HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Waarom verkopers met de krachtige sales software van HubSpot scoren

Waarom verkopers met de krachtige sales software van HubSpot scoren
6:58

Waarom verkopers met de krachtige sales software van HubSpot scoren (1)

Is jouw verkoopteam klaar voor productieve en geautomatiseerde verkoopprocessen? En goed gefundeerde data-gestuurde verkoopbeslissingen? Dan biedt de krachtige sales software van HubSpot alles wat jouw organisatie nodig heeft. 

Sales Hub: de krachtige sales software van HubSpot


De Sales Hub is gebruiksvriendelijke, krachtige en complete sales software, waarmee verkopers:

  • De interacties en activiteiten van hun relaties moeiteloos volgen.
  • Eenvoudig sterke relaties met hun prospects en klanten opbouwen.
  • In minder tijd meer deals sluiten.
  • Hun targets met verschillende tools bijhouden en behalen. 
  • Nauwkeurige verkoopanalyses en -prognoses maken.

De belangrijkste voordelen van de sales software van HubSpot komen hieronder aan bod.

4 Belangrijke voordelen van de sales software van HubSpot

CRM-record in HubSpot
1. Geautomatiseerd verkoopproces

Met de Sales Hub automatiseer je eenvoudig allerlei taken en herinneringen. Zodat je verkoopproces op schema blijft en je geen belangrijke dingen vergeet.

Dankzij een onbeperkt aantal sjablonen vergroot je bijvoorbeeld de efficiëntie van je verkoopteam. Hiermee zet je in een handomdraai professionele sales sequences in elkaar. Waar je jouw (toekomstige) kopers geautomatiseerd mee e-mailt en op het juiste moment opvolgt. Met de dynamische contactlijsten van HubSpot Smart CRM focus je zo snel op nieuwe verkoopkansen. 

Tijdens het volledige verkoopproces volg je jouw deals. Ondertussen werk je met verschillende teams in 1 centraal softwaresysteem samen. Alle taken en activiteiten zijn hierin netjes op elkaar afgestemd. 

👉 TIP: Met de tools van de Marketing Hub draagt marketing warme leads aan sales over. Zo kun je bijvoorbeeld lead nurturing en lead kwalificatie inzetten. Sales ontvangt dan automatisch een seintje als leads voor opvolging zijn klaargestoomd. 

2. Een hoge productiviteit

In de speciale ‘prospecting workspace’ houd je alle verkoopactiviteiten en -taken georganiseerd bij. Dankzij een uitgebreide productenbibliotheek maak je jouw offertes snel. Mét de mogelijkheid om ze digitaal te laten ondertekenen. Op je dashboards volg je vervolgens de status ervan.

Ook documenten uploaden en delen is een fluitje van een cent. Zodat je jouw leads, prospects en klanten snel van de juiste productinformatie voorziet. Met de Outlook add-on of Google Chrome-extensie volg en log je alle verkoop e-mails. Je weet dan ook precies welke relaties je e-mails geopend hebben en wanneer. 

Met de meetingtool plan je zonder gedoe razendsnel vergaderingen. Je agenda blijft hiermee makkelijk gevuld met afspraken. Bovendien is de websitebetrokkenheid realtime inzichtelijk op je sales dashboards met rapportages. Je weet het gelijk als een lead je prijzenpagina bezoekt!

Ook bevat HubSpot een professionele belfunctie. Heb je daar meer geavanceerde functies voor nodig? Dan koppel je het eenvoudig aan een extern telefoonsysteem. HubSpot integreert bijvoorbeeld naadloos met de telefooncentrale van Aircall. En zijn je verkopers veel onderweg? Dan is alle belangrijke informatie toegankelijk via de mobiele app. De app bevat ook nog allerlei andere handige functies zoals:

Op teamniveau richt je jouw CRM-platform op maat in. Zodat het helemaal bij de rollen van je verkopers aansluit. En je medewerkers minder tijd nodig hebben om de juiste gegevens te vinden. Denk bijvoorbeeld aan je CRM-records, dealpijplijnen en indexpagina’s. Iedereen concentreert zich echt op de belangrijkste verkooptaken!

gratis hubspot adviesgesprek

3. Breng je verkoopteam naar een hoger niveau

Training, begeleiding en ontwikkeling. Voor veel organisaties is dit nog steeds een grote uitdaging. De Sales Hub biedt jouw organisatie talloze tools om je organisatie hierbij te ondersteunen.

