Deel artikel
De voor- en nadelen van de HubSpot Sales Hub
door Maarten de Wit op 23-5-19 11:19
Efficiënt websitebezoekers aantrekken met de modernste marketing- en verkooptools. De beste leads genereren en omzetten naar klanten. Een hoge klanttevredenheid. Een fantastische service leveren. Een goede ranking in de zoekmachines. Doorklikbare dashboards om je verkopen goed te kunnen voorspellen... en ga zo maar door!
HubSpot bestaat uit meerdere krachtige standalone tools, die samen een onoverwinnelijke combinatie vormen. Naast het gratis CRM-systeem zijn er betaalde hubs voor Sales, Marketing en Service.
Eerder heeft mijn collega al de voor- en nadelen van HubSpot CRM op een rij gezet. Ditmaal is de krachtige sales software 'HubSpot Sales Hub' aan de beurt. In dit artikel bespreek ik de voor- en nadelen hiervan.
De voordelen van HubSpot Sales Hub op een rij
Zoek je allround sales software? Dan bieden de krachtige salestools van de HubSpot Sales Hub jou veel voordelen. De belangrijkste voordelen licht ik hieronder toe. Ben je benieuwd naar alle mogelijkheden van deze sales software? Lees er meer over op onze website of vraag vrijblijvend een demo bij mij aan.
Voordeel 1: Uitgebreide mogelijkheden
Heeft jouw organisatie een serieuze verkoopafdeling? Dan loop je waarschijnlijk al snel tegen de beperkingen van HubSpot Free CRM aan. De HubSpot Sales Hub is een krachtige uitbreiding voor jouw sales activiteiten. Hiermee heeft jouw verkoopteam de perfecte verkooptools in handen.
De sales software beschikt bijvoorbeeld over:
- E-mailsjablonen
- Tekstfragmenten
- Salesvoorspellingen
- Dynamische offertes
- Sales sequenties
- (Automatische) taken en notificaties
- Via HubSpot bellen èn deze gesprekken opnemen
- Afsprakentool
Wil je meer weten over deze functies van de HubSpot Sales Hub? In deze video leggen mijn collega Martijn en ik je uit hoe ze werken.
Voordeel 2: Gratis beginnen en later opschalen
HubSpot CRM is gratis en dat blijft ook zo. Bovendien is het CRM-systeem supergebruiksvriendelijk. Wil je het zelf ontdekken? Vraag dan een gratis HubSpot CRM account aan. Je gratis HubSpot account blijft onbeperkt geldig. Probeer het dus zo lang uit als je wilt!
👉 TIP: Lees hier waarom HubSpot volgens ons een gouden medaille verdient.
HubSpot CRM is een standalone tool. Dat geldt ook voor de HubSpot Sales Hub en alle andere HubSpot Hubs. Maar samen vormen ze een krachtige combinatie. De HubSpot Sales Hub bestaat uit meerdere versies, waaronder een gratis basisversie.
De gratis HubSpot Sales Hub versie biedt al veel handige sales functionaliteiten. Heb je behoefte aan meer mogelijkheden? Schaal jouw systeem dan eenvoudig op met betaalde tools. Zo groeit het platform mee met jouw organisatie. Bovendien kun je kiezen voor hoeveel CRM-gebruikers je het systeem wilt upgraden. De gratis CRM-gebruikers profiteren zelfs van de functies van de betaalde licenties.
De business van Lampengroothandel Bruins groeit als een speer. Het bedrijf is daarom aan een upgrade van het gratis HubSpot CRM toe. In totaal zijn er 50 CRM-gebruikers, maar dat zijn niet allemaal verkopers. 7 CRM-gebruikers hebben meer sales functionaliteiten nodig.
Jochem werkt op de sales afdeling. Hij is blij met zijn HubSpot Sales Hub uitbreiding. Met de handige extra tools is hij veel beter in staat om zijn doelstellingen te behalen. Op het dashboard houdt hij nauwkeurig alle afgesproken KPI's bij.
Sinds een paar weken begeleidt hij stagiair Angelo. Stagiairs krijgen bij de lampengroothandel géén betaalde CRM-licentie. Het maakt niet zoveel uit. Jochem stelt met zijn betaalde licentie sales workflows, e-mail templates en sequenties in. Angelo kan deze nu met zijn gratis CRM-account gebruiken. Superhandig dus!
👉 TIP: Lees meer meer over de kosten van HubSpot.
Voordeel 3: Werk vanuit jouw eigen inbox
HubSpot biedt extensies voor Gmail en Outlook. Zo maak je vanuit jouw mailbox gebruik van de tools van de HubSpot Sales Hub. Je hoeft niet meer steeds heen en weer te schakelen tussen programma’s.
