Deel artikel
Integreer online telefooncentrale met HubSpot voor beste belervaringen
door Martijn Rijnders op 7-11-23 14:00
Stel: je hebt een probleem met iets dat je gekocht hebt. Je belt met de leverancier, maar je staat eindeloos in de wacht. Word je hier blij van? Nee! Of degene aan de andere kant van de lijn snapt er niets van. Ook zo frustrerend. Als klant wil je graag zo goed, vloeiend en snel mogelijk geholpen worden. Je verwacht dit zelfs.
Een telefoongesprek is een stukje van iemands buyer journey; de klantreis. Of dit nou aan het begin van een aankooptraject is, tijdens een aankooptraject of erna. Na een telefoongesprek hangt de beller happy of gefrustreerd op. Bovendien worden belervaringen nogal eens gedeeld op Internet. En daarom is het voor bedrijven superbelangrijk om voor positieve belervaringen te zorgen.
Integreer je de online telefooncentrale van Aircall met de CRM-software van HubSpot? Dan zorg je voor de beste klant- en telefoonervaringen voor je (toekomstige) klanten. Je slaat dus zelfs 2 vliegen in één klap!
Hoe zorg je voor positieve belervaringen met Aircall en HubSpot?
Bellers willen je snel aan de lijn krijgen. Ze verwachten dat je gelijk alle benodigde gegevens bij de hand hebt. En verbind je iemand door? Dan wil je beller het verhaal liever niet nog een keer vertellen. Voor een positieve belbeleving hebben medewerkers daarom zoveel mogelijk informatie nodig.
Dankzij de HubSpot Aircall integratie heb je alle belangrijke klantgegevens altijd meteen voorhanden. De telefooncentrale toont een kaart met daarop de belangrijkste klantgegevens. Van daaruit klik je makkelijk door naar het bijbehorende klantrecord in HubSpot. In één oogopslag zie je nu alle communicatie en andere afspraken met deze klant. Je kunt dus altijd passend reageren op vragen en problemen.
Met behulp van slimme workflows zorg je vervolgens voor een snelle follow-up. Verzend bijvoorbeeld automatisch een e-mail met de statusupdate. Of verstuur automatisch extra documentatie toe. Maak automatisch servicetickets aan. Stel meldingen in om op het juiste moment actie te nemen. Of draag werk over met een taak voor je collega.
Op dashboards met online rapportages houd je de stand van zaken bij. Zo verlies je nooit iets belangrijks uit het oog. Kortom, je beschikt over de juiste informatie op het juiste moment. En je automatiseert je processen voor een goede en snelle follow-up. Zo zet je jouw bellers centraal en creëer je de beste belervaringen.
👉 TIP: Op deze pagina vind je een overzicht van de belangrijkste functies: Integreer HubSpot met Aircall telefooncentrale.
Welke voordelen heeft de integratie van de online telefooncentrale nog meer?
Met het CRM-systeem van HubSpot beschik je over alle tools voor inbound marketing, sales en service. Met marketingautomatisering, verkoopautomatisering en artificial intelligence (AI) zorg je voor een perfecte klantbeleving. Vanaf het begin van het oriëntatieproces tot het onderhouden van je klantrelaties. Gedurende de volledige klantreis dus.
De data uit beide platformen wordt automatisch gesynchroniseerd. Hierdoor combineer je moeiteloos de gegevens van beide systemen op je dashboards. Zo weet je precies wanneer en hoe vaak je relaties bellen. Welke klanten telefonisch contact opnemen. En welke andere vormen van communicatie zij gebruiken. Dit is natuurlijk belangrijke stuurinformatie voor je strategische keuzes.
De integratie helpt je ook om je bellers persoonlijk te benaderen. Is je beller bekend in Aircall en HubSpot? Dan weet je meteen wie je aan de lijn hebt. Je kunt je relaties dan ook meteen met hun naam begroeten als ze bellen. Als je dat wil neem je jouw klantgesprekken gelijk op. Dankzij een handige functie in HubSpot zet je jouw gesprek daarna meteen om in tekst. Dat scheelt je een hoop logtijd!
Uiteraard gebruik je dit ook om je gesprekstechnieken te verbeteren. Misschien ontdek je zelfs wat er het beste werkt tijdens je gesprekken. Deze handige informatie deel je via playbooks met je collega’s. Zo kunnen zij jouw tips ook toepassen tijdens hun telefoongesprekken.
Je optimaliseert en automatiseert veel van je interne processen met HubSpot. Hierdoor werkt je supportafdeling al superefficiënt. Door de integratie met Aircall maak je jouw klantenservice nóg effectiever. Alle functies en tools van Aircall en HubSpot werken namelijk naadloos samen. HubSpot gebruikt de data van Aircall en andersom.
Zo hebben ook je marketeers en verkopers toegang tot alle telefoongesprekken. Dit is waardevolle verkoopinformatie. Je verkopers komen er in hun verkoopgesprekken bijvoorbeeld op terug. Misschien moet marketing de content op de website wel aanpassen? En leidt een artikel van je kennisbank juist tot vragen? Of zorgt een (data-gedreven) online advertentie op je sociale media kanalen tot teveel telefoonverkeer? Met de gecombineerde tools speel je perfect in op klantbehoeften.
👉 TIP: Ben je benieuwd naar de CRM-functies van HubSpot? In deze artikelen vertellen we je daar meer over:
➜ Je salesproces optimaliseren met behulp van je CRM-systeem.
➜ HubSpot: all-in-one CRM-software voor Marketing, Sales en Service.
➜ Ontdek HubSpot: beste schaalbare all-in-1 CRM software voor het MKB.
➜ Wat kun je met HubSpot?
➜ [VIDEO] De top 10 beste functies van HubSpot.
➜ Wat zijn de plus- en minpunten van HubSpot?
Ook de online telefooncentrale van Aircall met je HubSpot-portaal integreren?
De HubSpot Aircall combinatie is razend populair. Aircall is dan ook de meest gebruikte telefoonapp van HubSpot. Dit komt doordat alle inbound functies enorm gebruiksvriendelijk en superkrachtig zijn. Weet je dat wereldwijd meer dan 100.000 bedrijven HubSpot gebruiken? En dat meer dan 4.000 bedrijven met Aircall daarna ook HubSpot hebben geïntegreerd?
Voor een goede klantbeleving zijn alle vormen van communicatie belangrijk. Of het nou om chat, e-mail, sociale media, WhatsApp of telefoon gaat. Al is je online ervaring nog zo goed… als je telefonisch slecht geholpen wordt raak je toch gefrustreerd. Dankzij de integratie met deze online telefooncentrale geef je jouw bellers de beste belervaringen.
Wij helpen je graag met deze krachtige integratie van Aircall en HubSpot. Maak vandaag nog een afspraak voor vrijblijvend advies.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)