.
4. Voeg audiomodules aan je website toe
Wil je audiobestanden aan je websitepagina’s, landingspagina’s of blogs toevoegen? Met de audiomodule van de CMS Hub is dat voortaan mogelijk. Bovendien geldt deze update voor alle licenties en hubs.
5. Stel regels voor je dealpijplijnen in
Heb je een Sales Hub Pro+ abonnement? Dan kun je sinds kort regels voor je dealpijplijnen instellen en beheren. Zodat je meer grip op je dealpijplijnen hebt. Dit zijn de nieuwe pijplijn-regels:
- Maak je nieuwe deals in 1 dealfase aan. Schakel je deze regel in? Dan komen alle nieuwe deals in de geselecteerde dealfase terecht.
- Voorkom dat deals fasen in de dealpijplijn overslaan. Schakel je deze regel in? Dan moeten je deals alle dealfasen in je dealpijplijn doorlopen. Je kunt ze alleen nog rechtstreeks naar de dealfasen ‘gesloten & verloren’ verplaatsen.
- Voorkom dat deals in je dealpijplijn achteruit gaan. Het is alleen nog mogelijk om deals vanuit de fase ‘gesloten & verloren’ terug te zetten. Zodat je deze deals kunt heropenen.
Je kon de bewerkingstoegang al per dealfase beperken. Deze functie vind je nu op het nieuwe tabblad ‘Pijplijn regels’ op de pagina ‘Pijplijn instellingen. De nieuwe regels gelden voor gebruikers én integraties met API’s.
6. Machtigingen voor feedback onderzoeken
Voorheen hadden Service Hub Pro+-gebruikers standaard toegang tot de feedback enquêtetool. Vanaf nu bepalen beheerders welke gebruikers de toegang krijgen. Zij bepalen ook wie de feedback uitslagen mogen bekijken. En wie de enquêtes mogen maken, bewerken, publiceren en verwijderen.
7. Ticketroutering op basis van vaardigheden
Dankzij deze nieuwe functie leid je binnenkomende klantvragen gelijk naar de best matchende medewerkers toe. Zodat je problemen en vragen zo snel en efficiënt mogelijk oplost. En je de ervaringen van je klanten optimaliseert. Om dit voor elkaar te krijgen stel je een set regels in.
Wil je van deze ticketroutering functie gebruik maken? Dan moet je over een Service Hub Enterprise licentie beschikken.
8. Conversations Inbox gesprekken naar de nieuwe Helpdesktool verplaatsen
Moeten je klantenservice medewerkers zo efficiënt mogelijk samenwerken? Verbind jouw chat-, e-mail, formulier-, bel- en Facebook Messenger kanalen dan met de nieuwe helpdesktool. Zodat jouw helpdesk vanuit 1 enkele werkruimte:
- Op klantvragen en -problemen reageert.
- Servicetickets aanmaakt.
- Servicetickets met de bijbehorende records bekijkt (bijvoorbeeld contacten, bedrijven en deals).
- Serviceticket-eigenschappen aanpast.
- De lopende servicetickets structureert en prioriteert (met of zonder SLA-doelen).
- Naar servicetickets zoekt en op servicetickets filtert.
Komen er via de verbonden kanalen klantvragen binnen? Dan maakt HubSpot daar automatisch servicetickets voor aan. Handmatig servicetickets aanmaken kan natuurlijk ook.
Ook via andere bronnen ontstaan er geautomatiseerde servicetickets. Bijvoorbeeld door imports, integraties, workflows en de ticket-API. Maar alleen de servicetickets die aan gesprekken in de helpdesk inbox zijn gekoppeld komen in je helpdesk werkruimte terecht. In deze werkruimte navigeer je eenvoudig tussen de lopende servicetickets.
Met weergaven richt je de helpdesk werkruimte voor alle leden persoonlijk in. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om servicetickets te filteren. Bijvoorbeeld op de status van servicetickets en op de toegewezen medewerkers. De servicetickets met een hoge prioriteit te clusteren. Of juist alle open servicetickets op volgorde van binnenkomst in de ticketpijplijn te tonen.
