Deel artikel
De laatste HubSpot updates | maart 2023
door Floris van Muijen op 23-3-23 12:26
De afgelopen weken heeft HubSpot weer een lange lijst met updates doorgevoerd. Wat vind je bijvoorbeeld van de nieuwe tools met Artificial Intelligence (AI)? Van de dynamische samenvatting op je recordpagina’s? De nieuwe SEO-tips in de SEO-tool? Het overzicht met gebroken websitelinkjes van externe websitepagina’s? En de verbeterde transcripties van je telefoongesprekken?
De 15 belangrijkste updates van maart zijn:
- Nieuwe tools met Artificial Intelligence (AI)
- Samenvatting op je recordpagina’s
- Aanpassen van recordformulieren
- Hergebruik je statische lijsten
- Duidelijkere transcripties van telefoongesprekken
- Nieuwe playbook sjablonen
- Berekeningen maken met custom HubSpot-enquêtes
- Meertalige websites in HubSpot
- Website scannen op gebroken externe linkjes
- Nieuwe SEO-tips bij de SEO-Tool
- Fouten in je workflows
- Offerte informatie in HubSpot
- Configuratie e-mailregistratie en -tracking
- ! Let op: 2FA voor Basis Accounts vanaf 29 maart 2023 - Actie is nodig!
- Sessietime-out
1. Nieuwe tools met Artificial Intelligence (AI)
HubSpot heeft onwijs gave tools met Artificial Intelligence (AI) aan HubSpot toegevoegd. De mogelijkheden zijn echt waanzinnig!
ChatSpot.ai is een nieuwe AI-gestuurde chatbot, waarmee je met jouw CRM-systeem praat. Zo geef je jouw CRM-systeem eenvoudig opdrachtjes. Vraag bijvoorbeeld naar statusupdates en cijfers. Laat je CRM-systeem voorspellingen doen. En zoek simpel naar toekomstige klanten.
De AI-gestuurde Content Assistant helpt je met het maken van content voor je website. De tool verzint bijvoorbeeld een nieuwe blogtitel voor je. En helpt je vervolgens om de inhoud van het blog te maken. HubSpot AI selecteert er zelfs afbeeldingen bij. Zo zet je pas snel een nieuw artikel in elkaar!
Je leest er meer over op onze nieuwe websitepagina over HubSpot Artificial Intelligence (AI).
2.Samenvatting op je recordpagina’s
Zoeken naar informatie in de zijbalken en tijdlijn van je records? Dat is niet meer nodig! Aan al je recordpagina’s heeft HubSpot namelijk een handige samenvatting toegevoegd. In 1 oogsopslag zie je voortaan welke acties nodig zijn. Wat er als laatste gecommuniceerd is. En welke andere records gekoppeld zijn. De informatie op deze recordsamenvattingen is dynamisch!
Voorbeeld
’s Morgens bekijkt klantenservice medewerker Rutger het record van meneer Jansen. Hij ziet nu gelijk het laatste serviceticket met de bijbehorende communicatie. Ook ziet hij meteen wat meneer Jansen van de afhandeling van het serviceticket vindt (NPS-feedback). Salesmedewerker Maria opent ’s middags het record van meneer Jansen. In 1 oogsopslag ziet Maria de meest recente websitebezoeken en de gekoppelde deals.
👉 TIP: Wil je meer over records weten ? Lees dan dit blog: Waarom gebruik je records en objecten in HubSpot?
3. Aanpassen van recordformulieren
Stel dat je handmatig een record aanmaakt in HubSpot. Zoals een contactrecord, bedrijfsrecord, dealrecord, serviceticket of custom object. Welke eigenschappen komen hier dan op te staan? Vanaf nu hebben beheerders meer controle over de (verplichte) eigenschappen op records. Je stelt het per pijplijn in als je een Pro+ abonnement hebt.
👉 Let op: deze functionaliteit is nog niet beschikbaar in de mobiele HubSpot App.
👉 TIP: Maak je op je custom records gebruik van een valuta? Zoals de euro of de dollar. Dan kun je dit vanaf nu ook instellen op je records.
4. Hergebruik je statische lijsten
De lijstentool is misschien wel de meeste gebruikte tool van HubSpot. Een lijst is een groep records, die je selecteert op basis van criteria. Bijvoorbeeld 'alle bedrijven waar je in 2023 iets aan verkocht hebt'. Of 'alle contactpersonen, die in Den Haag wonen'.
