HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Hoe verbetert Artificial Intelligence je data management?

Hoe verbetert Artificial Intelligence je data management?
5:35

Hoe verbetert Artificial Intelligence je data management

Wordt je bedrijf overspoeld met data? Dan wil je die data natuurlijk goed managen. Artificial Intelligence (AI) maakt je dat een stuk makkelijker. AI biedt je namelijk krachtige tools, waarmee je jouw gegevens beter beheert. Zodat je er meer waarde uit haalt.

Hieronder leer je hoe AI je bij jouw data management helpt. Uiteraard ga ik daarbij ook op de mogelijkheden van HubSpot in.

Met Artificial Intelligence je data management verbeteren 


Met goed data management heb je altijd de juiste gegevens voorhanden. Je werkt efficiënter, bouwt betere klantrelaties op en bereikt je bedrijfsdoelen sneller. Het zorgt ervoor dat je géén belangrijke informatie mist. Hierbij krijg je onder andere inzicht in:

  • Bedrijfsprestaties
  • Klantgedrag
  • Trends

AI helpt je om taken uit te voeren, die normaal gesproken menselijke intelligentie vereisen. Zo herkent het bijvoorbeeld patronen in grote hoeveelheden data. Doet het voorspellingen voor je. En neemt het zelfs geautomatiseerd beslissingen voor je. Zonder dat er menselijke tussenkomst nodig is.

Er zijn ontiegelijk veel AI-aangedreven tools op de markt. Ben je bang dat je de verkeerde tools selecteert? Dan is HubSpot vast een interessante alles-in-1 oplossing voor je. Hieronder leg ik je uit waarom dat zo is.

Automatische gegevensinvoer en verwerking

Met bedrijfsautomatisering beperk je de handmatige invoer van data. Hierdoor werk je sneller en efficiënter. Bovendien neemt de kans op menselijke fouten af.

HubSpot AI herkent bijvoorbeeld de gegevens van je websiteformulieren automatisch. En slaat deze gegevens op de juiste plek in je CRM-database op. Een ander voorbeeld. Scan je jouw visitekaartjes met de visitekaartjes scanner? Dan maakt HubSpot daar automatisch CRM-records voor aan.

Openen je leads je e-mails? Zijn er anonieme websitebezoekers met een koopintentie op je bedrijfswebsite? Is er telefonisch contact met een klant? Of stellen websitebezoekers vragen aan je AI-chatbot? HubSpot legt alle interacties snel en nauwkeurig voor je vast.  

Je maakt dus geautomatiseerd CRM-records aan. En krijgt daarna inzicht in de betrokkenheid van je contacten. Met die informatie kun je jouw leads en klanten geautomatiseerd segmenteren. Bijvoorbeeld om ze gerichte gepersonaliseerde e-mails te sturen. Of om ze met gerichte online advertenties te targeten. HubSpot AI kijkt hiervoor naar historische gegevens, gedragspatronen en interesses.

Data-analyse en inzichten

HubSpot verwerkt al je gegevens in robuuste real-time rapportages. Waarmee je bijvoorbeeld de prestaties van je marketingcampagnes en sales sequences eenvoudig evalueert. Zonder tijdrovende gegevensverzameling neem je zo snel en makkelijk de juiste data-gedreven strategische beslissingen.

Artificial Intelligence is bijzonder goed in het analyseren van grote hoeveelheden data. Het ontdekt razendsnel waardevolle patronen, waarmee je jouw dienstverlening verbetert. Zo doet AI bijvoorbeeld voorspellingen over toekomstige aankopen en omzetten. En over welke leads waarschijnlijk gaan converteren. 

Met al deze inzichten verbeter je jouw marketing, sales en service strategieën. Pas je de inkoop van voorraden aan. Of stem je de personeelscapaciteit van je organisatie beter op de hoeveelheid werk af. 

Data synchronisatie

Maak je van HubSpot 1 centrale databron, waarin alle belangrijke bedrijfsdata samenkomt? Dan haal je de maximale waarde uit je data. HubSpot integreert naadloos met de meeste andere softwaresystemen. Waardoor je de gegevens hiervan geautomatiseerd synchroniseert. Al je medewerkers hebben hierdoor toegang tot dezelfde complete informatie.

Compliance en data kwaliteit 

HubSpot AI helpt je ook met het verbeteren van de kwaliteit van je data. Zo corrigeert het bijvoorbeeld automatisch verkeerde gegevens met AI. En detecteert en verwijdert het dubbele CRM-records. Zodat je altijd met schone en betrouwbare gegevens werkt. Wat natuurlijk superbelangrijk voor een goede strategische besluitvorming is.

Daarnaast kan het geautomatiseerd gegevens voor je verwijderen. Waardoor je bijvoorbeeld makkelijker aan de regels van de AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) voldoet. En bevat het verschillende tools om je data goed te beveiligen. Zo identificeert HubSpot bijvoorbeeld 'vreemde' activiteiten. Waardoor je potentiële bedreigingen sneller ontdekt. 

Personalisatie van klantinteracties

Dankzij AI personaliseer je klantinteracties makkelijker. AI analyseert namelijk enorme bergen met klantgegevens voor je. Daardoor begrijp je beter wat je klanten nodig hebben. En wanneer ze dit nodig hebben.

Met deze informatie stem je jouw communicatie beter op individuele klantvoorkeuren af. Zodat je de kans op conversie drastisch vergroot. Denk aan gepersonaliseerde:

  • E-mails
  • Aanbiedingen
  • Aanbevelingen

Géén waardevolle kansen meer over het hoofd zien?

Wil je jouw big data effectief managen? Dan ondersteunt HubSpot je bedrijf optimaal. Zo bespaar je tijd door het aantal handmatige taken te minimaliseren. Beperk je het aantal menselijke fouten door je klantinformatie eenvoudiger te beheren. En beschik je over een fantastisch fundament voor je strategische besluitvorming. Zodat je géén waardevolle kansen meer over het hoofd ziet. En onnodige investeringen voorkomt.

Meer over de mogelijkheden van HubSpot AI ontdekken? Download ons uitgebreide e-book. Met een beschrijving van meer dan 25 AI-functies in HubSpot. 

 

Aanmelden per e-mail