Met de antwoord editor van de nieuwe helpdesktool zet je snel een professionele reactie in elkaar. Inclusief inhoud van andere HubSpot-tools, zoals:
- Kennisbankartikelen
- Snippets
- Video’s
- Afspraaklinkjes
- Documenten
- Sjablonen
Bovendien kun je aan servicetickets gekoppelde gesprekken tussen de Conversations Inbox en de Helpdesktool verplaatsen.
Wil je de nieuwe helpdesktool gebruiken? Dan heb je een Service Hub Pro+ licentie nodig.
Let op: De helpdesk inbox van de helpdesktool lijkt op de Conversations Inbox. Maar het is een andere functie in HubSpot. Bovendien is deze nieuwe tool nog in bèta. Je kunt de helpdesk tool al uitproberen, maar er zitten nog wel bugs in.
9. Workflow acties bewaren en hergebruiken
Heb je een enterprise account met toegang tot workflows? Dan kun je jouw workflow acties voortaan in actiesets opslaan. Zodat je deze voor dezelfde soort workflows opnieuw kunt gebruiken.
Sla je bijvoorbeeld actiesets voor contacten-gebaseerde workflows op? Dan kun je die voor andere op contacten-gebaseerde workflows hergebruiken.
De opgeslagen actiesets zijn voor alle gebruikers met workflow machtigingen in je HubSpot-portaal beschikbaar.
10. Zoek met Data Sync op e-mailadressen
Met Data Sync doorzoek je jouw contactrecords voortaan op basis van e-mailadressen. Voorheen kon dit alleen met naamparameters en ID’s. Daarnaast kies je nu hoeveel records je in de recordweergave van de synchronisatie prestatietool wil zien: 25, 50 of 100. Deze update geldt voor alle hubs en licenties.
11. Visualiseer je associaties
De data in je CRM-database stroomlijn je met objecten, associaties en records. Objecten zijn bijvoorbeeld contacten, bedrijven, deals en servicetickets. Aan deze objecten hangen records. Zo vind je onder het object ‘contacten’ al je contactpersonen. En onder het object servicetickets alle serviceticket-records.
Op deze records vind je specifieke informatie. Bij een contactpersoon zijn hier bijvoorbeeld de naam en een e-mailadres opgeslagen. Deze gegevens sla je met de ‘eigenschappen’ van je contactrecord op. Net zoals bij een ouderwetse kaartenbak, maar dan digitaal. In dit artikel leggen we je hier meer over uit: Waarom gebruik je records en objecten in HubSpot?
Koppel je records van verschillende objecten aan elkaar? Bijvoorbeeld contactrecords aan bedrijfsrecords? Dan noem je dat associaties. Daarnaast zijn er ook nog ‘activiteiten’. Hierin leg je alle interacties vast. Bijvoorbeeld via WhatsApp, LinkedIn, e-mail en telefoon.
Wil je nu weten welke relaties er tussen de objecten, eigenschappen en activiteiten in jouw CRM-portaal zijn? Bijvoorbeeld om je imports, rapportages en automatisering beter in te stellen? In het gegevensmodeloverzicht vind je voortaan een visuele weergave hiervan.
Als je een Pro+ licentie bezit dan is de visuele in je CRM-portaal beschikbaar.
Beschik je over een Operations Hub Pro+ licentie? Dan kun je ook het commandocentrum voor datakwaliteit gebruiken.
12. Updates aan de mobiele HubSpot App
HubSpot heeft de mobiele HubSpot App op verschillende punten verbeterd. Dit zijn de belangrijkste updates voor iOS en Android:
- Met de mobiele agenda bekijk en maak je jouw meetings onderweg. Nu vind je jouw dagtaken op dezelfde plek.
- Wil je weten of je ongelezen pushmeldingen hebt? Met de nieuwe indicator hiervoor zie je het in 1 oogopslag. Je hoeft dus niet meer naar het mobiele meldingscentrum te navigeren.
- Bekijk, verwijder, download en deel je offertes via de dealrecords op je smartphone.
- Met de nieuwste app-versie heb je toegang tot het tabblad ‘line items’ van je dealrecords. Je kunt daardoor producten en/of diensten aan je dealrecords en offertes toevoegen en verwijderen.
