HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Oneflow x HubSpot voor optimaal contractbeheer

Oneflow x HubSpot voor optimaal contractbeheer
6:42

Oneflow x HubSpot voor optimaal contractbeheer

Draait de verkoop van je bedrijf om contracten? En stel je die nog handmatig op? Dan wordt het hoognodig tijd om naar een digitaal systeem over te stappen. Waarmee je veel tijd bespaart en fouten voorkomt.

Image-1739266715737Met HubSpot’s handige verkooptools breng je jouw verkoopproces in een stroomversnelling. Zijn de contract- en offertemogelijkheden van de alles-in-1 CRM-software te beperkt voor je? Dan is de combinatie met Oneflow een slimme aanvulling. 

Hieronder leer je de contracttools van HubSpot en Oneflow kennen. En ontdek je wanneer de software van Oneflow een waardevolle aanvulling voor je contractbeheer is.

Wat kun je met HubSpot’s offertetool?

Met HubSpot’s offertetool maak, verzend en beheer je contracten en offertes vanuit je CRM-platform. Zodat je jouw contractproces stroomlijnt, je conversieratio’s verhoogt en de klanttevredenheid verbetert. De tool is een onderdeel van de Sales Hub.

Met deze contracttool:

  • Maak je met kant-en-klare aanpasbare sjablonen snel gepersonaliseerde aanbiedingen op maat. Inclusief bedrijfslogo’s en specifieke voorwaarden. Zonder dat je daarvoor extra gegevens hoeft in te voeren. Aanvullende productinformatie voeg je vanuit je documentenbibliotheek in HubSpot toe.

  • Vul je contractgegevens automatisch in met de contact-, bedrijfs- en dealinformatie in je CRM-software. Bijvoorbeeld voor-gedefinieerde producten en diensten uit je productbibliotheek en dealwaarden. Inclusief pakketprijzen als je die aanbiedt. 

  • Laat je klanten met e-Signature ondertekenen om snel digitaal goedkeuring te krijgen. De digitale handtekeningen voldoen aan de wettelijke vereisten. Heen en weer sturen van papieren documenten is dus niet meer nodig.
     
  • Volg je jouw e-mail aanbiedingen real-time. Je weet precies wanneer (potentiële) klanten ze openen. Hoe lang ze je offertes bekijken. En welke onderdelen het meeste worden gelezen. Waardoor je makkelijk op specifieke klantvragen inspeelt.

Bovendien integreert de contracttool naadloos met alle andere tools van HubSpot. Zodat je jouw aanbiedingen bijvoorbeeld direct via e-mail kunt verzenden. Terwijl je de status ervan in je persoonlijke digitale verkoopomgeving monitort. Daarbij kun je een uitgebreid goedkeuringsproces in de CRM-software verankeren. Dat perfect bij de rollen en verantwoordelijkheden van je verkoopmedewerkers aansluit.

In basis een prima tool dus om je verkoopproces mee te verbeteren. En om sneller deals met je prospects te sluiten. Laten we nu eens kijken welke extra mogelijkheden Oneflow je biedt.

👉 TIP: Wil je dat je aanbiedingen ook snel online betaald worden? Bijvoorbeeld via creditcard, bankoverschrijving of Paypal. Dan moet je daarvoor aanvullende software integreren. 

Hoe beheer je jouw contracten met Oneflow?

Met Oneflow maak je jouw contractproces volledig digitaal. Vanaf het moment dat je contracten creëert tot en met het beheer ervan. Dit heeft de volgende 3 voordelen:

  1. Je kunt razendsnel geautomatiseerde contracten opstellen.
  2. Zonder gedoe laat je jouw contracten digitaal ondertekenen.
  3. Alle contractactiviteiten analyseer je eenvoudig met gedetailleerde rapportages.

Ook in deze tool zijn je contracten met sjablonen binnen no time gereed. Die je vervolgens op 1 centrale plek beheert. Hierdoor verlaagt de administratieve werkdruk van je verkoopteam. En verbetert de samenwerking tijdens het contractproces. 

De mogelijkheden van Oneflow gaan verder dan die van HubSpot. Zo biedt Oneflow je bijvoorbeeld:

  • Dynamische contractsjablonen waar meerdere gebruikers tegelijkertijd aan kunnen werken. Zelfs samen met klanten en partners. Heb je snel goedkeuring nodig? Of wil je wijzigingen direct doorvoeren? Dan is dit een ontzettend handige functionaliteit.

  • Versiebeheer. De volledige contractgeschiedenis heb je altijd volledig in beeld. De verschillende versies kun je bekijken en vergelijken. Per contract zie je precies wat er veranderd is.

  • Tekenmogelijkheden voor meerdere ondertekenaars tegelijk. Alle ondertekenaars tekenen eenvoudig met een rechtsgeldige digitale handtekening. Welk apparaat zij daar ook voor gebruiken: een laptop, tablet of smartphone. En waar zij ook zijn.

  • Automatische herinneringen om het ondertekenproces van trage ondertekenaars te versnellen.

Net zoals in HubSpot zie je wanneer ontvangers je contracten openen, bekijken en ondertekenen. Dit maakt het makkelijk om ze op het juiste moment op te volgen. Daarnaast automatiseer je jouw goedkeuringsprocessen ook met Oneflow om vertragingen in het contractproces te voorkomen. 

HubSpot X Oneflow: een krachtige contractbeheer-mix


HubSpot en Oneflow integreer je eenvoudig met elkaar. Waardoor je automatisch contracten met data uit HubSpot genereert. Die je vervolgens automatisch met de CRM-software verstuurt. Met of zonder bijlagen. Bijvoorbeeld als een deal een bepaalde dealfase bereikt. Of als een lead via een websiteformulier een offerte bij je opvraagt.

Dit zijn de belangrijkste mogelijkheden van de softwarecombinatie:

  • In Oneflow maak je razendsnel contracten vanuit je deals in HubSpot. Van ieder object kun je gegevens opnemen. Neem je producttabellen met beschrijvingen, hoeveelheden, prijzen en kortingen in je sjabloon op? Dan neemt Oneflow deze regelitems uit HubSpot automatisch in je contracten over.

    Andersom is ook mogelijk: vanuit HubSpot in Oneflow contracten opstellen. De uitwisseling van gegevens gaat 2 kanten op. Zodat je snel kunt handelen als dat nodig is. Op de manier die jij prettig vindt.

  • Met interne en externe belanghebbenden werk je makkelijk samen aan contracten. Alle betrokkenheid, contractwijzigingen en andere updates volg je real-time in je CRM-records. Zodat je op het juiste moment actie kunt ondernemen. HubSpot is hierbij je centrale databron.

  • Je kunt allerlei workflows op je contracten loslaten. Denk aan contracten maken en verzenden. Aan ondertekenaars toevoegen. En aan het geautomatiseerd verwijderen van contracten in je CRM-software. Bijvoorbeeld om aan compliance maatregelen te voldoen.

  • Voor (potentiële) klanten maak je het makkelijk om contracten te ondertekenen. De contractfase synchroniseert automatisch met de fasen van je verkooppijplijn. Zonder handmatige handelingen blijft je verkooppijplijn dus netjes up-to-date. Contractverlengingen houd je ondertussen met automatische herinneringen in de gaten.

Meer weten of advies? We laten je de mogelijkheden graag zien! Boek hieronder gerust een vrijblijvende afspraak in onze agenda. Dan denken wij met jouw specifieke situatie mee.

Aanmelden per e-mail