HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | april 2023

De laatste HubSpot updates april 2023

Ook deze maand heeft HubSpot veel mooie updates doorgevoerd. Zo is het nu mogelijk om buyer journey’s te visualiseren. Data-gedreven pop-up CTA’s aan je marketingcampagnes te koppelen. Je deals met kleuren te prioriteren in je deal pijplijnen. Te mailen via de mobiele app. Én je maakt jouw blogs sneller mooi op. 

Hieronder vind je de 14 belangrijkste updates van april:

  1. Analyseer en visualiseer de klantreis 
  2. Koppel pop-up CTA’s aan je marketingcampagnes
  3. Prioriteer je deals met kleuren
  4. Maak je blogs makkelijker en sneller mooi op!
  5. Vink je opmerkingen af 
  6. 3 Nieuwe aanbevelingen bij de SEO-tool
  7. Steekproeven bij je marketingcampagnes
  8. Verbeteringen van de Social Composer
  9. Verplichte vragen in playbooks
  10. Mailen via je mobiele app
  11. Belangrijke info voor verkopers! 
  12. Verberg eigenschappen in het Data Quality Command Center
  13. Verbeterde telefoonfuncties bij de Service en Sales Hub
  14. Workflows bij de Microsoft Teams HubSpot integratie

1. Analyseer en visualiseer de klantreis 

Updates maart 2023 visuele buyer journey

Welke wegen bewandelen je kopers precies tijdens de customer journey? En hoe kun je jouw marketingactiviteiten optimaliseren? De nieuwe ‘Customer Journey Analytics’ van HubSpot maakt dat voor je inzichtelijk. 

Met deze nieuwe rapportagetool visualiseer je de contactpunten met jouw organisatie, producten, diensten en/ of merk. Zo zie je bijvoorbeeld precies hoeveel (toekomstige) klanten:

  • Een landingspagina bekijken.
  • Een formulier indienen.
  • Een (online) bijeenkomst bijwonen.
  • Met een verkoopmedewerker praten.
  • Chatten met een klantenservicemedewerker

Én nog veel meer! Hierdoor krijg je de meest geweldige inzichten. Zo is in 1 oogopslag duidelijk:

  • Welke landingspagina’s voor de hoogste conversie zorgen.
  • Of webinars meer afspraken met verkopers opleveren (of juist het aantal afspraken verlagen).
  • Welke sales sequenties het meest succesvol zijn. 
  • Welke evenementen belangrijk zijn bij de klantreis (Zoom, Eventbrite, GoToWebinar, ...).
Heb je jouw evenementen software met HubSpot geïntegreerd? Dan neemt HubSpot de evenementen over in de visuele klantreis. In je rapportages vind je alle belangrijke contactdetails terug, zoals:

➢ Naam van het evenement
➢ Registratie voor het evenement
➢ Annulering van het evenement
➢ Aanwezigheidsduur

Daarnaast kun je deze data natuurlijk segmenteren met lijsten

Deze update is beschikbaar voor alle klanten met een Marketing Hub Enterprise licentie. 

👉 TIP: Wil je hier meer over weten? Lees dan ons blog: Nieuw: visualiseer de klantreis van je leads en klanten met HubSpot.

2. Koppel pop-up CTA’s aan je marketingcampagnes

Updates maart 2023 pop-up CTA 1

Heb je een Marketing Hub Pro+ abonnement? Dan kun je voortaan kiezen uit 2 soorten calls-to-action (CTA’s) bij je marketingcampagnes:

  1. De CTA’s die je al kent (calls-to-action in HubSpot).
  2. De nieuwe pop-up CTA’s (beta in HubSpot).

Met de nieuwe pop-up CTA-tool maak je de mooiste pop-up CTA’s en banners. Je voegt ze eenvoudig aan je website toe. Of je jouw website nou met HubSpot CMS of een ander CMS gemaakt hebt. Bij een ander CMS is wel een extra koppeling nodig. Bij websites in Wordpress doe je dat bijvoorbeeld met een speciale trackingcode of een Wordpress plug-in.

Updates maart 2023 pop-up CTA 2
Met filters en triggers bepaal je zelf wanneer de pop-up CTA of banner verschijnt. Houd bijvoorbeeld rekening met de buyer journey van je websitebezoekers. Toon de pop-up als iemand naar jouw website terugkeert. Of als je websitebezoeker specifieke interesses toont. Je kunt zelfs nog verder gaan. Toon de pop-up CTA bijvoorbeeld alleen als je websitebezoeker:

  • zich op een bepaalde pagina bevindt.
  • over de pagina scrolt (na 50% van de websitepagina bijvoorbeeld). 
  • al een tijdje op je pagina is.
  • een tijdje inactief is geweest.
  • weg wil gaan.

