HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | oktober 2024

De laatste HubSpot updates | oktober 2024
11:30

De laatste HubSpot updates oktober 2024

Misschien heb je het op onze LinkedIn-pagina al voorbij zien komen. HubSpot is voor de 4e keer leider in het Magic Quadrant™ van Gartner®. Een belangrijke erkenning voor de kracht van het Marketing Automation Platform voor B2B! Daarnaast heeft HubSpot tijdens het jaarlijkse INBOUND-evenement veel nieuwe AI-functies geïntroduceerd.

Zo biedt de Sales Hub nu toffe AI Guided Selling-mogelijkheden. Kun je complete landingspagina's en podcasts met AI creëren. Maak je met de Content Remix voortaan ook video-scripts van je bestaande video's. Is er een nieuwe AI-tool voor case studies. Creëer je met de AI-aangedreven blogtool eenvoudig meertalige blogs. En wordt je klantenplatform straks door Breeze AI aangestuurd. Met de nieuwe Copilot, AI Agents en Breeze Intelligence.

De meeste functies hiervan zijn nog in bèta. Maar je kunt ze al wel uitproberen. Er zitten hele verrassende en gave functies bij. Dus zeker doen! We helpen je er graag mee op weg.

Dit is onze selectie met interessante HubSpot updates van oktober 2024:

1. HubSpot Sales Chrome-extensie
2. Meerdere AI-stemmen in je podcasts
3. Messaging Insights
4. Workflows voor winkelwagentjes
5. Multiple Lead Pipelines
6. Goedkeuren van kennisbankartikelen
7. Bel-icoon in je HubSpot-navigatie
8. Verbeteringen aan de Helpdesktool
9. CRM-kaarten voor leadscores, snellere acties en apps
10. Audit logboek in de meetingtool
11. AI-assistant: follow-up acties na gesprekken
12. Custom datasets in Operations Hub Pro+ licenties
13. Back-up van CRM-gegevens
14. Pagina voor AI-instellingen
15. Op dubbele records filteren en zoeken
16. Sales Home op mobiele apparaten
17. Afmeldlink voor 1-op-1 e-mails
18. Ongewenste e-mailmeldingen
19. Monitor je data met datamodel sjablonen  
20. Adobe Express Premium aanbieding 

1. HubSpot Sales Chrome-extensie

HubSpot Sales Chrome-extensie openen

Informatie in de zijbalk van HubSpot Sales Chrome-extensieOnderzoek je wel eens de websites van je potentiële klanten? Dan vind je de nieuwe HubSpot Sales Chrome-extensie vast fantastisch.

Zodra je deze extensie activeert opent er een zijbalk in je Chrome-browser. Hiermee koppel je de domeinnaam van een prospect aan een bestaand bedrijfsprofiel. En maak je nieuwe bedrijfsrecords in HubSpot aan.

Maar er is meer! Zo kun je vanuit de geactiveerde extensie jouw HubSpot-records bekijken. En daarop taken en notities aanmaken. Nieuwe contactpersonen aan sales sequenties toevoegen. E-mails verzenden en telefoontjes plegen. Terwijl je nog lekker op de website van je prospect rondneust. 

De update geldt voor alle hubs en niveaus. Wil je met deze mooie nieuwe functie aan de slag? Neem dan even contact op met onze supportafdeling. Dan helpen wij je om alles goed te configureren. 

Nieuwe call-to-action

2. Meerdere AI-stemmen in je podcasts

Heb je een Content Hub of Marketing Hub Pro+ licentie? Dan zijn je AI-podcasts voortaan minder saai. Je kunt nu namelijk AI-stemmen aan verschillende secties toewijzen. In plaats van continu dezelfde AI-stem te gebruiken. Je AI-podcasts kunnen nu dus bijvoorbeeld uit gesprekken van meerdere AI-sprekers bestaan.

3. Messaging Insights

Deze Marketing Hub-feature geeft marketeers snel inzicht in hoe hun e-mailcampagnes het doen. Daarnaast geeft HubSpot aanbevelingen voor verbeteringen. Je vindt de informatie op het tabblad ‘gezondheid’ van de marketing e-mailtool. 

4. Workflows voor winkelwagentjes

Heb je een Content Hub of Marketing Hub Pro+ licentie? Dan zijn er aan je workflowbibliotheek 3 nieuwe sjablonen voor winkelwagentjes toegevoegd:

  • Welkomstworkflow voor e-commerce.
  • Workflow voor verlaten winkelwagentjes.
  • Workflow voor nieuwe betrokkenheid.

👉 TIP: Er zijn nu ook recordpagina’s voor bestelobjecten en objecten van winkelkarretjes. Met associatiekaarten bekijk je de gekoppelde bestellingen en winkelwagentjes op je CRM-records. Zoals deals, contacten, bedrijven en tickets. Dit geldt voor alle hubs en licenties.

