Deel artikel
Koppel je zakelijke telefooncentrale in de cloud aan je CRM | HubSpot
door Floris van Muijen op 20-4-23 12:37
Misschien herinner je het nog wel. Vroeger werd je regelmatig tijdens het avondeten op je vaste telefoon gebeld. Een of andere opdringerige verkoper probeerde dan iets aan je te verslijten. Daar wilde je zo snel mogelijk vanaf zijn, want je eten werd ondertussen koud.
Vroeger – toen er nog geen mobiele telefoons waren – was dit dé manier voor bedrijven om mensen te bereiken. Maar deze methode leverde wel veel irritaties op. Gelukkig zijn er tegenwoordig veel effectievere en prettigere verkoopmethoden.
De meeste succesvolle organisaties focussen zich nu op de mensen, die al interesse getoond hebben. Dit verkoopproces begint bij het volgen van je (toekomstige) kopers. Hier heb je een CRM-systeem met marketingautomatisering, verkoopautomatisering en artificial intelligence (AI) voor nodig. HubSpot bijvoorbeeld.
De koppeling met een zakelijke telefooncentrale in de cloud is een logische vervolgstap. In dit artikel vertel ik je waarom dat zo is.
Waarom koppel je een zakelijke telefooncentrale in de cloud aan HubSpot?
HubSpot is een compleet en modern CRM-systeem in de cloud. Het bevat alle tools voor marketing, sales en service, die je nodig hebt. Met deze tools begeleid je jouw (toekomstige) klanten tijdens hun klantreis. Vanaf het moment dat ze zich online gaan oriënteren. Tot nadat ze iets bij jouw organisatie hebben afgenomen.
Tijdens deze klantreis zet je jouw (toekomstige) kopers centraal. Je bent zichtbaar waar zij zich oriënteren. Met de juiste content trek je ze naar je website toe. Met slimme landingspagina’s verleid je ze tot actie (conversie). Je blijft ze volgen en zo persoonlijk mogelijk benaderen. En je zet ze tenslotte makkelijker om in klanten. Daarbij lever je ook nog eens een geweldig service.
Bovendien zijn al je activiteiten met online rapportages meetbaar op dashboards. Je weet daardoor precies wat wel en niet werkt. Welke content jouw (toekomstige) kopers interessant vinden. Welke behoeften en wensen ze hebben. Welke trends er zijn en wat er verandert. Hierdoor stel je snel bij als dat nodig is.
Via HubSpot is het ook mogelijk om te bellen en telefoontjes op te nemen. Maar dit is 1 van de vele functies van HubSpot. De mogelijkheden van een losse zakelijke telefooncentrale in de cloud zijn veel uitgebreider. Vandaar dat het slim is om een los telefoonsysteem zoals Aircall te integreren. Dit is wereldwijd een van de meest toonaangevende telefooncentrales.
👉 TIP: Wil je meer over de mogelijkheden van HubSpot weten? Lees dan deze artikelen:
➜ Wat kun je met HubSpot?
➜ Je salesproces optimaliseren met behulp van je CRM-systeem | HubSpot.
➜ HubSpot: all-in-one CRM-software voor Marketing, Sales en Service.
➜ [VIDEO] De top 10 beste functies van HubSpot.
➜ Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?
De telefoon functionaliteiten van je CRM-systeem uitbreiden met Aircall
HubSpot bevat uitstekende klantenservice tools. Zoals live chatsoftware, een chatbot, een kennisbank en een uitgebreid ticketsysteem. Maar de telefoonfuncties van de Sales en Service Hub zijn beperkt.
Wil je jouw relaties een betere telefoonervaring geven? Dan is het slim om een zakelijke telefooncentrale in de cloud te integreren. De populairste telefoonoplossing hiervoor is Aircall. Meer dan 7.500 HubSpot gebruikers zijn je namelijk al voor gegaan.
HubSpot en Aircall integreren naadloos met elkaar. Dit betekent dat alle tools met elkaar samenwerken. Of het nou om je dashboards gaat, je CRM-data of het uitvoeren van klantenservice taken. Bovendien zijn beide systemen erg makkelijk in gebruik. Iedereen leert er zo mee werken.
Zodra een relatie belt verschijnen de belangrijkste gegevens al op je beeldscherm. Vervolgens navigeer je snel naar het klantenrecord in je CRM-systeem. Je kunt je direct inleven om je beller zo goed mogelijk te helpen.
HubSpot legt automatisch je belangrijke telefoongegevens vast. Hoe vaak belt iemand? Hoe lang duurt een gesprek? Wat is er besproken? En wat zijn je vervolgacties? Je vindt het terug in je klantenrecord en op je dashboard.
Met workflows zorg je voor een snelle en automatische follow-up. Zo laat je het systeem automatisch een serviceticket aanmaken. En verstuur je automatisch een e-mail of SMS over de status van de afhandeling. Of juist extra documentatie. Net wat er precies nodig is.
Zo biedt de telefooncentrale van Aircall je dus veel extra handige features. Denk ook aan Power Dial-oproepen, waarbij je contacten automatisch belt tijdens belblokken. En aan interactieve spraakrespons (IVR) om direct door te verbinden met de juiste medewerkers.
Door de koppeling met HubSpot ontvangen marketing en sales belangrijke stuurinformatie. Welke producten leveren de meeste vragen op? Welke content moet verbeterd worden? En kan een verkoper misschien een product upsellen? Je ontdekt het allemaal op je dashboards.
Aircall is dus eigenlijk een verlengde van HubSpot. Het helpt je om jouw klanten een nog betere klantbeleving te geven. En dat is waar het tegenwoordig toch allemaal om draait? Klanten willen in de watten gelegd worden. Ze verwachten dat je ze optimaal helpt. En ze kiezen voor bedrijven, die de beste service verlenen.
👉 TIP: Zoek je een overzicht met alle mogelijkheden? Je vindt het op deze pagina: Integreer HubSpot met Aircall telefooncentrale.
Koppel ook Aircall aan jouw HubSpot-portaal
Met Aircall breid je de telefoonfuncties van HubSpot CRM uit. Op deze manier creëer je de beste telefoonervaringen bij je bellers. Als ervaren HubSpot implementatie expert helpen wij je graag met de integratie van jouw zakelijke telefooncentrale. Vraag vandaag nog gratis advies bij ons aan.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)