Deel artikel
Inefficiënte marketing, sales en service processen productief maken
door Maarten de Wit op 19-11-24 9:44
Streeft jouw organisatie naar verbetering? Om mee te kunnen blijven doen in de markt? Dan zijn inefficiënte marketing, sales en service processen een blok aan je been. Ze:
- Verlagen de productiviteit van je medewerkers.
- Beperken de innovatie van nieuwe producten en/of diensten.
- Belemmeren de groei van je organisatie.
In dit blog leg ik je uit wat het effect voor je organisatie is. Het komt je vast allemaal bekend voor.😏 En hoe je jouw inefficiënte marketing, sales en service processen met HubSpot productief maakt.
Inefficiënte marketing, sales en service processen
Blijft je organisatie met verouderde software werken? Software die niet meer aan je bedrijfsbehoeften voldoet. En werkt je bedrijf nog met verschillende systemen? Waardoor je niet over één bron van waarheid beschikt. Waarin alle belangrijke data van de verschillende softwarepakketten samenkomt. Dan is de kans groot dat je met inefficiënte processen werkt. En dat je organisatie daar flink last van heeft.
Stel dat je bij de klantenservice continu van het ene softwaresysteem naar het andere softwarepakket moet schakelen. Of dat je als marketing professional allerlei leads voor sales genereert. Maar geen idee hebt wat je salescollega's daarmee doen. Omdat je geen inzage in de levenscyclussen van je leads hebt. Nou ja, je kunt het ze natuurlijk wel gaan vragen. Maar dat kost tijd en moeite. Of stel dat je met hele omslachtige bedrijfsprocessen moet werken.
Dan werk je met processen die tijd en geld opslurpen. De werkdruk is daardoor waarschijnlijk veel hoger dan nodig is. Misschien kun je met minder personeel hetzelfde werk wel gedaan krijgen. Of zelfs meer! Terwijl het al zo moeilijk is om geschikt personeel te vinden en vast te houden!
Daarnaast leiden je inefficiënte processen tot misverstanden, fouten en vertragingen. En kampt je bedrijf hoogst waarschijnlijk met interne communicatie knelpunten. Bijvoorbeeld doordat er geen duidelijke procedures en rollen in de software zijn vastgelegd. Natuurlijk is er ook te weinig inzicht om je organisatie goed te sturen. En reageer je vaak ad hoc op situaties. Want je organisatie beschikt niet over een goed fundament voor de bedrijfsactiviteiten.
Hoe maak je jouw inefficiënte marketing, sales en service processen productief?
Inefficiënte processen hebben een negatieve impact op je bedrijf. Denk maar eens aan alle verloren tijd, gemiste kansen en onnodige kosten. Het gebrek aan samenwerking tussen teams en de slechte klantbeleving. En wat dit allemaal voor je omzet, imago en concurrentiepositie betekent. Bijvoorbeeld doordat:
- Je leads slecht en/of te langzaam opgevolgd worden. Waardoor potentiële klanten en nieuwe deals bij bestaande klanten verloren gaan.
- Marketingcampagnes niet meetbaar zijn. En je geen idee van de Return on Investment (ROI) hebt. En je dus ook niet weet hoe je jouw marketingbudget het beste kunt inzetten.
- Je klantenservicevragen traag worden afgehandeld. Zonder daarbij rekening te houden met de prioriteit van klantvragen. Met als gevolg dat je inefficiënte processen de klanttevredenheid negatief beïnvloeden.
- Je niet snel op veranderde marktbehoeften of klantvoorkeuren kunt inspringen. Waardoor je concurrenten je altijd een stapje voor zijn.
Wil je iets aan deze situatie veranderen? Dan heb je geschikte software nodig. Schaalbare bedrijfssoftware die aan je bedrijfsbehoeften voldoet. En die makkelijk met je organisatie meegroeit. Het alles-in-1 platform van HubSpot is ontworpen om deze uitdagingen te overwinnen. In het platform integreer je namelijk al je marketing-, sales- en service processen. Daarnaast beschikt het over allerlei automatiseringstools, waarmee je veel werk aan de software uitbesteedt.
Denk bijvoorbeeld aan workflows, waarmee je de leadkwalificatie vormgeeft. Aan een sales workspace, waarin je alle belangrijke verkooptaken managet. Aan e-mailtracking zodat je weet hoe leads op je e-mails reageren. Aan tools voor afspraakplanning en pijplijnbeheer om je verkoopproces te stroomlijnen. Aan enquêtes om de klantloyaliteit te meten. Aan marketingtools om de brand awareness te vergroten. En nog zoveel meer!
Je krijgt veel AI-aangedreven aanbevelingen en tips om je werk beter uit te voeren. Met behulp van HubSpot AI voert de software ook nog eens veel taken voor je uit. Zo schrijft het complete service- en verkoop e-mails voor je. Creëert het allerlei soorten marketingcontent. Maakt het verschillende voorspellende rapportages en nog veel meer! Allemaal gebaseerd op je eigen CRM-data.
Daarnaast vind je in de App Marketplace meer dan 1.500 softwarekoppelingen. Waardoor je veel softwarepakketten redelijk makkelijk koppelt. Zodat je de klantinteracties eenvoudig bijhoudt. De gegevensinvoer van verschillende systemen minimaliseert. Je altijd over een centraal klantbeeld beschikt. Alle resultaten continu realtime monitort. En razendsnel bijstuurt als dat nodig is. Waar en wanneer je dat ook maar wilt.
Start vandaag nog met HubSpot
Met HubSpot stroomlijn je jouw marketing, sales en service processen. Automatiseer je allerlei tijdrovende en repetitieve taken. Beheer je jouw gegevens centraal. En voorzie je jouw teams van alle tools, die ze nodig hebben. Om effectief samen te werken en snel op klantinteracties te reageren. Zodat je organisatie in staat is om meer te verkopen en te groeien.
Is het tijd om je inefficiënte processen aan te pakken? En wil je meer over de mogelijkheden van HubSpot weten? Download het productoverzicht hieronder. Bekijk onze ultieme CRM demovideo. Struin wat rond op onze website. Of plan een afspraak in onze agenda voor een software demonstratie.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)