Wil je de pop-up wel of niet op alle devices tonen? (smartphones, tablets, laptops) Hoe lang moet de pop-up zichtbaar blijven? Wil je de pop-up nogmaals tonen als de websitebezoeker het al een keer afgesloten heeft? Hoe vaak en na hoeveel tijd wil je dit dan doen? Je stelt het zelf allemaal in. Het is zelfs mogelijk om je pop-up CTA’s aan je marketingcampagnes te koppelen.

👉 Let op: De naamgeving (beta) wordt de komende maanden nog aangepast.

3. Prioriteer je deals met kleuren

Updates maart 2023 deal tags 2

Hoe gaaf is dat? Met gekleurde dealtags prioriteer je voortaan de deals in je dealpijplijnen. Je ziet in 1 oogopslag welke deals je als 1e op moet pakken. Je kunt maximaal 10 dealtags toevoegen. 

Voorbeeld

  • Maak een groene ‘Grote deals’ tag voor deals vanaf € 10.000,-.
  • Maak een oranje ‘Kleine deals’ tag aan voor de kleinere deals.

Met een Sales Hub Starter abonnement heb je al gekleurde dealtags. Je gekleurde dealtags zijn dan wel voor al je dealpijplijnen hetzelfde. Heb je een Sales Hub Professional of Enterprise abonnement? Dan stel je ze ook voor losse dealpijplijnen in.

4. Maak je blogs makkelijker en sneller mooi op!

Maak je jouw blogs in de CMS Hub? Dan sleep je voortaan modules (linker zijbalk) naar je blogberichten. Net zoals bij het opmaken van je websitepagina’s en landingspagina’s dus. Het bewerken van je blogs is hierdoor een stuk eenvoudiger en intuïtiever. Onze marketeers zijn dan ook erg blij met deze update!

👉 TIP: Weet je dat je met behulp van Artificial Intelligence (AI) nu ook makkelijker blogs schrijft? In dit artikel ontdek je meer: Hoe je supersnel blogs maakt met HubSpots nieuwe AI Content Assistant.

Updates maart 2023 modules bij blogs


5. Vink je opmerkingen af 

Updates maart 2023 opmerkingen

Maak je bij je workflows, blogs en nieuwsbrieven wel eens gebruik van de opmerkingenvelden? Dan kun je jouw opgeloste opmerkingen voortaan afvinken. Zo houd je overzichtelijk bij wat er nog moet gebeuren. Deze update geldt voor alle tools met opmerkingen van de Marketing Hub en de CMS Hub. 

👉 TIP: Weet je dat er ook een kleine verplaatsbare commentaartool voor workflows is? Heb je een Pro+ abonnement? Profiteer hier dan van!

6. 3 Nieuwe aanbevelingen bij de SEO-tool

Maak je gebruik van de CMS Hub of Marketing Hub Pro+? Dan vind je in de SEO-tool onder ‘Crawling & Indexing’ 3 nieuwe aanbevelingen:  

  1. Controleer of je robot.txt-bestand de juiste pagina’s blokkeert. 
  2. Herstel je kapotte pagina's.
  3. Controleer of deze pagina’s goed werken.

👉 TIP: Voer je wel eens een SEO-scan van je website uit? Dan is het nu mogelijk om je aanbevelingen op maat te exporteren. Denk bijvoorbeeld aan de technische moeilijkheid en de SEO-impact. Deze functionaliteit is beschikbaar voor CMS Hub en Marketing Hub Pro+ klanten.

Nieuwe call-to-action

7. Steekproeven bij je marketingcampagnes

Stel: je hebt een lijst en je wil die inzetten voor je marketingcampagne. Maar vooraf wil je een indicatie krijgen van de respons. Bijvoorbeeld om je inkoop hierop af te stemmen. Dan is het vanaf nu mogelijk om een steekproef te doen. Hoe? Van je bestaande lijst maak je een nieuwe statische lijst met een aantal willekeurige contactpersonen. 

Deze update is nu beschikbaar voor alle Marketing Hub Pro+ klanten.

👉 TIP: Wil je meer over lijsten weten? Lees dan dit blog: Wat zijn lijsten in HubSpot CRM en waarom gebruik je ze?

8. Verbeteringen van de Social Composer 

Marketing Hub Pro+ klanten profiteren nu ook van de verbeterde Social Composer. Dankzij de nieuwe lay-out op een volledige pagina:

  • Maak en bewerk je jouw sociale media berichten nóg sneller.
  • Bekijk je de voorbeelden van je sociale media berichten nóg makkelijker.
  • Zijn de sociale media functies nóg duidelijker.

👉 TIP: Weet je dat de sociale media tool van HubSpot ook geschikt is voor social selling? Je ontdekt er alles over in dit blog: Wat is social selling en hoe zet je het effectief in?

