HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | februari 2025

De laatste HubSpot updates | februari 2025
12:07

De laatste HubSpot updates februari 2025

Veel updates deze maand. Van nieuwe rapportages tot gave AI-mogelijkheden die erbij zijn gekomen. Zo kun je de Copilot nu in gekoppelde tools gebruiken. Bijvoorbeeld Salesforce en Wordpress. Maak je razendsnel een remix van je marketing e-mails. En zijn er 3 nieuwe custom CRM-cards beschikbaar.

Dit is onze selectie met interessante HubSpot updates van februari 2025:

1. Score historie op indexpagina’s
2. Sjablonen in de nieuwe formulieren editor
3. Contact Lifecycle Reporting in de campagnetool
4. Geplande publicatie voor podcasts
5. Remix je marketing e-mails
6. OpenID Connect-SSO
7. Marketing Analytics Suite
8. Klantreisanalyses
9. Tabbladen Deals en Leads in de saleswerkruimte
10. Sales Hub in Google Agenda 
11. Meerdere e-mailhandtekeningen
12. Antwoordaanbevelingen in de helpdesktool
13. Voorwaardelijke eigenschappen in playbooks
14. Workflows voor telefoonoproepen
15. Webinars met de Zoom-integratie
16. Breeze Gegevensverrijking
17. Breeze Copilot
18. Afbeeldingen bij AI-gegenereerde case studies
19. Filteren op lijst
20. CRM-eigenschappen: 'tijd sinds' en 'tijd tot'
21. Eigenschapsvalidaties met AI
22. Zeer gevoelige klantgegevens
23. Nieuwe custom CRM-cards
24. Mobiele updates

1. Score historie op indexpagina’s

Wil je als marketeer weten hoe leadscores en health scores zich ontwikkelen? Bekijk dan je indexpagina! Voorheen kreeg je alleen inzicht door individuele CRM-records door te spitten. Maar dat is nu verleden tijd. De update geldt voor Marketing Hub Pro+ licenties.

2. Sjablonen in de nieuwe formulieren editor

Snel een geoptimaliseerd formulier maken? In je eigen branding? Dat kan nu met  sjablonen voor veelvoorkomende user cases. Deze update geldt voor alle hubs en niveaus.

3. Contact Lifecycle Reporting in de campagnetool

Contact Lifecycle Reporting in HubSpotMaak je jouw marketingcampagnes met een Marketing Hub Pro+ licentie? Check dan de nieuwe rapportagemogelijkheden die je hebt. Zo heb je nu bijvoorbeeld meer inzicht in:

  • Beïnvloede contacten
  • Kosten per levenscyclusfase
  • Algehele campagne efficiëntie

Met de Custom Report Builder combineer je bovendien:

  • Campagne eigenschappen
  • Beïnvloede contactgebeurtenissen
  • Bijbehorende assetgegevens

👉 TIP: Laat telefoongesprekken, e-mails en afspraken in je campagnestatistieken terugkomen.

4. Geplande publicatie voor podcasts

Een handige update voor Content Hub Pro+ gebruikers. Voortaan plan je het moment waarop je podcasts live gaan. Net zoals je dat met je social media berichten doet.

Daarnaast kun je jouw podcasts nu ook met je RSS-feed uploaden. Zodat je dit niet meer handmatig hoeft te doen.

5. Remix je marketing e-mailsMarketing e-mails remixen in HubSpot

Van je marketing e-mails snel nieuwe content maken? Zoals blogs en landingspagina’s. Dat is nu ook mogelijk met Breeze AI’s remix tool. Zelfs als je marketing e-mails nog in draft zijn. Beschikbaar met een Content Hub Pro+ licentie. 

6. OpenID Connect-SSO

Met ‘OpenID Connect (OIDC) Single Sign-On (SSO)’ integreer je jouw identiteitsprovider met je contentfuncties in HubSpot. Een identiteitsprovider is een soort poortwachter, die een authenticatie op gebruikers doet. Bekende voorbeelden hiervan zijn Okta, Microsoft Active Directory (AD) en Microsoft Azure.

Bezoekers kunnen hierdoor veiliger met hun bestaande inloggegevens inloggen. Bijvoorbeeld als ze privé content willen bekijken waar ze zich bij jouw organisatie voor geabonneerd hebben. Beschikbaar voor alle Content Hub Pro+ licenties.

7. Marketing Analytics Suite

Contact chart in de Marketing Analytics Suite

Welke advertenties, formulieren, CTA’s, SMS-jes en e-mails leveren de meeste leads op? In HubSpot’s nieuwe Marketing Analytics Suite met alle marketingstatistieken krijg je dit inzicht snel. Waardoor je jouw data-gedreven marketingbeslissingen nóg makkelijker neemt.

Quick answers in de Marketing Analytics Suite
Selecteer je hierbij een ‘snel antwoord’? Dan navigeer je direct naar een relevante rapportage toe. Waarna je zelf bepaalt of je deze rapportage wilt opslaan en delen. Voor deze gave functionaliteit heb je een Marketing Hub Pro+ licentie nodig. Met een Enterprise licentie zijn je mogelijkheden uitgebreider. 

