HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | juni 2024

De laatste HubSpot updates | juni 2024
9:10

De laatste HubSpot-updates juni 2024

Artificial Intelligence (AI) is inmiddels niet meer weg te denken uit onze werkzaamheden. Iedere maand komen er nieuwe mogelijkheden bij. Nu maak je er zelfs al workflows mee. Hoe gaaf is dat?! 

Maar er zijn meer gave HubSpot updates. Wat vind je bijvoorbeeld van de nieuwe Helpdesk Workspace? Die je nu ook met Slack kunt integreren. En wat vind je van het toevoegen van werktijden aan je meetingtool? Ook superhandig!

Dit is onze selectie met de beste updates van juni 2024:

1. Helpdesk Workspace & Slack
2. Workflows maken met AI
3. Workflows vanuit playbooks activeren
4. SMS Beheerpagina
5. Goedkeuringen 
6. Lettertypen CTA’s
7. Leadmeldingen
8. Dealpijplijnen & Dealfasen
9. API’s voor leadrecords en dealsplitsingen
10. Werktijden meetingtool
11. Bookmarks in je navigatiemenu
12. Activiteitenkaarten op je recordpagina’s
13. Sync Properties
14. Webinars met Microsoft Teams 
15. Mobiele updates

1. Helpdesk Workspace & Slack

Helpdesk Workspace in HubSpot
In de nieuwe Helpdesk Workspace komen je ticketsysteem en je Conversations Inbox samen. Door je servicetickets met Slack te integreren wordt de tool nog krachtiger. Zo synchroniseer je daarmee bijvoorbeeld de antwoorden op klantvragen. 

Dit zijn de nieuwe functies van de Slack-app van HubSpot:

  • Tickets configureren (welke tickets verstuur je wel en niet naar je Slack-kanaal?).
  • Tickets versturen.
  • Synchroniseren van antwoorden uit Slack en ticketopmerkingen in HubSpot.
  • Snelle ticketacties vanuit Slack. Bijvoorbeeld ticketeigenschappen in HubSpot bijwerken. 

Deze update is beschikbaar als je een Service Hub Pro+ licentie hebt.

2. Workflows maken met AI

Workflow maken met behulp van de AI-Assistant in HubSpotHeb je een Pro+ licentie? Dan maak je vast al gebruik van workflows om je taken te automatiseren. Soms kost het alleen best wat moeite om een (complexe) workflow op te zetten. HubSpot AI brengt hier verandering in. Je kunt nu namelijk ook met AI workflow-acties creëren.

Deze acties voeg je bijvoorbeeld met je AI-Assistent aan je workflows toe:

  • Taken aanmaken.
  • Objecten aanmaken.
  • Eigenschappen instellen.
  • Meldingen verzenden. Bijvoorbeeld voor interne e-mails en Slack-berichten.
  • Records aan eigenaren toewijzen.
  • De status van marketing contactpersonen instellen.
  • Vertragingen. Bijvoorbeeld 'Verstuur over 7 dagen een e-mail'.

Workflows in HubSpot wijzigen met AIMet een prompt (/) vertel je de AI-Assistent om welke workflow-acties het gaat. Vervolgens genereert de AI-tool ze. Ben je nog niet helemaal tevreden? Dan pas je de workflow-acties eenvoudig zelf aan. Of je creëert natuurlijk nieuwe workflow-acties met AI.

Daarnaast zijn er nu meer mogelijkheden om vertakkingen toe te passen. Wil je daar meer informatie over? Neem dan even contact op met onze helpdesk.

Nieuwe call-to-action

3. Workflows vanuit playbooks activeren

Vanuit je playbook een workflow activeren. Nu kan het met een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie! 

👉 TIP: We hebben onlangs verschillende artikelen over workflows gepubliceerd. Misschien vind je er een interessant:
11 Voorbeelden van effectieve HubSpot workflows voor bedrijfsgroei.
Controle over je klantprocessen met workflow automatisering in HubSpot. 
Processen automatiseren: wanneer gebruik je workflows & sequences?

4. SMS Beheerpagina

SMS maken met AI in HubSpotWeet je dat je met een Marketing Pro+ licentie sms-jes vanuit Hubspot kunt verzenden? En dat je deze sms-jes met AI kunt opstellen?

Met filters zie je snel welke sms-berichten (mede) met AI zijn opgesteld. Je bekijkt je geplande en gepubliceerde sms-berichten in je marketingkalender (samen met je andere marketingactiviteiten). Om via HubSpot sms-berichten te versturen heb je een speciale add-on nodig.

5. Goedkeuringen 

Met je Enterprise licentie regel je het interne goedkeuringenproces voor de Content Hub en de Marketing Hub. De Security Health Check geeft nu per HubSpot-gebruiker weer welke goedkeuringen er nodig zijn voor:

  • Blogs
  • Landingspagina’s
  • Websitepagina’s
  • Marketing e-mails

6. Lettertypen CTA’s

Heb je een Marketing Hub of Content Hub Starter+ licentie? Dan kun je weer je eigen lettertypes voor je CTA’s uploaden en gebruiken. Bij de nieuwe CTA-editor was dit namelijk niet meer mogelijk.

7. Leadmeldingen

Wordt er een nieuwe lead aan je toegewezen en heb je een Sales Hub Pro+ licentie? Dan kun je daar voortaan een e-mail én een appmelding voor ontvangen. 

8. Dealpijplijnen & Dealfasen

Met een dealpijplijn visualiseer je jouw verkoopproces. Bijvoorbeeld om de omzet te voorspellen. En om verkoopproblemen te identificeren. 

De dealfasen zijn de stapjes van je salespijplijn. Daarmee ziet je verkoopteam waar al je relaties/ bedrijven zich in het verkoopproces bevinden. En welke verkoopkansen bijna kunnen worden gesloten. 