9. Verplichte vragen in playbooks

In de updates van juni 2022 leggen we je uit wat playbooks (draaiboeken) in HubSpot zijn. In maart 2023 heeft HubSpot nieuwe playbook sjablonen toegevoegd. 

Vanaf nu kun je verplichte vragen aan deze playbooks toevoegen. Is er een verplichte vraag? Dan moeten gebruikers die vraag eerst beantwoorden, voordat ze verder kunnen. Je gebruikt dit bijvoorbeeld om CRM-gegevens bij te werken. Of om een notitie te loggen.

Playbooks zijn beschikbaar voor klanten met een Sales Hub en/of Service Hub Pro+ abonnement.

👉 TIP: Uitleg over CRM-eigenschappen vind je in ons artikel: Waarom gebruik je records en objecten in HubSpot?

10. Mailen via je mobiele app

mobiele-optimalisatie-twitterOnderweg even een e-mail versturen. Je verkopers doen dat nu via de mobiele app (iOS en Android). Je verstuurt je e-mail vanuit een contactrecord. Óf vanuit een bijbehorend bedrijfs-, deal-, ticket- of aangepast objectrecord.

Daarnaast kun je vanuit de recordtijdlijn reageren op e-mails (die naar je persoonlijke mailbox of een gezamenlijke inbox zijn gestuurd). HubSpot slaat je e-mails gelijk op in HubSpot CRM.

11. Belangrijke info voor verkopers! 

Opent een prospect een e-mail? Klikt een prospect ergens op? Of keert je prospect terug naar je website? Voorheen ontving je een melding hierover via de Chrome-extensie van HubSpot. Deze realtime meldingen verschijnen nu rechtstreeks in HubSpot. 

12. Verberg eigenschappen in het Data Quality Command Center

Met de Operations Hub organiseer en verbeter je de kwaliteit van je data. In het ‘Data Quality Command Center’ zie je hoe je gegevens in HubSpot CRM opgeslagen worden. Het laat je ook zien welke dataproblemen er zijn. Zo ontdek je bijvoorbeeld problemen met:

  • Eigenschappen
  • Records
  • Het synchroniseren van gegevens bij je integraties
  • Workflows

Om problemen met eigenschappen makkelijker op te lossen kun je voortaan eigenschappen verbergen. Zo focus je makkelijker op de belangrijkste problemen.


👉 TIP: Weet je dat je de invoer van gegevens gedeeltelijk kunt controleren? Het is bijvoorbeeld mogelijk om validaties voor datuminvoer in te stellen.

13. Verbeterde telefoonfuncties bij de Service en Sales Hub

Bij de Sales Hub en Service Hub zijn de telefoonfuncties verbeterd! Denk aan het en beantwoorden en beheren van inkomende en gemiste oproepen. En het afluisteren van voicemail berichten. Vanaf een Starter abonnement maak je er gebruik van.

👉 TIP: Weet je dat er een telefooncentrale is, die helemaal is afgestemd op HubSpot? Je beschikt over de beste belfuncties als je Aircall met HubSpot integreert

14. Workflows bij de Microsoft Teams HubSpot integratie

Heb je Microsoft Teams en HubSpot geïntegreerd? En maak je hierbij gebruik van workflows? Dan verstuur je voortaan ook meldingen naar recordeigenaren en/of HubSpot gebruikers. De workflows bij deze integratie zijn alleen beschikbaar voor Professional en Enterprise licenties.

Heb je de integratie nog niet, maar heb je wel interesse? Hier vind je er meer informatie over: Online samenwerken met de integratie van Microsoft Teams en HubSpot. 

👉TIP: We hebben een lijst samengesteld met de populairste HubSpot integraties. Deze lijst vullen we de komende maanden nog verder aan. Microsoft Teams is hierop 1 van onze favoriete integraties.

Hulp of informatie nodig?

Wil je meer over HubSpot en/of deze updates weten? Neem dan contact met onze servicedesk op!

Nieuwe call-to-action

 

Misschien vind je deze blogs ook interessant?

Inefficiënte marketing, sales en service processen productief maken
Maak je inefficiënte marketing, sales en service processen productief met HubSpot

Inefficiënte marketing, sales en service processen productief maken

19-11-24 9:44 3 min read
Waarom je bedrijf goed data management nodig heeft om te overleven
Waarom je bedrijf goed data management nodig heeft om te overleven

Waarom je bedrijf goed data management nodig heeft om te overleven

15-11-24 9:33 7 min read
7 Redenen waarom productiebedrijven voor HubSpot Smart CRM kiezen
Ontdek de 7 redenen waarom productiebedrijven voor HubSpot Smart CRM kiezen.

7 Redenen waarom productiebedrijven voor HubSpot Smart CRM kiezen

12-11-24 9:30 7 min read

Ontvang updates per email