HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | maart 2025

De laatste HubSpot updates | maart 2025
11:08

De laatste HubSpot updates maart 2025

Ook deze maand heeft HubSpot weer mooie updates doorgevoerd. Wat vind je bijvoorbeeld van de nieuwe Lead Scoring mogelijkheden? De vele updates van de Breeze Copilot en de Helpdesktool? En de nieuwe AI-aangedreven zoekfunctie in je rapportagetool?

LET OP: vanaf 1 mei 2025 verandert er veel aan HubSpot Lead Scoring. Maak je daar nu gebruik van? Zorg dat je tijdig anticipeert! Hieronder lees je meer over de wijzigingen.

Dit is onze selectie met 22 interessante HubSpot updates van maart 2025.

1. HubSpot Lead Scoring
2. Contactpunten in je marketingcampagnes
3. Marketingcontactstatus in workflows
4. AI-beschrijvingen voor je lijsten
5. Jubileumfilters
6. Toestemming om privé content te publiceren
7. Formulieren & CTA’s
8. Meeting Assistant in de Sales Workspace
9. 2 Nieuwe calculatie eigenschappen voor je deals
10. Updates van de Helpdesktool
11. Trainen van je Customer Agent
12. AI-aangedreven zoekfunctie in je rapportagetool
13. Omzetvoorspellingen met custom dealdata
14. E-maildomeinen blokkeren in de afsprakentool 
15. E-mail bounces verminderen
16. Sales Hub in je Outlook-agenda
17. Microsoft Teams-webinars & HubSpot-formulieren
18. Breeze Copilot updates
19. Bedrijven uitsluiten bij Buyer Intent
20. Indexpagina’s met activiteiten
21. Mobiele updates
22. Hosting van gevoelige data

1. HubSpot Lead Scoring

Aan HubSpot Lead Scoring verandert het een en ander. Vanaf 1 mei 2025 kun je géén nieuwe score-eigenschappen meer aanmaken. En vanaf 31 augustus 2025 kun je jouw ingestelde score-eigenschappen ook niet meer gebruiken. Vanaf dat moment werkt HubSpot je bestaande scores niet meer bij. Daarvoor in de plaats zijn er nieuwe (veel krachtigere) tools. Wat er precies allemaal wijzigt lees je in dit artikel: Lead Scoring in HubSpot: wat is vanaf 31 augustus 2025 nog mogelijk?

2. Contactpunten in je marketingcampagnes

Beschik je over een Marketing Hub Pro+ licentie? Dan volg je vast de vele contactpunten tijdens je marketingcampagnes. Er zijn 3 contactpunten bijgekomen om te volgen, namelijk:

  • Telefoongesprekken
  • E-mails
  • Vergaderingen

Zodat je een preciezer inzicht hebt in welke interacties aan je conversies hebben bijdragen. Daarnaast voeg je nu bestanden, video’s  en playbooks vanuit je Campagne Bibliotheek toe.

3. Marketingcontactstatus in workflows

Voortaan bepaal je de status van je marketingcontacten in meerdere soorten workflows. Bijvoorbeeld in deal- en ticketworkflows. Dit was alleen mogelijk bij op contact gebaseerde workflows. De update geldt voor alle Marketing Hub Pro+ licenties.

👉 TIP: Weet je dat je ook SMS-berichten met verschillende soorten workflows kunt verzenden? Dit is bijvoorbeeld handig als je met SMS over deals en tickets wilt communiceren.

4. AI-beschrijvingen voor je lijsten

Met 'AI-Generated List Descriptions' voeg je geautomatiseerd beschrijvingen aan je lijsten toe. Net zoals je AI-beschrijvingen aan je workflows en rapportages toevoegt.  Beschikbaar voor iedereen met een Marketing Hub Starter+ licentie. 

5. Jubileumfilters

Om je contacten nog beter te segmenteren zijn er nu jubileumfilters. Denk bijvoorbeeld aan verjaardagen en contractverlengingen, die je aan je workflows toevoegt. Zonder dat je daarvoor nog ingewikkelde berekeningen hoeft te maken. O.a. vanwege schrikkeljaren. De update geldt voor alle licenties.

6. Toestemming om privé content te publiceren

Met een Content Hub Pro+ licentie beheer je privé content nu met een speciale publicatietoestemming. Waardoor alleen nog geautoriseerde CRM-gebruikers privé content kunnen publiceren. 