8. Klantreisanalyses

Klantreis analyse Marketing Analytics Suite

Heb je een Marketing of Sales Hub Pro+ licentie? Profiteer dan van speciale templates voor je customer journey analytics. Deze rapportages zijn er o.a. mogelijk:

  • Voortgang levenscyclus: meet de conversiepercentages van alle fasen (lead, MQL, SQL, Customer).
  • Paginabezoeken die tot formulierinzendingen leiden: meet dit van de 5 meest bezochte pagina's in een bepaalde periode. 
  • Leads per advertentiekanaal: deze statistiek maakt de interacties en leads per advertentiekanaal inzichtelijk (Facebook, Google en LinkedIn). 
  • Afspraken die tot deals leiden.

Je krijgt een fantastisch beeld van je conversies. Hoe lang het gemiddeld duurt voordat een klantreis voltooid is. En hoeveel tijd er gemiddeld tussen de verschillende stappen van de levenscyclus zit. De rapportages vind je in de nieuwe Marketing Analytics Suite.

9. Tabbladen Deals en Leads in de saleswerkruimte

Voortaan is het mogelijk om de tabbladen ‘Leads’ en ‘Deals’ van de saleswerkruimte aan te passen. Zodat iedere Sales Hub Pro+ gebruiker (met een toegewezen seat) alleen de meest relevante informatie ziet.

👉 TIP: Misschien vind je dit artikel interessant: CRM Customization in HubSpot: wat zijn je mogelijkheden?

10. Sales Hub in Google Agenda 

Sales Hub in Google AgendaIntegreer je de Agenda van Google met de HubSpot Sales Chrome-extensie? Dan leg je jouw afspraken geautomatiseerd in je Google Agenda vast.

Daarnaast breid je je vanuit Je Google Agenda op nieuwe afspraken voor. En helpen HubSpot’s (AI-aangedreven) tools je daar ook met de opvolging (na afloop). De contactpersoon moet dan uiteraard wel in HubSpot staan.

De updates zijn beschikbaar met een Sales Hub Pro+ licentie (met een toegewezen seat). 

👉 TIP: In de updates van oktober 2024 lees je meer over deze integratie.

11. Meerdere e-mailhandtekeningen

Dankzij deze update sla je verschillende e-mailhandtekeningen in HubSpot op. Zodat je ze kunt verwisselen als dat nodig is. Bijvoorbeeld als je vanuit verschillende merken communiceert. Met meerdere soorten doelgroepen te maken hebt. Of in verschillende talen wilt communiceren. Je hebt een Sales Hub Pro+ licentie voor deze update nodig.

12. Antwoordaanbevelingen in de helpdesktool

Met HubSpot’s AI-aangedreven antwoordaanbevelingen verbeter je eenvoudig de oplossingstijd van je tickets. De AI-tool kijkt hiervoor naar de gespreksgeschiedenis en de beschikbare contentbronnen. Zoals kennisbankartikelen en URL's. Een mooie update voor Service Hub Pro+ klanten, die met de helpdesktool werken!

Met een Service Hub Enterprise licentie categoriseer je jouw tickets nu ook op topics. Dit helpt je bijvoorbeeld om trends in problemen sneller op te sporen. 

👉 TIP: Stel capacititeitslimieten voor de open tickets van individuele service medewerkers in.

13. Voorwaardelijke eigenschappen in playbooks

Deze playbook-update zorgt voor het beter loggen van bepaalde gestandaardiseerde gegevens. En maakt dynamische veldvereisten en filtering mogelijk. Met een Service of Sales Hub Enterprise abonnement profiteer je van deze update.

14. Workflows voor telefoonoproepen

Wil je de follow-up van je telefoonoproepen beter stroomlijnen? Automatiseer je acties dan op basis van gemaakte en geregistreerde telefoonoproepen voor contactpersonen.

Stel bijvoorbeeld dat je met iemand belt, waarvan het nummer niet klopt. De workflow maakt dan geautomatiseerd een taak aan om het telefoonnummer te verbeteren. Of stel dat je de voicemail van een lead krijgt. De workflow creëert dan een taak om de lead de volgende dag opnieuw op te volgen.

Een mooie update voor alle Pro+ klanten, die via HubSpot bellen.

15. Webinars met de Zoom-integratie

Deze integratie registreert nu automatisch allerlei belangrijke webinardetails van contactpersonen:

  • Registratie
  • Aanwezigheid
  • Annuleringen

 Je vindt de informatie onder andere in je contacttijdlijnen. Voor deze update moet je Zoom geïntegreerd hebben.

16. Breeze Gegevensverrijking


Vorige maand legden we je uit dat gegevensverrijking met Breeze Intelligence je 3 opties biedt:

  • Gegevens automatisch verrijken.
  • Maximaal 100 CRM-records per keer handmatig verrijken.
  • CRM-records met workflows verrijken. Bijvoorbeeld aan de hand van de regio en de jaaromzet van bedrijven.

