HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | juli 2023

De laatste HubSpot updates - juli 2023

Ondanks dat het zomervakantie is heeft HubSpot toch enkele interessante updates deze maand. Wat vind je bijvoorbeeld van de nieuwe sjablonen, thema’s en modules voor je website? En heb jij de nieuwe AI Content Assistant van HubSpot al ontdekt?

Dit zijn de 10 belangrijkste HubSpot updates van juli 2023:

  1. Maak razendsnel content met de nieuwe AI Content Assistant van HubSpot.
  2. Prioriteer je deals en servicetickets met gekleurde ‘objecttags’.
  3. Nieuw: afspeellijsten voor je gespreksopnames.
  4. Analyseer je marketing e-mails met de Custom Report Builder.
  5. Inloggen met Microsoft gegevens.
  6. Verminder het aantal spaminzendingen.
  7. Handmatig goedkeuren in de offertetool.
  8. Sneller workflows bouwen.
  9. Profiteer van nieuwe website thema’s, sjablonen en modules.
  10. De App Marketplace van HubSpot & Integraties.

1. Maak razendsnel content met de nieuwe AI Content Assistant van HubSpot

Kunstmatige Intelligentie software HubSpot - Content Assistant CTA.jpg

Heb je de nieuwe AI Content Assistant van HubSpot al uitgeprobeerd? Zeker doen als je het nog niet gedaan hebt! Je zult versteld staan van wat er mogelijk is:

  • Maak teksten, titels en metabeschrijvingen voor je blogs, landingspagina’s en overige websitepagina’s. 
  • Creëer inhoud voor je marketing e-mails en CTA’s. Pas de tone-of voice aan. Herschrijf de tekst, kort ’m in of breid je content juist uit.
  • Genereer supersnel de mooiste posts voor Facebook, Instagram, Twitter en LinkedIn. 
  • Heb je een Chrome-extensie voor Gmail of iOS? Dan zet je binnen no time een verkoop e-mail in elkaar. Rechtstreeks in je Gmail-account.
  • Maak je gebruik van de ‘Conversations Inbox’? Dan stel je hier voortaan razendsnel berichten voor op. Herschrijf je teksten, verander ze en pas de tone-of-voice aan.

Je hoeft alleen maar een prompt “/” in te vullen en je vraag te stellen. Zo simpel is het. Bovendien is deze AI-tool voor de licenties van alle hubs beschikbaar. 

👉 TIP: Hier lees je meer over de nieuwe AI Content Assistent. Én over de andere Artificial Intelligence mogelijkheden van HubSpot:

Ken je de nieuwe OpenAI Content Assistant van HubSpot al?
Hoe je supersnel blogs maakt met HubSpots nieuwe AI Content Assistant.
7 Redenen waarom een CRM met AI jou veel tijd en kosten bespaart.
Waarom is Artificial Intelligence (AI) zo belangrijk voor marketeers?
Hoe Kunstmatige Intelligentie software jouw marketingtaken verandert.

2. Prioriteer je deals en servicetickets met gekleurde ‘objecttags’ 

HubSpot updates juli 2023 - gekleurde objecttags

Met objecttags geef je met kleurtjes prioriteit aan je deals en servicetickets. Zo maak je jouw pijplijn lekker overzichtelijk. Je wijst de kleurtjes toe op basis van bepaalde criteria. Bijvoorbeeld:

  • Groene dealtags voor ‘grote deals’ van meer dan € 10.000,-.
  • Oranje dealtags voor ‘kleine deals’ tot € 10.000,-.

Per object kun je maar liefst 10 tags aanmaken. De objecttags gebruik je daarna voor verschillende functies in HubSpot. Zoals je rapportages, workflows en lijsten.

Dit is er nieuw:

  • Bekijk je objecttags in de records van HubSpot CRM.
  • Gebruik je objecttags in je geautomatiseerde workflows.
  • Gebruik je objecttags in je rapportages.

Deze update is beschikbaar voor alle Sales Hub en Service Hub Starter licenties en hoger. Met Professional en Enterprise licenties zijn er wel meer mogelijkheden. De objecttags van de Starter licenties zijn namelijk op alle pijplijnen van toepassing. Bij Professional en Enterprise licenties kun je ook onderscheid maken tussen de dealtags per pijplijn.