Daarnaast kan HubSpot jouw mailbox volledig vervangen. Het is namelijk mogelijk om vanuit HubSpot e-mails te ontvangen en versturen. Maak dit nog makkelijker met handige e-mailsjablonen en tekstfragmenten.
Voordeel 4: Naadloze samenwerking met HubSpot CRM en andere Hubs
HubSpot CRM en de hubs voor Sales, Marketing en Service zijn standalone tools. De functies hiervan werken naadloos samen. Er is geen integratie of extra werk nodig. Alle gegevens worden automatisch gedeeld.
Het is de laatste maanden zo druk bij Energiebedrijf Green Air, dat de medewerkers bijna overstromen. Gelukkig is het marketingteam vandaag uitgebreid met een nieuwe collega. Stella laat enthousiast aan Leila zien hoe de HubSpot Marketing Hub automatisch leads genereert.
"Het CRM-systeem verzamelt automatisch gegevens van (toekomstige) klanten. Daar hebben we namelijk speciale workflows voor ingesteld. Op basis van buyer persona's stuurt het systeem persoonlijke en relevante informatie naar deze personen. Buyer persona's zijn profielen van ideale klanten, die we met ons team gemaakt hebben.
Het CRM-systeem weet precies wanneer het tijd is om nieuwe informatie te sturen. Toont een lead of klant interesse? Dan wordt de lead steeds warmer. De beste verkoopkansen draagt het CRM-systeem automatisch over aan onze verkopers Pieter, James en Floor. Zij ontvangen dan een verkooptaak om de lead op te volgen. De lead noem je dan sales qualified..."
De nadelen van HubSpot Sales Hub
De HubSpot Sales Hub heeft dus veel voordelen. Maar er zijn ook een paar nadelen. Ook deze zet ik voor je op een rij.
Nadeel 1: Nog niet zo robuust als HubSpot Marketing Hub
HubSpot is begonnen als marketing automatiseringsplatform. Het systeem blinkt hier nog steeds in uit. De ontwikkelaars hebben echter flink aan de weg getimmerd. Dankzij de verschillende hubs zijn de mogelijkheden erg uitgebreid. Het CRM-platform is tegenwoordig een compleet en allesomvattend systeem.
De verschillende tools zijn goed doorontwikkeld. Maar ben je het werken met de HubSpot Marketing Hub gewend? Dan merk je nog wel wat verschillen met de sales software. Al worden deze verschillen wel steeds kleiner. Het van HubSpot voert namelijk voortdurend verbeteringen door. De functies van de Sales Hub worden daardoor steeds beter.
👉 TIP: Lees hier wat je met HubSpot kunt.
Nadeel 2: De prijs kan in eerste instantie afschrikken
In vergelijking met andere sales software is de HubSpot Sales Hub een krachtige en innovatieve tool. Dit is ook in de prijs te zien. De prijs kan daarom in eerste instantie afschrikken. Maar als we een gerichte berekening maken valt het vaak toch wel mee. Bovendien is het een onderhoudsvriendelijk systeem.
Er zijn meerdere versies van de HubSpot Sales Hub. Zo zijn er naast de gratis basisversie een starter, professional en enterprise editie. De kosten van deze licenties variëren van €46 - €110 per gebruiker per maand.
Bij de Enterprise-versie beschik je over álle mogelijkheden van de HubSpot Sales Hub. Daarnaast heb je natuurlijk nog steeds de gratis HubSpot CRM mogelijkheden. Het is dus mogelijk om de gratis en betaalde licenties te mixen.
Beddenspecialist Sleep Well heeft 100 medewerkers in dienst. Zij maken allemaal gebruik van HubSpot CRM. De 10 sales medewerkers hebben ook een Sales Hub Enterprise licentie.
Bekijk je dat in het totaalplaatje? Dan kosten deze 10 licenties gemiddeld € 11,10 per gebruiker per maand. Sleep Well beschikt voor dat bedrag dus over een volledig werkend CRM-systeem. Inclusief 10 Sales Hub Enterprise abonnementen.
Nieuwsgierig geworden naar HubSpot Sales Hub?
De HubSpot Sales Hub is krachtige sales software. De vele functionaliteiten ondersteunen jouw verkoopmedewerkers met hun werk. Samen met HubSpot CRM en/of andere hubs beschik je over de beste verkooptools.
Ben je benieuwd naar de mogelijkheden voor jouw organisatie? Vraag dan vrijblijvend een demo aan. Wij laten je graag zien welke functies de HubSpot Sales Hub biedt. Natuurlijk geven we je dan ook gelijk passend advies.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)