Een statische lijst verandert niet. Dit is bijvoorbeeld een lijst, die je voor een speciale gelegenheid geïmporteerd hebt. Bijvoorbeeld voor een eenmalige e-mail aan de deelnemers van je training. Actieve lijsten zijn daarentegen altijd in beweging. Er komen automatisch records bij en ze vallen ook automatisch af. Bijvoorbeeld als iemand zich voor je nieuwsbrief in- of uitschrijft.
Voorheen kon je alleen je actieve lijsten klonen (kopiëren). Maar dit is nu ook mogelijk met je statische lijsten. Pas de filters aan als je dat wilt en sla je lijst op. Voila… je nieuwe statische lijst is gelijk klaar voor gebruik. Meer over lijsten in HubSpot lees je in dit artikel: Wat zijn lijsten in HubSpot CRM en waarom gebruik je ze?
👉 TIP: Heb je per ongeluk een statische lijst verwijderd? Dan heb je tot 90 dagen de tijd om je statische lijst te herstellen!
5. Duidelijkere transcripties van telefoongesprekken
Zoals je waarschijnlijk weet neem je jouw telefoongesprekken met HubSpot eenvoudig op. Vervolgens zet HubSpot deze gesprekken voor je om in tekst (transcriberen). Supermakkelijk voor als je snel een gespreksverslag wilt vastleggen. En handig voor als je jouw telefoontechnieken wilt verbeteren.
Heb je een Sales Hub Pro+ of Service Hub Pro+ abonnement? Profiteer dan van deze updates:
- HubSpot kan de gespreksdeelnemers niet altijd goed onderscheiden. Daar is nu een oplossing voor. Voeg handmatig gespreksdeelnemers aan je transcripties toe of wijzig ze als dat nodig is.
- Maak je een transcriptie van je Zoom-gesprek? Dan zie je voortaan (automatisch) echte namen in je transcriptie staan. Voorheen was dat ‘Spreker 1’ en ‘Spreker 2’. Dit is mogelijk dankzij Artificial Intelligence (AI).
👉 TIP: Het heeft veel voordelen om een professionele telefooncentrale met HubSpot te integreren. Hier vertellen we je er meer over: Integreer HubSpot met Aircall telefooncentrale.
6. Nieuwe playbook sjablonen
Groeit het aantal medewerkers van je organisatie? Dan zijn goede handleidingen superfijn. Met playbooks veranker je jouw instructies in je CRM-systeem. Er zijn 2 nieuwe playbook-sjablonen voor Sales Hub en Service Hub Pro+ abonnementen.
👉 TIP: In de updates van juni 2022 leggen we je uit wat playbooks precies zijn.
7. Berekeningen maken met custom HubSpot-enquêtes
Heb je een Service Hub Pro+ abonnement? En vraag je jouw klanten via een custom enquête (enquête op maat) om een beoordeling? Dan slaat HubSpot deze data voortaan als cijfers op. Hierdoor kun je berekeningen op de enquêteresultaten loslaten. Bereken bijvoorbeeld de gemiddelden van meerdere beoordelingen. Of van 1 enquête, die je een tijd gebruikt hebt.
👉 Let op: Deze functie geldt alleen voor de nieuwe beoordelingen van custom enquêtes. Bij CES, CSAT en NPS enquêtes kon je al berekeningen maken. Meer informatie over de enquête mogelijkheden in HubSpot vind je hier: Hoe vergroot je jouw klanttevredenheid en klantloyaliteit met HubSpot?
8. Meertalige websites in HubSpot
Met de CMS Hub zet je in een handomdraai je eigen professionele website in elkaar. Zónder code. Je voegt eenvoudig modules toe en versleept ze met drag & drop (slepen en neerzetten). Je leert het zo. Webdesign ervaring heb je hier echt niet voor nodig.
Je website is bovendien geïntegreerd met je CRM-systeem. Dat heeft veel voordelen. Zo is je website bijvoorbeeld data-gedreven. Hierdoor toon je eenvoudig gepersonaliseerde content op je website. In dit blog leggen vertellen we je hierover: Waarom je meer bereikt als jouw website onderdeel van je CRM is.
Sinds de zomer maak je zelfs gratis een professionele website met HubSpot. In deze artikelen ontdek je meer over de mogelijkheden hiervan:
- Bouw zelf gratis een professionele website in HubSpot.
- Nieuw! Gratis website bouwen met HubSpot CMS Hub Free.
Vanaf nu kun je de inhoud van je websitepagina’s in meerdere talen weergeven. Bijvoorbeeld je landingspagina’s, blogs en de artikelen van je kennisbank. Jouw websitebezoekers selecteren zelf de taal van hun voorkeur op je website. Je stelt ook eenvoudig de ‘primaire’ taal in. Dat is de taal die HubSpot dan altijd als eerste toont.