3. Nieuw: afspeellijsten voor je gespreksopnames 

HubSpot updates juli 2023 - afspeellijsten (1)

HubSpot updates juli 2023 - afspeellijsten makenMet volledige gespreksopnamen of stukjes ervan coach je jouw teamleden eenvoudig. Bijvoorbeeld om verkooptechnieken aan te leren. Of om producten en diensten te leren kennen. 

Deze gespreksopnamen sla je vanaf nu op in speciale afspeellijsten. Bovendien rangschik je ze in mappen. Bijvoorbeeld om de onderdelen van een verkooptraining te ordenen.

Wil je van nieuwe opnames in een afspeellijst op de hoogte blijven? Dan kun je deze afspeellijst volgen. Je ontvangt dan een e-mailmelding als er een opname is toegevoegd. Daarnaast kun je ze ook met je collega’s delen.

De nieuwe afspeellijsten zijn beschikbaar voor alle Sales Hub en Service Hub Professional+ abonnementen.

👉 TIP: Weet je dat HubSpot je gespreksopnames automatisch omzet naar tekst (transcripties)? Je leest er meer over in dit artikel: Het magische effect van Artificial Intelligence (AI) in jouw CRM.

4. Analyseer je marketing e-mails met de Custom Report Builder

HubSpot updates juli 2023 - Custom Report Builder marketing e-mails

HubSpot updates juli 2023 - Custom Report Builder marketing e-mails open en click rateMet de Custom Report Builder analyseer je nu ook je marketing e-mails. Zo zie je bijvoorbeeld in 1 oogopslag de open rate en click-through rate.

Ook zie je meteen wanneer er gereageerd is en welke 1e bounces er hebben plaatsgevonden. Deze update geldt voor alle HubSpot-gebruikers met een Pro+ licentie.

HubSpot updates juli 2023 - Custom Report Builder marketing e-mails Account Based Marketing - ABMZet jouw organisatie Account Based Marketing (ABM) in? Dan breng je met de Custom Report Builder trouwens ook je 10 beste doelaccounts in beeld.

Je ziet gelijk welke organisaties je marketing e-mails ontvangen hebben. Wanneer je marketing e-mails geopend zijn en wanneer er doorgeklikt is.

👉 TIP: Misschien vind je dit artikel interessant? 10 E-mailmarketing tips voor een hogere open en click rate.

5. Inloggen met Microsoft gegevens

Met je inloggegevens van Microsoft inloggen bij HubSpot? Vanaf nu kan dat!

6. Verminder het aantal spaminzendingen

HubSpot updates juli 2023 - minder spam

Wie heeft er géén hekel aan spam? Met de nieuwe Spam Submissions tool voor formulieren verlaag je het aantal spamberichten. De spamtool registreert automatisch alle inkomende formulierinzendingen met een URL in de naamvelden (voor- en achternaam) als spam. HubSpot maakt er niet automatisch CRM-records voor aan. 

Je kunt de berichten nog wel bekijken en er actie op ondernemen. Na 90 dagen verwijdert HubSpot deze spamberichten automatisch.

7. Handmatig goedkeuren in de offertetool

Maak je gebruik van de dynamische offertetool van HubSpot? Dan laat je de meeste offertes en contracten waarschijnlijk digitaal ondertekenen. Maar misschien tekenen niet al je klanten online. Vanaf nu kun je de offertestatus daarom handmatig wijzigen naar ‘ondertekend’. Bij de offerte instellingen vind je voortaan ook standaardsjablonen voor je offertes.

👉 TIP: Wil je meer over de offertetool weten? Lees dan deze artikelen:
Snel akkoord op offertes? Verstuur ze via je CRM-systeem!
Nieuw bij HubSpot Sales Hub: digitale offertes met dynamische content!

8. Sneller workflows bouwen

Wil je de bouwtijd van je workflows versnellen? Maak dan gebruik van de nieuwe ‘kopieer en plak’ functie. Voortaan kopieer je hiermee eenvoudig acties van de ene workflow naar de andere. Erg handig! Daarnaast kun je jouw workflows nu met submappen (mappen in mappen) ordenen.


