Deel artikel
Met Map My Customers en HubSpot groeit jouw organisatie
door Floris van Muijen op 14-11-23 11:20
Geautomatiseerd leads aantrekken, volgen, kwalificeren en segmenteren op basis van hun kenmerken en gedrag. En ze daarna omzetten naar klanten. Dat is waar HubSpot goed in is. Met Map My Customers voeg je daar waardevolle geografische gegevens aan toe. Je brengt jouw (toekomstige) klanten letterlijk in kaart. De krachtige combinatie verzamelt namelijk gegevens over de locaties van je relaties. En visualiseert dit op een kaart, zodat je gelijk weet waarop je moet focussen.
Synchroniseer je de data van beide systemen? Dan ontdek je binnen no time nieuwe doelgroepen. Zie je eenvoudig welke leads de meeste kans hebben om te converteren en waar zij zijn. Besteed je geen tijd meer aan slechte leads in je werkgebied. Vind je de beste rijroutes. Richt je jouw dagplanning optimaal in. Neem je betere beslissingen op basis van feiten. Log je jouw gegevens razendsnel. En ben je van een hoop administratieve rompslomp af.
De HubSpot Map My Customers integratie maakt je werkzaamheden zo veel makkelijker en sneller. Maar wat kun je nou precies met de integratie? Welke functies voeg je precies aan je HubSpot-portaal toe? In dit artikel zoom ik in op de mogelijkheden.
De belangrijkste functies van de integratie van HubSpot en Map My Customers
HubSpot en Map My Customers vormen een krachtige mix:
- Je segmenteert met geografische gegevens om je marketing- en saleswerkzaamheden efficiënter te maken. En je stelt makkelijker prioriteiten.
- Je volgt je websitebezoekers en klanten ook geografisch en vindt nóg makkelijker relevante verkoopkansen. De conversie schiet hierdoor omhoog.
- Je beschikt over meer data voor gerichte marketing- en salesacties. Met een paar klikken op de knop automatiseer je veel van je follow-up taken met workflows. Bovendien ontvang je meldingen over je relaties op basis van gedragstriggers. Het complete pakket van marketingautomatisering en verkoopautomatisering tools van HubSpot is hier superhandig bij.
- Je krijgt de meest fantastische geografische inzichten. Hiermee bespaart jouw organisatie veel tijd en haal je meer uit je relatiebestand.
Hieronder vind je de belangrijkste functies van de HubSpot Map My Customers integratie:
Visualiseer je records uit HubSpot op een kaart
In welke gebieden heb je de meeste commerciële kansen? Je ziet het op een kaart. Je belangrijkste records pin je daar namelijk op vast. Van je contacten tot bedrijven en deals. Hiervoor hoef je jouw records uit HubSpot alleen maar te segmenteren.
Met de HubSpot Map My Customers integratie zet je jouw waardevolle CRM-data om in:
- Kaarten
- Routes
- Lijsten (om te bellen, e-mailen en te benaderen met sales sequenties)
Filter en visualiseer bijvoorbeeld:
- Je beste klanten.
- De klanten in een bepaald gebied.
- Een selectie klanten op basis van (verkochte) producten.
- Klanten waar al een tijdje geen contact meer mee is geweest.
- Leads die klaar zijn voor opvolging door sales.
- In welke fase van de sales funnel jouw leads zich bevinden.
HubSpot houdt automatisch het gedrag van je relaties bij. Zo kwalificeert het jouw leads bijvoorbeeld met lead nurturing en lead scoring. Met Map My Customers breng je jouw warmste leads vervolgens op een kaart in beeld.
Voeg je hier op gedrag gebaseerde triggers aan toe? Dan visualiseer je op deze kaart waar zij zich in de sales funnel bevinden. Verstuur je geautomatiseerde meldingen over hun gedrag naar je verkopers toe. En zet je automatische marketingacties uit als dat nodig is.
Met deze functie overtref je zeker je marketing- en verkoopdoelen!
Een superefficiënt salesteam met geoptimaliseerde rijroutes
De software berekent de beste rijroutes. En houdt (automatisch) bij wanneer je bij je afspraken aankomt en vertrekt. Met 1 klik op de knop registreer je ook jouw werkbezoeken. De app vult alle belangrijke data vooraf in en maakt een inschatting van je reistijd.
Alle afspraken en belangrijke notities heb je altijd bij de hand. Met de mobiele app raadpleeg je jouw CRM-data namelijk onderweg. Jouw notities en gespreksverslagen leg je bovendien sneller vast. Met de ‘voice-to-tekst’ functie van Map My Customers is dat namelijk zo gepiept. Waar je ook bent en zelfs als je offline bent. Achteraf aantekeningen invoeren is verleden tijd.