Heb je een gratis of een CMS Hub Starter account? Dan ben je beperkt tot 3 talen per pagina. Bijvoorbeeld Engels, Frans en Nederlands.
9. Website scannen op gebroken externe linkjes
Op de meeste websites vind je wel linkjes naar andere websites. Maar linkjes kunnen kapot gaan. Bijvoorbeeld doordat een pagina verwijderd is. Of doordat de URL aangepast is. Voor websitebezoekers zijn kapotte linkjes irritant als ze erop klikken. Ze komen namelijk niet bij de informatie uit waar ze naartoe willen.
Met een CMS Hub Pro+ of Marketing Hub Pro+ licentie los je dit probleem voortaan eenvoudig op. HubSpot geeft namelijk aan welke externe linkjes je moet repareren. Dit is een flinke verbetering. In de oude situatie zag je namelijk alleen de kapotte linkjes van je eigen website.
10. Nieuwe SEO-tips bij de SEO-Tool
Hoe kom je zonder adverteren bovenaan in de zoekmachines? En hoe zorg je dat je daar blijft? De SEO Tool van HubSpot vertelt je wat je hiervoor moet doen.
Onlangs heeft HubSpot 3 nieuwe SEO-tips aan de SEO-tool toegevoegd. Bij de CMS Hub en Marketing Hub Pro+ abonnementen vind je ze onder ‘Crawling & Indexing’:
- Bevestig welke websitepagina’s je voor zoekmachines wilt blokkeren (met je robots.txt-bestand).
- Herstel je kapotte websitepagina’s.
- Controleer de werking van je websitepagina’s.
11. Fouten in je workflows
Maak je gebruik van workflows in HubSpot? Dan kunnen daar natuurlijk foutjes in zitten. Op het tabblad ‘Workflows met fouten’ zag je altijd wat er misging. Dit tabblad heet nu ‘Workflows met risico’s. Op dit tabblad beoordeel je de workflowfouten. Je kunt de fouten ook prioriteren en (tijdelijk) negeren.
12. Offerte informatie in HubSpot
Maak en/of verstuurt jouw organisatie digitale offertes met HubSpot? Dan hebben gebruikers standaard lees- en schrijfrechten.
Vanaf nu kunnen HubSpot-beheerders gebruikers meer rechten geven. Bijvoorbeeld om offerte informatie te bewerken en/of verwijderen. Het maakt niet uit of je deze offertes geïmporteerd hebt. Of dat je ze rechtstreeks in HubSpot gemaakt hebt. Of dat ze in HubSpot staan door een API met je offertesoftware, zoals Quickbooks.
13. Configuratie e-mailregistratie en -tracking
HubSpot aan je e-mailprogramma koppelen heeft verschillende voordelen. Dankzij de koppeling kun je bijvoorbeeld:
E-mails registreren
E-mails tracken
Leads nurturen
Sales sequenties inzetten
👉 TIP: Wil je meer over de voordelen weten? Lees dan dit artikel: Je e-mail aan je CRM-systeem koppelen. Wat zijn de voordelen?
Heb je een Sales Hub of Service Hub licentie? En maak je daarnaast gebruikt van een Chrome- en of Office 365-integratie? Dan kun je voortaan de standaardinstellingen voor de e-mailregistratie en -tracking configureren. Zo zorg je er bijvoorbeeld voor, dat HubSpot automatisch al het e-mailverkeer opslaat. Voorheen konden CRM-gebruikers dit alleen zelf regelen.
14. ! Let op: 2FA voor Basis Accounts vanaf 29 maart 2023 - Actie is nodig!
De afgelopen maanden is tweefactorauthenticatie (2FA) stapsgewijs doorgevoerd bij HubSpot-accounts. 2FA is namelijk een extra beveiligingslaag om je gegevens te beschermen. Vanaf 29 maart 2023 is 2FA ook voor HubSpot-gebruikers met een basis account verplicht. Bij de updates van september 2022 lees je hoe je 2FA instelt.
👉 TIP: In het Security Center van HubSpot zien beheerders welke gebruikers 2FA nog niet hebben ingesteld.
15. Sessietime-out
Ben je langer dan 24 uur inactief in HubSpot? Dan moet je voortaan opnieuw inloggen. Handig om te weten, toch?
Heb je vragen over deze updates of heb je hulp nodig? Neem dan contact op met onze supportdesk.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)