5. Multiple Lead Pipelines

Leadkwalificatie is een populaire tool van de Sales Hub. Met pipeline rules configureer je nu meerdere leadkwalificatie processen naast elkaar. Zodat je beter op de klantreizen van verschillende soorten leads inspringt. Superhandig voor als je organisatie meerdere soorten leads heeft. 

Daarnaast manage je jouw leads nu beter. Zo kun je leaddata samenvatten en op je leads filteren. Bijvoorbeeld op basis van de levenscyclusfasen. En zijn er rapportages beschikbaar, waarmee je de ontwikkeling van je leadpijplijn analyseert. Zodat je meer inzicht in de leads in je verkooptrechter krijgt. Voor deze mooie functies heb je een Pro+ licentie nodig.

6. Goedkeuren van kennisbankartikelen

Met een Service Hub Enterprise licentie keur je kennisbankartikelen nu goed vanaf je mobiele apparaten. Alle goedkeuringen zijn zichtbaar in je HubSpot-app. 

7. Bel-icoon in je HubSpot-navigatie

Het nieuwe bel-icoon maakt het belproces vanuit HubSpot makkelijker. Zodra je erop geklikt hebt kun je gelijk een telefoonnummer invoeren. De update geldt voor iedereen met een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie.

8. Verbeteringen aan de Helpdesktool

De helpdesktool heeft verschillende nieuwe mogelijkheden. Zo pas je de zijbalk nu eenvoudig aan. En is er een nieuwe kaart: ‘Ticketoverzicht’. Hierin vind je een met AI-gegenereerd overzicht van de gespreksgeschiedenis van een ticket. Beschikbaar als je een Service Hub Pro+ licentie hebt.

Wil je van deze updates gebruiken maken? Neem dan even contact op met onze supportafdeling. Er zijn namelijk meerdere instellingen, die aangepast moeten worden. Zo moet je Breeze Copilot bijvoorbeeld ingeschakeld zijn.

Nieuwe call-to-action

9. CRM-kaarten voor leadscores, snellere acties en apps

Met de ‘Contact Lead Score’ CRM-kaart maak je de leadscores van je leads op hun records inzichtelijk. Compleet met de scoregeschiedenis. En de recente activiteiten die de leadscore beïnvloed hebben. Erg interessant voor marketing en sales medewerkers. Want je maakt er de betrokkenheid over een bepaalde periode mee inzichtelijk.

Stel dat je ziet dat een contact een e-book gedownload heeft. Dan kun je daar in je volgende interactie naar refereren. Bijvoorbeeld in de e-mail van een sales sequence of tijdens een salesgesprek. Zodat je de band met je contact verder uitbouwt.

Met de custom CRM-kaart voeg je sneller notities toe. En maak je sneller taken en nieuwe associaties aan. Nieuw zijn ook de CRM-kaarten voor je apps. Hiermee geef je informatie van gekoppelde software op je CRM-records weer. 

Tenslotte is er ook nog een nieuwe ‘Ticket Summary’ kaart voor je Helpdesktool. Hierop vind je een met AI gegenereerd overzicht van de gespreksgeschiedenis. Deze kaart maakt gebruik van de Breeze Copilot.

👉 TIP: Meer weten? Lees: Hoe maak je jouw organisatie wendbaarder met custom CRM-records?

10. Audit logboek in de meetingtool

Maak, bewerk of verwijder je een vergadering of vergaderplanningspagina? Dan vind je alle wijzigingen voortaan in je audit logboek. Beschikbaar voor alle Sales Hub en Service Hub Pro+ licenties.

11. AI-assistant: follow-up acties na gesprekken

Heeft een vertegenwoordiger een gesprek met een (toekomstige) klant gehad? Dan stelt deze nieuwe functie van de AI-assistant follow-up acties voor. Bijvoorbeeld een afspraak maken of een vervolg e-mail sturen. Indien gewenst ondersteunt ChatSpot de vertegenwoordiger met de uitvoering hiervan. Beschikbaar voor alle Sales Hub & Service Hub Pro+ klanten.

12. Custom datasets in Operations Hub Pro+ licenties

Je leest het goed. Custom datasets zijn nu ook beschikbaar met een Operations Hub Pro+ licentie. En dit geldt ook voor de gegevensbeheer- en gegevensvoorbereidingstool. Deze functies behoorden tot nu toe bij de Enterprise licenties van de Operations Hub. 

Heb je een Pro+ licentie, maar niet van de Operations Hub? Dan krijg je een aantal datasets op basis van standaard sjablonen. Neem voor meer informatie contact op met onze supportafdeling. 

👉 TIP: Bevries maximaal 3 kolommen in de indextabel van je CRM-database. Zodat je belangrijke informatie zichtbaar houdt als je door grote datasets bladert.