Vanaf nu kun je jouw volledige lijsten met contactpersonen of bedrijven in 1 keer verrijken. Handmatig met batches van 100 CRM-records verrijken is dus niet meer nodig. Deze update geldt voor alle hubs en niveaus.

👉 TIP: Ben je benieuwd wat je voor Breeze Intelligence betaalt? Lees dit blog: Wat kost HubSpot's Breeze Intelligence? Uitleg van credits & prijzen.

17. Breeze Copilot

Voer je wel eens live chatgesprekken met websitebezoekers? Dan vind je deze update vast vet. Je kunt je Breeze Copilot nu namelijk gebruiken om real-time antwoorden te geven. Met 1 klik heb je direct een pasklaar antwoord beschikbaar (dat je uiteraard nog kunt bewerken). Een erg toffe update voor alle HubSpot Pro+ klanten.

Ook is Breeze Copilot nu geïntegreerd in HubSpot Embed. Waardoor je jouw Copilot  binnen een extern platform kunt gebruiken. Bijvoorbeeld Wordpress of Shopify. Ook deze update is beschikbaar met een HubSpot Pro+ licentie.

Daarnaast vult de Breeze Copilot je prompts nu automatisch aan terwijl je typt. Waardoor je interacties sneller en efficiënter worden. En maken de recordsamenvattingen van de Copilot belangrijke details snel inzichtelijk voor je. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Notities
  • E-mails
  • Telefoonoproepen
  • Taken
  • Afspraken

Deze 2 updates zijn voor alle hubs en niveaus beschikbaar.

18. Afbeeldingen bij AI-gegenereerde case studies

Breeze analyseert automatisch geüploade afbeeldingen (logo’s, visuals, …) in case study-sjablonen. En voegt ze daarna ook voor je toe. Zodat je online case studies er mooier uit zien. Je hebt hier een Content Hub Pro+ licentie voor nodig.

19. Filteren op lijst

Met ‘Filter by List’ bepaal je welke bedrijven je wilt opnemen of uitsluiten. Bijvoorbeeld bij een statische of actieve lijst, waarbij je op de koopintentie segmenteert. Een mooie functie als je bijvoorbeeld bedrijven target met Account Based Marketing (ABM). Beschikbaar voor alle hubs en niveaus met Breeze Intelligence.

20. CRM-eigenschappen: 'tijd sinds' en 'tijd tot'

CRM-eigenschappen  in HubSpot Tijd sinds en Tijd totMet de nieuwe calculatie eigenschappen "time since" en "time until" houd je de verstreken of resterende tijd voor specifieke gebeurtenissen bij. Erg handige informatie voor in je rapportages en je workflows als je een Pro+ licentie hebt.

21. Eigenschapsvalidaties met AI

Hiermee maak je snel tekstpatronen voor je gegevensinvoer aan. Om de kwaliteit van de data die je invoert te verbeteren.

Stel dat je een nieuwe eigenschap in HubSpot creëert. En dat het veld een Nederlands BSN-nummer of paspoortnummer moet bevatten. Dan vertel je de AI-tool hoe de eigenschapswaarde precies gevalideerd moet worden. Dus bijvoorbeeld hoeveel tekens het mag bevatten. Of welke tekens erin mogen staan. Vervolgens controleert de AI-tool of de eigenschapswaarde daaraan voldoet. 

Beschikbaar als je een Pro+ licentie hebt.

22. Zeer gevoelige klantgegevens 

Highly Sensitive Data-eigenschappen in HubSpot
De data die je met Highly Sensitive Data-eigenschappen vastlegtMet Highly Sensitive Data-eigenschappen leg je zeer gevoelige klantgegevens veilig in je CRM-database vast. Zoals burgerservicenummers (BSN), financiële gegevens en medische gegevens. Terwijl er meer gepersonaliseerde klantervaringen mogelijk zijn. 

De extra beveiligde data-eigenschappen bevatten:

  • Een click-to-decrypt-functionaliteit
  • Strikte toegangscontroles
  • Verbeterde encryptie 

Heb je een Enterprise licentie? Dan kun je van deze update profiteren.

23. Nieuwe custom CRM-cards

Er zijn 3 nieuwe custom kaarten voor je CRM-records in HubSpot. Namelijk:

  • Samenvattingskaart voor bedrijven
  • Research kaart voor bedrijven
  • Kaart voor de aankooptrends van klanten

👉 TIP: Leren wat custom CRM-cards precies zijn? Lees dit artikel: Hoe maak je jouw organisatie wendbaarder met custom CRM-records?

24. Mobiele updates

Er zijn een paar interessante mobiele updates deze maand:

  • Met een Android-device bekijk je nu ingezonden formulieren. En dit geldt voor alle hubs en niveaus.
  • Heb je een Enterprise licentie? Dan kun je jouw Youtube-video’s met je mobiele apparaat publiceren. Meer over het publiceren van Youtube-video's via Hubspot lees je in de product updates van januari 2025.

Heb je vragen over deze updates? Of andere vragen over HubSpot? Onze support afdeling staat klaar om je ermee te helpen.

Nieuwe call-to-action


 

Aanmelden per e-mail