9. Profiteer van nieuwe website thema’s, sjablonen en modules


HubSpot updates juli 2023 - HubSpot Template Marketplace-1

In de nieuwe sjabloon marktplaats vind je honderden krachtige sjablonen voor je website. Met allerlei ingebouwde functies. Gratis én betaald. Zo is er voor elk budget en iedere wens wel iets te vinden. Je past de sjablonen eenvoudig aan. En een codering heb je er niet voor nodig. Externe makers leveren de sjablonen aan. Maar voordat ze online komen test HubSpot de kwaliteit ervan uit. 

Daarnaast vind je ook zelfstandige modules en gebruiksklare websitethema’s in de marktplaats. Een thema bestaat uit paginasjablonen en ontwerp elementen voor op je website. Speciaal ontworpen om je te helpen snel een moderne en aantrekkelijke website te maken. Modules zijn extra bouwstenen bovenop je thema. Hiermee vergroot je het aantal functionaliteiten van jouw websitethema. 

10. De App Marketplace van HubSpot & Integraties

Zoals je waarschijnlijk weet beschikt HubSpot over een App Marketplace met talloze standaardkoppelingen. De meeste integraties met andere softwareprogramma’s zijn hierdoor snel geregeld. Deze maand zijn er 15 koppelingen bijgewerkt. En meer dan nieuwe 70 koppelingen zijn erbij gekomen. Een paar gewijzigde populaire HubSpot integraties licht ik hieronder even toe: 
 
Hootsuite
Hootsuite helpt je om betere inhoud voor je sociale media kanalen te maken. Met de planner plan en publiceer je jouw content.

In je sociale media kalender heb je een goed overzicht van al je social content. Met streams volg je de trends van je klanten, concurrenten en interessante onderwerpen met gemak. En je houdt de effectiviteit van je berichten realtime met rapportages.

Voortaan verbind je moeiteloos 2 verschillende Twitter-accounts met elkaar. Daarnaast maak je nu ook contacten zonder e-mailadressen aan. 

👉 TIP: Ken je de sociale media planner van HubSpot al?

Hotjar
Hotjar helpt je om je websitebezoekers beter te begrijpen. Met deze software ontdek je hoe je websitebezoekers zich gedragen. En wat ze nodig hebben voor een betere website ervaring. Heatmaps zijn daar een belangrijk hulpmiddel bij.  

Vanaf nu synchroniseer je jouw Hotjar-opnamen eenvoudig met de contacttijdlijn van HubSpot. Hierdoor volg je het gedrag van je relaties nóg nauwkeuriger. 

Salesforce
Een aantal klanten heeft een bestaand CRM-systeem aan HubSpot gekoppeld. Waarom? Vanwege de fantastische en gebruiksvriendelijke inbound marketing, sales en service tools van HubSpot.

Is er een integratie van HubSpot en het CRM-systeem van Salesforce? Dan krijg je voortaan een beter beeld van je gegevens in Salesforce. Zoals de tijdlijninzichten, contact- en bedrijfsinzichten, eigendomsgeschiedenis en meer.
 
Je voegt de nieuwe functie (HubSpot Embed) eenvoudig toe aan verschillende soorten records in Salesforce. Bijvoorbeeld leads, contactpersonen, accounts en opportunities. 

👉TIP: Ben je benieuwd naar de verschillen tussen Salesforce en HubSpot? Wij leggen je ze in deze video uit: 


Microsoft Dynamics 365
Zijn HubSpot en het CRM-systeem van Microsoft Dynamics 365 geïntegreerd? En nemen de systemen wel echt de juiste informatie van elkaar over? Dankzij deze update weet je het gelijk. De synchronisatiestatus van Dynamics 365 zie je voortaan namelijk in je contactpersoon-, bedrijfs- en dealrecords in HubSpot. 
 
👉 TIP: de populairste integraties van onze klanten vind je op onze speciale integratie pagina.

Heb je vragen over deze updates of wil je iets anders over HubSpot weten? Neem dan gerust contact op met onze supportdesk. 

Nieuwe call-to-action

Ontvang updates per email