7. Formulieren & CTA’s

Voortaan koppelt HubSpot de formulierinzendingen aan je CTA’s. Zodat je makkelijker meet hoe effectief je CTA’s zijn. De update is op alle Marketing en Content Hub Starter+ licenties van toepassing.

8. Meeting Assistant in de Sales Workspace


Je vergaderassistent in de Sales Workspace haalt belangrijke CRM-inzichten en de klantgeschiedenis voor je naar boven. Zodat je jouw afspraken makkelijker voorbereidt. Na afloop ondersteunt de AI-tool je met afspraaksamenvattingen en taaktracking voor de follow-up. Een mooie update voor salesprofessionals! Beschikbaar met een Sales Hub Pro+ licentie.  

👉 TIP: HubSpot splitst nu ook de dealweergaven van gewonnen en verloren deals. Zodat je makkelijker dealpatronen ontdekt en de follow-up van deals kunt verbeteren.

9. 2 Nieuwe calculatie eigenschappen voor je deals

Met deze 2 nieuwe calculatie eigenschappen krijg je meer inzicht in je verkooppijplijn:

  • Date Entered Current Stage
  • Time In Current Stage

Je houdt ermee bij hoe lang deals in een bepaalde fase blijven. Waardoor je dealknelpunten sneller ontdekt. En actie kunt nemen als dat nodig is. De update geldt voor alle Sales Hub Pro+ licenties.

👉 TIP: Gebruik deze calculatie eigenschappen in je HubSpot-tools. Segmenteer je leads bijvoorbeeld op de dealfasen van je dealpijplijn. Gebruik deze gesegmenteerde lijsten voor je workflows. En maak rapportages voor meer inzicht.

10. Updates van de Helpdesktool

Balanced Ticket Assignment is een nieuwe functie om tickets op basis van de werklast van medewerkers toe te wijzen. Zodat je de werklast beter over de verschillende medewerkers van je supportteam verdeelt. De AI-tool kijkt hiervoor onder andere naar de e-mails, formulieren en live chats.

Daarnaast creëer je geautomatiseerd tickets als je een e-mail of Whatsapp-bericht vanuit de Helpdesktool of Conversations Inbox verzendt. Deze 2 updates gelden voor alle Service Hub Pro+ licenties.

Met ‘Reply to Any Email Message’ reageer je nu op ieder bericht in een e-mailthread. Niet alleen op de laatste. Dit geldt voor alle Service Hub licenties. Ook kan je Google Chat nu integreren om daarmee met je contacten te communiceren. En is het mogelijk om vanuit verschillende 'branded' Outlook-afzenders (aliassen) te e-mailen.

👉 TIP: Met de ‘pop-out weergave’ in je Conversations Inbox en Helpdesktool maak je jouw e-mailvensters groter. Waardoor je bijvoorbeeld meer ruimte hebt om e-mails op te stellen.  

11. Trainen van je Customer Agent

Wil je jouw Customer Agent trainen om betere antwoorden te geven? Bijvoorbeeld omdat je geen uitgebreide kennisbank hebt. Of een informatieve website, die aan je HubSpot-portaal gekoppeld is. Voedt de AI-Agent dan met PDF-, TXT- en HTML-bestanden. Of importeer in bulk een aantal openbare URL’s. Met een Service Pro+ licentie profiteer je van deze updates.

👉 TIP: Misschien vind je dit artikel interessant? Verlaag de werkdruk in je organisatie met HubSpot's Breeze AI Agents.

12. AI-aangedreven zoekfunctie in je rapportagetool


Dankzij deze update beveelt AI je bepaalde rapportages aan. Stel dat je ‘website’ in de zoekbalk van je rapportagetool invoert. Dan zie je eerst de websiterapportages, die je het laatste geraadpleegd hebt. Daaronder komen de statistieken die de AI-tool je aanbeveelt. Met de nieuwe AI-aangedreven zoekfunctionaliteit stel je jouw rapportagedashboards zo sneller samen. De update is op alle licenties van toepassing.

13. Omzetvoorspellingen met custom dealdata

Door deze update maak je voortaan custom omzetprognoses met je forecastingtool. Het is nu namelijk mogelijk om verschillende soorten prognoses in te stellen. 
Zo maak je bijvoorbeeld omzetvoorspellingen op basis van de contractdatum of de betaaldatum. In plaats van alleen op basis van de sluitingsdatum van je deals. En kun je daar ook custom bedragen voor instellen. Een mooie update voor als je een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie hebt.

