Deel artikel
HubSpot: alwéér B2B Marketing Automation software leider bij Gartner!
door Andrea van Witteloostuijn op 14-11-22 15:54
Hoe gaaf is dat?! Al 2 opeenvolgende jaren is HubSpot door Gartner uitgeroepen tot leider van Marketing Automation software voor B2B.
HubSpot bevat de meest geweldige marketing automation tools. Dat weten we inmiddels (bijna) allemaal. Bijvoorbeeld voor SEO, dynamische advertenties, workflows, lead nurturing en lead scoring. Waar heeft HubSpot deze beoordeling van Gartner aan te danken? En hoe belangrijk is deze beoordeling eigenlijk? In dit artikel leg ik het je uit.
HubSpot: marketing automation software leider in het Magic Quadrant van Gartner
Gartner is een ICT onderzoeks- en adviesbureau uit de Verenigde Staten. De organisatie richt zich op software voor IT, Finance, Marketing, Sales, HR, Compliance en meer. In de softwarebranche hecht men superveel waarde aan de beoordelingen van Gartner. Wereldwijd!
Jaarlijks beoordeelt Gartner welke marketingautomatisering software zij het beste vindt voor B2B. Dit wordt weergegeven in een Gartner® Magic Quadrant™. Hierin staan de posities van verschillende marketing automation softwarepartijen. Uiteraard is hier veel onderzoek aan vooraf gegaan.
Zoals je ziet concurreert HubSpot met grote spelers in de markt. Zoals Salesforce, Microsoft en Oracle.
Waarom is HubSpot volgens Gartner een leider voor marketing automation software?
Voor de beoordeling kijkt Gartner naar de marketingautomatisering functies en mogelijkheden voor B2B. Zo hecht Gartner bijvoorbeeld veel waarde aan:
- Het beheren van klantprofielen.
- Leadscoring en leadkwalificatie.
- Analysetools, zoals online rapportages en dashboards.
- Integraties met andere applicaties.
Hierbij beoordeelt Gartner:
- Hoe makkelijk trek je nieuwe klanten aan?
- Hoe helpt de software om je klanten te onderhouden en om te 'upsellen'?
- Hoe ondersteunt de software bij Account Based Marketing (ABM)?
Bij al deze 'software leiders' zijn de marketing automation mogelijkheden goed en uitgebreid. Óók voor grote complexe organisaties.
De marketing automation software van HubSpot sluit perfect aan bij veel B2B-behoeften. Bovendien is de software superschaalbaar: het groeit makkelijk met organisaties mee. Vandaar dat veel (groeiende) MKB-organisaties voor HubSpot kiezen. Niet alleen wij en onze klanten vinden HubSpot fantastisch. Wereldwijd zijn talloze experts het met ons eens! Gaaf he?
De HubSpot Marketing Hub: alle marketing automation tools die je als marketeer nodig hebt
Wat hebben marketeers nodig om het maximale te bereiken? Krachtige en gemakkelijke tools, die hun werkzaamheden makkelijker maken. Tools die hen helpen om een band op te bouwen met hun relaties. En om hun relaties goed te onderhouden. Toch?
De Marketing Hub is gebouwd bovenop het CRM-systeem van HubSpot. Daardoor is er een fantastische wisselwerking met de verschillende marketingtools. De marketingautomatisering software helpt data te verzamelen voor in het CRM-systeem. Vervolgens helpt het CRM-systeem de marketingautomatisering software weer met deze data. De cirkel is rond!
Maar dat is nog niet alles. Er zijn namelijk heel erg veel applicaties te koppelen. Zelfs andere allround CRM-systemen, zoals Salesforce. Zo profiteren de gebruikers van de geweldige marketingtools van HubSpot. Naast een ander CRM-systeem dus. We hebben trouwens een leuk artikel geschreven, waarin we Salesforce en HubSpot met elkaar vergelijken. Handig voor als je twijfelt welk CRM-systeem je moet kiezen!
Maar er zijn nog veel meer koppelingen mogelijk. Bijvoorbeeld met:
Dankzij al deze integraties beheer je jouw data in één centraal systeem. Deze (realtime) data laat je samenkomen op jouw online management rapportages en dashboards. Zo houd je natuurlijk het beste overzicht. Je hebt het snel in de gaten als er iets verandert.
Marketeers maken dus gebruik van één gebruiksvriendelijk en krachtig platform. Niet alleen marketeers trouwens. Want de Sales Hub biedt de meest geweldige verkooptools voor verkopers. En de Service Hub is speciaal ontworpen voor de klantenservice.
Maak je gebruik van het complete HubSpot-pakket? Dan kun je allerlei processen binnen jouw CRM-software op elkaar afstemmen.
Interne communicatie knelpunten verdwijnen hierdoor als sneeuw voor de zon. Jouw organisatie opereert echt als een klantgerichte onderneming! Bovendien heeft het management een geweldig overzicht van de gehele bedrijfsvoering. Zo komt jouw organisatie dus nooit voor nare verrassingen te staan! Dat wil toch ieder bedrijf?
Meer weten?
Wij kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt over de software en de beoordeling. Hier vind je meer informatie:
👉🏻 Download het gehele rapport van Gartner.
👉🏻 Download een compleet product overzicht van HubSpot.
👉🏻 [VIDEO] Wat is Marketing Automation en hoe helpt het jou verder?
👉🏻 [VIDEO] Meer leads en klanten in 5 stappen met marketingautomatisering.
👉🏻 Wat levert marketing automation software jou op?
👉🏻 Nieuw: marketing automatisering bij HubSpot Marketing Hub Starter.
👉🏻 Een goed CRM-systeem verdien je terug.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)