Je registreert je telefoonoproepen en e-mails automatisch. Met HubSpot neem je jouw telefoongesprekken zelfs eenvoudig op als je dat wilt. Luister ze later terug of zet ze om in tekst (transcripties). Het transcriberen is mogelijk dankzij Artificial Intelligence (AI).
Verkopers en vertegenwoordigers hebben zo veel minder tijd nodig voor allerlei administratieve handelingen. Deze tijd kunnen ze nu mooi aan hun prospects en klanten besteden! Als manager heb je de verkoopactiviteiten bovendien altijd in beeld.
Plan meer afspraken met een optimale planning
Met slimme bellijsten en optimale routes richt je jouw werkdagen superefficiënt in. Je weet altijd wat de snelste routes zijn. Je ontdekt nieuwe leads en prioriteert je beste klanten eenvoudig.
- Omcirkel klanten op een kaart. Maak zo snel routes en lijsten om te bellen, bezoeken of e-mailen.
- Ontdek waar je meeste prospects en klanten zijn. En stem je marketing- en verkoopactiviteiten daarop af.
- Maak, bewaar en deel je geoptimaliseerde rijroutes.
Weet je dat je op je Map My Customers kaart naar leads kunt zoeken? Bijvoorbeeld op basis van waar je bent, waar je naartoe gaat of langs je verkooproute. Geannuleerde afspraken vul je zo snel op met andere adressen in de buurt. ‘Gaten’ in je agenda zijn hiermee verleden tijd.
Met 1 klik zoom je op adressen in en zie je gedetailleerde bedrijfsinformatie. Met HubSpot Insights vul je deze bedrijfsgegevens zelfs nog automatisch verder aan. Je beschikt dus altijd over de nodige informatie als je dat wilt. Zelfs als een bedrijf compleet nieuw voor je is.
Je verdeelt je werkgebied eenvoudig en vindt nieuwe afzetgebieden. Met de Smart Planner geeft de software je zelfs aanbevelingen voor afspraken. Vervolgens voeg je die simpel aan je agenda toe. De software past je ‘verkooproute’ gelijk aan. Hoe productief kun je zijn?
Veel inzicht dankzij uitgebreide rapportages
Breid je CRM-data uit met locatiegegevens en leg waardevolle verbanden vast. De uitgebreide online dashboards geven je namelijk ongelofelijk veel inzicht. Bijvoorbeeld over de werkregio’s, verkoopactiviteiten, wat er in de salesfunnel zit en de omzet. Het is zelfs mogelijk om nauwkeurige verkoopvoorspellingen te doen (forecasting). Zo zie je snel wat je van iedere werkregio kunt verwachten.
Managers houden de resultaten van het verkoopteam bij met de wekelijkse scorekaart van Map My Customers. De statistieken hierop geven informatie over de (voltooide) verkoopactiviteiten, pijplijn, gewonnen deals en meer. Ook zie je welke verkopers het beste presteren. En wie er coaching of training nodig hebben (een onderdeel van Human Capital Management).
Hier lees je meer over de rapportagemogelijkheden van HubSpot:
➜ 10 Tips voor succesvolle management rapportages en dashboards.
➜ Wat meet je op jouw HubSpot Sales Dashboard?
➜ Hoe werkt een online Marketing Dashboard in HubSpot?
➜ 8 Tips voor het maken van een effectief CRM-dashboard.
Ook profiteren van de HubSpot Map My Customers integratie?
Met HubSpot en Map My Customers hebben jouw contacten, bedrijven, leads en verkoopactiviteiten geen geografische geheimen meer. In 1 oogopslag zie je waar ze zijn.
Zo neem je veel makkelijker de juiste (datagedreven) beslissingen. Bijvoorbeeld om een nieuw distributiecentrum te openen, een marketing evenement te organiseren of een marketingcampagne te starten. Of alleen maar om een klant te bezoeken. Zelfs onderweg breng je al jouw accounts op een kaart in beeld. Dit maakt het benaderen van de juiste klanten zóveel makkelijker.
Kortom, je houdt meer tijd over voor je beste klanten, prospects en leads. En ontdekt makkelijker waar de groeimogelijkheden van jouw organisatie zijn. Je weet precies waar je op moet focussen. Alle functies en data bedien je bovendien vanuit HubSpot. Je hoeft niet continu tussen de 2 systemen te schakelen.
Wil je meer over de mogelijkheden van HubSpot weten? Bekijk onze HubSpot CRM demo video hieronder. Of plan gelijk een kennismakingsgesprek met onze consultants. Zij leggen je dan graag alle ins en outs van HubSpot en deze integratie met Map My Customers uit.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)