13. Back-up van CRM-gegevens

Om je gegevens beter te beschermen kun je handmatige exports maken van alle:

  • Contacten
  • Bedrijven
  • Deals
  • Tickets
  • Aangepaste objecten
  • Producten
  • Oproepen
  • Taken
  • Gesprekken

De gegevens komen hierbij in een CSV-zipbestand te staan. De update geldt voor alle Starter+ licenties.

👉 LET OP: Met deze functie maak je géén back-up van koppelingen en gegevens van activiteiten. 

14. Pagina voor AI-instellingen

Op de nieuwe AI-instellingen pagina beheer je de toegang tot generatieve AI-functies in je organisatie. Zo bepaal je bijvoorbeeld welke gegevens je AI-functies mogen gebruiken. De nieuwe pagina vervangt de bestaande instellingen voor AI-assistans en Chatspot. De update geldt voor alle Starter+ licenties. 

15. Op dubbele records filteren en zoeken

In de duplicaatbeheertool vind je nieuwe zoek- en filtermogelijkheden. Zodat je dubbele records makkelijker vindt. 

Bij contacten filter je bijvoorbeeld op:

  • Eigenaar van het contactrecord
  • Fase van de levenscyclus
  • Datum aanmaken
  • Datum laatste activiteit

Bij bedrijven filter je bijvoorbeeld op:

  • Eigenaar van het bedrijfsrecord
  • Aanmaakdatum
  • Datum laatste activiteit

Erg fijne update om je gegevens up-to-date te houden! Beschikbaar voor alle Pro+ licenties.

16. Sales Home op mobiele apparaten

Op dit mobiele Sales Home vind je alle belangrijke verkoopactiviteiten. Afgestemd op je persoonlijke rol, functie en Sales Hub Seat. Het startscherm helpt je onder andere om deals te sluiten en om teamprestaties te beoordelen. Beschikbaar voor alle mobiele Sales Hub gebruikers met iOS of Android.

17. Afmeldlink voor 1-op-1 e-mails

Verstuur je een 1-op-1 e-mail naar een contactpersoon? Bijvoorbeeld vanuit een sales sequence? Dan kun je een afmeldlink toevoegen. Dit helpt je onder andere om beter aan de spamwetgeving te voldoen. 

👉 LET OP: Is je account na 4 september aangemaakt? Dan is de afmeldlink standaard voor alle CRM-gebruikers ingeschakeld. 

18. Ongewenste e-mailmeldingen

Ben je een e-mailmelding van HubSpot zat (die je zelf ingesteld hebt)? Dan schakel je ‘m vanuit de voettekst van je e-mail uit. Je hoeft niet meer naar de pagina met je meldingsvoorkeuren te navigeren. De update geldt voor alle licenties.

19. Monitor je data met datamodel sjablonen  

Datamodel in HubSpot

Een datamodel toont alle relaties van je objecten, eigenschappen en activiteiten. Zodat je de data in je HubSpot-platform goed kunt monitoren.

Relevante objecten, eigenschappen, pijplijnen en associaties met datamodel sjablonen aanmaken in HubSpotWerk je bij een vastgoedbedrijf, zorginstelling of onderwijsinstantie? Dan ben je vast gecharmeerd van de nieuwe datamodel sjablonen. Hiermee maakt HubSpot namelijk geautomatiseerd relevante objecten, eigenschappen, pijplijnen en associaties aan.

Stel bijvoorbeeld dat je een sjabloon voor een onderwijsinstelling gebruikt. Dan creëert HubSpot het object 'cursus' met de eigenschappen:

  • Type cursus
  • Duur van de cursus
  • Cursusnummer

Voor de cursist (contactpersoon) maakt HubSpot ook allerlei eigenschappen aan. Bijvoorbeeld:

  • Inschrijvingsdatum
  • Studentnummer
  • Klas
  • Einddatum

Daarnaast creëert HubSpot ook nog relevante associaties. Deze extra objecten kon je voorheen alleen (handmatig) aanmaken met Enterprise licenties.

Met een Pro+ licentie profiteer je van deze mooie nieuwe (bèta) functie. Voor de sjablonen voor zorginstellingen heb je een Enterprise licentie nodig. Binnenkort komen er sjablonen voor andere branches bij.

20. Adobe Express Premium aanbieding 

Wil je de AI-gestuurde tools van Adobe Express Premium uitproberen in HubSpot? Bijvoorbeeld voor het maken van afbeeldingen voor je sociale media berichten en e-mails. Of voor het verwijderen van de achtergronden van advertentie-afbeeldingen, die je geupload hebt. Dan kun je nu 4 maanden gratis toegang krijgen. ➜ Lees meer op de website van Adobe

Heb je vragen over deze updates of ondersteuning nodig? Onze supportafdeling staat klaar om je te helpen!

Nieuwe call-to-action

Ontvang updates per email