Deel artikel
Het verschil tussen HubSpot Marketing Hub Starter en Marketing Hub Pro
door Jashindra Wawoe op 29-9-21 14:15
Hoe kom je in het huidige digitale tijdperk aan klanten? Hoe bind je ze vervolgens aan jouw organisatie? En hoe laat je jouw organisatie zo efficiënt mogelijk groeien? De concurrentie kan namelijk moordend zijn...
De Marketing Hub van HubSpot is speciaal ontwikkeld om jou hierbij te helpen. Met een uitgebreid pakket aan functies trek jij de meest kansrijke leads aan. Je ondersteunt ze zo goed mogelijk tijdens hun koopreis. En zo maak je er uiteindelijk makkelijker klanten van. Veel van jouw marketingprocessen kun je bovendien automatiseren. Een must-have voor elke marketingafdeling dus! 😉
Deze week kijken we naar de verschillen tussen HubSpot Marketing Hub Starter en Marketing Hub Professional. In de video hierboven legt Ellen je uit hoe het precies zit.
Gratis basislicentie van de HubSpot Marketing Hub
Er zijn verschillende licenties van de HubSpot Marketing Hub, namelijk Gratis, Starter, Professional en Enterprise. Allereerst vertel ik je iets over het simpelste abonnement. De naam 'Gratis' zegt het eigenlijk al. Deze basisversie is helemaal gratis. Ideaal om:eal o
- Formulieren aan te maken.
- Advertenties te beheren.
- Marketing e-mails te versturen.
Voor startende ondernemingen is dit vaak prima. Je maakt gebruik van een gratis allround CRM-systeem, dat je uitbreidt als je eraan toe bent. Voor jouw eerste marketingactiviteiten is dit super, toch?
Heb je behoefte aan meer mogelijkheden? Dan kom je algauw bij een van de andere licenties uit. Marketing Hub Starter of Marketing Hub Professional bijvoorbeeld. Of zelfs de Marketing Hub Enterprise versie, die speciaal voor grote en complexe organisaties is ontwikkeld. Hieronder zoom ik verder in op de populairste licenties, namelijk Starter en Professional.
Marketing Hub Starter of Marketing Hub Professional?
De naam Marketing Hub ‘Starter’ zegt het eigenlijk al. Deze licentie biedt marketingtools ter ondersteuning van startende of kleine marketingteams.
De HubSpot Marketing Hub Professional is een alles-in-1 marketing automation platform. Dit platform is helemaal gericht op jouw online vindbaarheid, website conversies en het automatiseren van processen. Deze versie is dus erg geschikt voor marketingteams met een groeiambitie!
Bepaal zelf welke versie bij jouw organisatie past. De 4 belangrijkste functies van de Marketing Hub vind je hier op een rij.
1. E-mailmarketing
Start je met e-mailmarketing en ben je op zoek naar de juiste tools hiervoor? De HubSpot Marketing Hub biedt fantastische mogelijkheden.
Zo heb je met Marketing Starter al vergaande opties. Bijvoorbeeld een gebruiksvriendelijke drag-and-drop email editor, customizable lay-outs, en personalisatietokens. Bovendien monitor je jouw online marketingresultaten met uitgebreide statistieken.
Wil je een stap verder gaan met jouw e-mailmarketing? Dan is de HubSpot Marketing Hub Professional een betere oplossing. De tools van de starterversie zijn hierbij uitgebreid om het maximale uit jouw marketingactiviteiten te halen.
Met de HubSpot Marketing Hub Professional:
- Verstuur je geautomatiseerde e-mails met behulp van van workflows. Zo stuur je op het juiste moment van de koopreis van jouw leads waardevolle content toe. Dit noem je lead nurturing.
- Verstuur je eenvoudig verschillende versies van jouw marketing e-mails. Bijvoorbeeld afgestemd op de taal, locatie of branche van jouw lezers. Daar gebruik je smart content voor. Je hoeft dus niet meer per klantcategorie een aparte e-mail te maken!
- Ben je al actief met bloggen? Misschien wil je dan dagelijks, wekelijks of maandelijks een geautomatiseerde e-mail met jouw laatste blogartikelen versturen? Daar gebruik je de functie 'RSS e-mails' voor.
- Wil je testen welke van jouw marketing e-mails het succesvolst zijn? Ga dan aan de slag met A/B-testen. Varieer met onderwerpregels, kleuren en je tone of voice. Ontdek zo wat jouw lezers het meeste aanspreekt.
2. Social Media
Wil je effectief gebruik maken van jouw sociale media? Met de HubSpot Marketing Hub Professional publiceer je gemakkelijk de mooiste berichten op al je social media kanalen. Op LinkedIn, Facebook, Twitter en Instagram dus!
Met deze geweldige tool verbeter je jouw online vindbaarheid. Bovendien trek je meer mensen naar jouw website. Daar laat je ze natuurlijk relevante en persoonlijke content zien. En zo maak je er sneller waardevolle leads van.
3. Lead Scoring
Laat sales en marketing beter samenwerken met HubSpot lead scoring. Classificeer jouw online leads door ze een score toe te kennen. Geheel automatisch!
Zo bepaal je snel in welke fase van het koopproces jouw leads zich bevinden. Superhandig, want zo weet je precies welke acties jouw marketing en sales afdelingen moeten nemen.
Deze functie hoort bij het HubSpot Marketing Hub Professional abonnement.
4. Workflow Automation
'Workflow automation' is al een paar keer benoemd in dit blog. Automatisering is het krachtigste element van de HubSpot Marketing Hub Professional.
Workflow automation gebruik je om een deel van jouw marketing- en sales werkzaamheden te automatiseren. Stuur jouw leads bijvoorbeeld automatisch een e-mail als zij op een specifieke websitepagina zijn geweest. Of juist niet natuurlijk. Op deze manier deel je (extra) content, die op dat moment relevant is. Je leads zullen het waarderen!
Of automatiseer de overdracht van warme leads van marketing naar sales. Daar is lead scoring dus heel handig voor. Bij een bepaalde leadscore wijzig je de status automatisch naar Sales Qualified Lead (SQL). Dit betekent dat jouw lead 'warm' genoeg is voor de afdeling sales. Jouw verkoper krijgt een seintje van HubSpot om deze warme lead op te volgen.
Met behulp van workflow automation is ook lead nurturing mogelijk. Je voedt jouw online leads met waardevolle informatie en content. Daardoor voelen ze zich sneller verbonden met jouw bedrijf, product of merk. En natuurlijk heeft dit een positief effect op jouw sales!
Benader jouw leads langzaam en gedoseerd. Zo kom je steeds meer over ze te weten. Je houdt precies bij in welke fase van het koopproces zij zich bevinden. En daarom kun je ze heel gericht en persoonlijk informeren. Bijvoorbeeld met jouw blogartikelen, eBooks en factsheets. Dankzij workflow automation gebeurt dit geheel automatisch.
Kortom, de HubSpot Marketing Hub Starter is een basis marketingpakket voor startende marketingteams. Met de HubSpot Marketing Hub Professional ga je voor state-of-the-art marketing automatisering. En zeg nou zelf, welke ambitieuze marketeer wil dat nou niet?
👉 TIP: We hebben ook een video gemaakt over hoe de Marketing Hub werkt.
Wil je meer weten over de mogelijkheden van HubSpot CRM? In ons productoverzicht staan alle functies overzichtelijk op een rij. Of bekijk de HubSpot prijzen voor de Marketing Hub.
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)