Gebruik bijvoorbeeld afspeellijsten met coachingsvideo’s en geluidsfragmenten om nieuwe medewerkers te onboarden. Of om medewerkers nieuwe vaardigheden bij te brengen. Met Conversation Intelligence transcribeer en analyseer je opnames. Waarmee je jouw verkoopteam effectief coacht en je allerlei waardevolle klantinzichten verkrijgt. 

Playbooks zijn ook erg handig. Dit zijn een soort interactieve draaiboeken in HubSpot Smart CRM. Je stelt ze voor je contact-, bedrijfs-, deal- en ticketrecords in. Zodat je precies weet wat je moet doen of zeggen als je een klant spreekt. Bovendien maak je er snel gestandaardiseerde aantekeningen mee. 

4. Data-gestuurde beslissingen

De verkoopgegevens in je CRM-portaal breng je op dashboards met standaard en custom rapportages samen. Je krijgt de meest waardevolle inzichten. Alle knelpunten, trends en verbeterpunten leg je bloot. Zodat je jouw verkoopstrategie op de juiste manier verbetert om meer deals te sluiten.

Dankzij de AI-aangedreven prognosetool volgt je verkoopteam de voortgang van de verkoopdoelen. Zo maakt deze tool bijvoorbeeld de verwachte maand- of kwartaalomzet voor je inzichtelijk. Je beschikt over alle tools om de beste data-gedreven strategische beslissingen te nemen.

👉 TIP: Ontdek hier meer over HubSpot Forecasting.

Bovendien bevat de App Marketplace van HubSpot meer dan 1.500 standaard koppelingen. Veel externe softwaretools koppel je makkelijk aan HubSpot. Zodat je nog meer waardevolle data aan je CRM-database toevoegt. Voldoet een bestaande koppeling niet aan jouw behoeften? Of staat de koppeling voor jouw softwarepakket er niet tussen? Dan kunnen we de mogelijkheden voor een koppeling op maat bekijken.

👉 TIP: Dankzij de functies voor Account Based Marketing (ABM) krijg je ook een goed inzicht in individuele prospects. Je beschikt over alle tools om gericht en persoonlijk op accountniveau te verkopen.

Sales Hub is sales software waar jouw organisatie mee scoort


De Sales Hub is een onderdeel van een krachtige all-in-1 CRM-oplossing. Combineer je de sales software met de tools voor inbound marketing en service? Dan beschik je over een magische combinatie. Waarmee je 1 gestroomlijnd bedrijfsproces van je organisatie maakt.

Het CRM-pakket is modulair opgebouwd. Je kunt dan ook uit verschillende licenties kiezen. Alle functies die ik hierboven heb beschreven zijn mogelijk met een professional licentie. Heb je meer of minder functies nodig? Dan kies je gewoon voor een andere licentie. Zodat je alleen maar betaalt voor wat je echt nodig hebt.

Kortom: met HubSpot beschik je over alle tools om je verkoopinspanningen te optimaliseren. Je op maat ingerichte CRM-portaal groeit moeiteloos met je organisatie mee. Je kiest dus voor een oplossing die toekomst-proof is!

Meer weten? Plan vrijblijvend een afspraak in onze agenda voor een product demonstratie. Bekijk wat video’s op onze videopagina of stort je op onze andere blogs.

Nieuwe call-to-action

Ontvang updates per email