- Reageer vanuit de record-tijdlijn op e-mails die naar je persoonlijke e-mailadres zijn gestuurd. En op e-mailthreads in de Conversations Inbox:
➢ Gebruik e-mailsjablonen, e-mailhandtekeningen en snippets.
➢ Pas de letterstijl en het letterformaat naar wens aan.
➢ Registreer je contactpersonen gelijk voor je sequences.
➢ Track je e-mails.
➢ Voeg een onderwerp, hyperlinkjes, linkjes naar je kennisbank, afbeeldingen, video’s, verkoopdocumenten, vergaderlinken, voorgestelde vergadertijden en prijsinformatie toe. - Heb je een Sales of Service Hub Pro+ abonnement? Dan schrijf je jouw contactpersonen voortaan vanuit bedrijfs- en dealrecords voor je sequences in.
- Heb je een Marketing Hub Pro+ licentie? Misschien heb je de nieuwe conceptfunctie voor sociale media berichten dan al ontdekt. Hiermee creëer je namelijk snel in 1x sociale berichten voor al je sociale kanalen tegelijk. Met de handige social media kalender & planner plan je deze berichten vooruit.
13. Meldingen voor beheerders
HubSpot-beheerders krijgen voortaan meldingen voor:
- Verdachte inlogmanieren.
- Associatie limietmeldingen.
- Limietmeldingen voor associatie labels (Pro+).
14. Haal meer uit je Wordpress website met de vernieuwde plug-in
Met de vernieuwde Wordpress plug-in heb je toegang tot veel meer HubSpot-functies. Dit is er met de nieuwe Wordpress plug-in mogelijk:
- Je houdt je websitegegevens automatisch in HubSpot CRM bij. Zoals de interacties die er met je websitebezoekers zijn. En de data van ingezonden websiteformulieren. Je segmenteert deze gegevens met lijsten in HubSpot. Bijvoorbeeld om gerichte marketing e-mails te verzenden. Of om contacten geautomatiseerd aan je workflows toe te voegen.
- Voortaan genereer en herschrijf je razendsnel website content met AI. Zoals boeiende blogs, informatieve websiteteksten, verleidelijke landingspagina’s, inspirerende afbeeldingen en meer. Bovendien optimaliseer je jouw metabeschrijvingen en paginatitels met de AI-aangedreven SEO-tool. De HubSpot trackingcodes worden automatisch aan je websitepagina’s toegevoegd.
- Met sjablonen en AI zet je eenvoudig gepersonaliseerde e-mailcampagnes op. Bijvoorbeeld om je leads te nurturen. Je schrijft verzendt, volgt en analyseert je e-mails dus voortaan op dezelfde plek.
- Ook via HubSpot realtime live chatten met de websitebezoekers op je Wordpress website is nu mogelijk. Wil je reageren als je offline bent? Dan stel je daarvoor geautomatiseerde chatbots in.
- Vanuit Wordpress mobielvriendelijke HubSpot-formulieren en pop-up formulieren creëren. Dat is nu een fluitje van een cent. Bovendien voeg je er eenvoudig opvolg e-mails aan toe. Om zo de betrokkenheid met je leads te vergroten.
- Maak en deel gedetailleerde analyses en rapportages van al je contacten, leads en klanten. Koppel de contactgegevens in je CRM-database aan bedrijven, deals en meer.
Daarnaast gaan veel grote browsers dit jaar cookies van derden verbannen. Als dit gebeurt dan werkt de vernieuwde plug-in nog steeds goed.
Via de beheerderspagina van je Wordpress plug-in krijg je een melding over de update. Je hebt 2 opties om de vernieuwde plug-in te activeren:
- Werk je plug-in bij met de knop ‘Nu bijwerken’.
- Bekijk de details en kies daarna voor ‘Update nu installeren’.
Zie je een pop-up met de wijzigingen? Dan is de update correct uitgevoerd. De update geldt voor alle HubSpot licenties.
Heb je een serviceovereenkomst bij ons en vragen over de updates? Neem dan contact op met onze support afdeling!
Inefficiënte marketing, sales en service processen productief maken
Waarom je bedrijf goed data management nodig heeft om te overleven
7 Redenen waarom productiebedrijven voor HubSpot Smart CRM kiezen
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)