14. E-maildomeinen blokkeren in de afsprakentool 

Wil je de afspraken blokkeren, die met bepaalde (gratis) e-maildomeinen gemaakt worden? Bijvoorbeeld met Gmail of Hotmail. Dan kun je die voortaan blokkeren als je een Sales Hub of Service Hub Starter+ licentie hebt.

15. E-mail bounces verminderen

Met 'Enrichted E-mail Bounce Detected’ ben je bezorgingsproblemen van je e-mails voor. Deze functie identificeert namelijk e-mailadressen, die je e-mails mogelijk niet ontvangen. Waardoor je het aantal bounces vermindert en je afzenderreputatie  beschermt. De update is voor alle hubs en niveaus beschikbaar.

16. Sales Hub in je Outlook-agenda

Dankzij deze update beheer je jouw afspraken en verkoopgegevens in je Outlook agenda. Zo leg je vergaderresultaten vast. Voeg je nieuwe contactpersonen toe. En gebruik je de functies van je afsprakentool vanuit Outlook. Ook deze update is voor alle hubs en niveaus beschikbaar.

17. Microsoft Teams-webinars & HubSpot-formulieren

Organiseer je wel eens een webinar met Microsoft Teams? Dan kun je jouw HubSpot-formulieren voortaan voor de registratie gebruiken. Je hebt daar dus géén aparte registratieformulieren van Microsoft Teams meer voor nodig. Gebruik je de Microsoft Teams app in HubSpot? En heb je de optie ‘volledige installatie’ geselecteerd? Profiteer dan van deze mooie update. 

18. Breeze Copilot updates

Er zijn verschillende interessante updates voor de Breeze Copilot:

  • De AI-tool biedt je voortaan real-time inzichten in de prestaties van je marketing e-mails. Dit geldt voor alle hubs en niveaus.
  • Breeze Copilot’s App Marketplace-vergelijkingstool helpt je om de juiste apps te selecteren. De AI-tool vergelijkt bijvoorbeeld integratiefuncties, prijzen en beoordelingen voor je. Welke hub’s en niveaus je ook gebruikt.
  • Met iOS of Android krijgen Sales Hub-klanten gepersonaliseerde antwoordsuggesties voor hun e-mails
  • Met een Pro+ licentie vat je jouw CRM-records makkelijk in je Slack-meldingen samen. Uiteraard is hier een Slack-integratie voor nodig. 
  • Je favoriete Breeze Copilot-prompts sla je op om snel opnieuw te gebruiken. Beschikbaar voor alle hubs en niveaus.
  • Je lijsten bouw je nu met de Breeze Copilot door de CRM-records ervan te beschrijven. Een mooie update voor alle HubSpot Starter+ licenties.

19. Bedrijven uitsluiten bij Buyer Intent

Met Buyer Intent maak je de koopintentie van de anonieme websitebezoekers uit je targetgroup inzichtelijk. Door deze update sluit je tot 100 bedrijven uit. Waardoor je makkelijker op gekwalificeerde leads focust. Denk bijvoorbeeld aan concurrenten, partners en je eigen bedrijf. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

20. Indexpagina’s met activiteiten

Dankzij deze update filter, bewerk en verwijder je de activiteiten op je indexpagina’s in bulk. Denk bijvoorbeeld aan je notities, LinkedIn-posts, SMS-jes en WhatsApp-berichten. Voor alle hubs en niveaus beschikbaar.

21. Mobiele updates

Ook bij de mobiele HubSpot App zijn er een paar interessante updates:

  • Met ‘Tap to Edit’ (tabblad About) bewerk je CRM-records nu sneller met iOS.
  • Het is nu mogelijk om vanuit zoekresultaten en takenlijsten contacten te bellen. 

Deze 2 updates gelden voor alle hubs en niveaus. 

22. Hosting van gevoelige data

Slaat je organisatie gevoelige gegevens bij het Amerikaanse datacenter (NAM-server) van HubSpot op? Bijvoorbeeld financiële gegevens. En wil je die gegevens graag naar de EU-server in Duitsland migreren? Dan is het voortaan wél mogelijk om over te stappen. Alleen als je HIPAA gebruikt kan deze migratie helaas nog steeds niet. 

👉 TIP: Weet je dat je met HubSpot eenvoudig aan privacy verzoeken van klanten voldoet? Op een speciale landingspagina kunnen klanten hun persoonlijke gegevens zelf verwijderen en inzien. Superhandige functie om goed aan de AVG te voldoen!

Heb je vragen over de HubSpot Updates van deze maand? Dan staat ons supportteam natuurlijk klaar om je ermee te helpen. 

Nieuwe call-to-action

Aanmelden per e-mail