👉 TIP: Hoe dit precies werkt lees je in dit artikel:
Effectief verkoopkansen managen met levenscyclussen & dealpijplijnen.


Voortaan zie je hoe lang je contactpersonen zich in een bepaalde fase bevinden. En hoe snel je dossiers de voorgaande fasen doorlopen hebben.

9. API’s voor leadrecords en dealsplitsingen

Er zijn 2 nieuwe interessante Sales API’s:

Met de nieuwe CRM Object API maak en beheer je leadrecords in je HubSpot-portaal. Daarnaast helpt deze API om de gegevens met gekoppelde systemen te synchroniseren. Deze API kun je met een Sales Hub Pro+ licentie gebruiken.

Met dealsplitsingen verdeel je dealbedragen (percentages) over meerdere HubSpot-gebruikers. Dat is vooral handig als meerdere HubSpot-gebruikers bij deals betrokken zijn. En als er quota voor deze HubSpot-gebruikers zijn afgesproken. De nieuwe Deal Split API maakt nieuwe dealsplitsingen voor je aan. Ook bekijk en bewerk je er bestaande dealsplitsingen mee. Voor deze API heb je een Sales Hub Enterprise licentie nodig.

Wil je meer informatie over deze 2 nieuwe API's? Neem dan even contact op met onze helpdesk!

Nieuwe call-to-action

10. Werktijden meetingtool

HubSpot updates juni 2023 - meetings inplannen namens iemand anders resultaat afspraakGebruik je de meetingtool? Stel dan op gebruikersniveau de tijdzone en werktijden voor de planningspagina’s in. Je kunt ook aangeven wie de meeste afspraken moeten krijgen. Zo ontvangt iemand met een afspraakbelasting van 100% 2x meer afspraken dan iemand met 50%. 

11. Bookmarks in je navigatiemenu

Maak je veel van bepaalde workflows gebruik? Of heb je andere HubSpot-functies vaak nodig? Sla ze dan met ‘bookmarks’ op, zodat je er lekker snel naartoe navigeert.

12. Activiteitenkaarten op je recordpagina’s

Zoals je waarschijnlijk weet kun je jouw records steeds meer naar wens inrichten. Bijvoorbeeld door er 'kaarten' aan toe te voegen.

De nieuwe activiteitenkaart geeft totalen van het aantal e-mails, telefoonoproepen, vergaderingen en taken weer. Zo zie je snel hoe betrokken je contacten zijn. Zonder dat je de tijdlijnen eerst hoeft te scannen. Je voegt de activiteitenkaart eenvoudig aan de middelste kolom van je recordpagina’s toe. 

Wil je ook activiteitenkaarten op je recordpagina's? Vertel het aan onze servicedesk.  Dan zetten we de functie samen aan.

13. Sync Properties

Met behulp van Sync Properties synchroniseer je eenvoudig eigenschapswaarden tussen objecten. Handmatige invoer of (complexe) workflows zijn hiervoor dus niet meer nodig.

14. Webinars met Microsoft Teams 

Maak je gebruik van de Microsoft Teams integratie? Dan synchroniseer je jouw webinars voortaan eenvoudig met HubSpot marketing evenementen. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Webinarnaam 
  • Datum
  • Starttijd
  • Eindtijd
  • Organisator
  • Status
  • Beschrijving
  • Registraties
  • Deelnemers
  • Annuleringen
  • No-shows
  • Aanwezigheidsduur

De activiteiten van de deelnemers komen automatisch op de contactrecords te staan. Daarnaast maakt HubSpot geautomatiseerd records voor nieuwe contacten aan.

👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
Waarom het handig is om je online webinar met HubSpot te organiseren.
Hoe ga je in HubSpot met marketing evenementen om?

15. Mobiele updates

  • Mobiele inbox in HubSpot - mobiele HubSpot AppMet een Marketing Hub Pro+ licentie werk je nu makkelijker samen in de mobiele app. Schrijf opmerkingen, reageer op berichten en tag collega’s voor feedback. Bijvoorbeeld voor je sociale posts en marketing e-mails. Zonder dat je jouw werk hoeft te onderbreken. Je collega’s worden met portalmeldingen, pushmeldingen en/of e-mails op de hoogte gebracht.
     
  • Marketeers met een Enterprise licentie beheren hun goedkeuringen voortaan op 1 centrale plek. Zodat de goedkeuringsprocessen sneller en makkelijker verlopen. Bijvoorbeeld om een marketing e-mail te versturen.

  • Heb je een Android of iOS-telefoon én een Enterprise abonnement? Maak dan mobiel activiteiten aan, die je aan je custom objectrecords koppelt. Zoals notities, oproepen, e-mails, vergaderingen, sms’jes, WhatsApp-berichten en LinkedIn-berichten.

  • HubSpot Bestanden op mobiel. Met een iOS-telefoon maak je mappen waarmee je jouw bestanden ordent en deelt. Bijvoorbeeld de foto’s die je met je smartphone hebt gemaakt. En voor specifieke PDF’jes die je regelmatig met je klanten deelt. De functie is beschikbaar voor Content Hub Starter+ klanten.

  • Met een Marketing Hub Pro+ licentie en een Android-smartphone kloon je nu jouw sociale berichten. 

  • ChatSpot zit nu in de navigatie van je HubSpot-app (als je van de privébèta functie gebruik maakt). Je kunt dus overal profiteren van de mogelijkheden van de AI-Chatbot. Waar je ook bent. 

Heb je vragen over deze updates? Of andere vragen over HubSpot? Dan helpt onze supportafdeling je daar graag mee!

Nieuwe call-to-action
 

Ontvang updates per email