HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Breeze: de AI-motor van je HubSpot-platform

Breeze: de AI-motor van je HubSpot-platform
9:26

Breeze de AI-motor van je HubSpot-platform

Inmiddels weet bijna iedereen het wel. Artificial Intelligence (AI):

  • Verhoogt de productiviteit van klantgerichte teams.Logo Breeze
  • Helpt organisaties om harder te groeien.
  • Ontgrendelt de meest waardevolle inzichten.

Het biedt je dan ook ongelofelijk veel kansen. Bovendien nemen je AI-kansen steeds verder toe. Want vrijwel dagelijks komen er nieuwe AI-tools op de markt bij.

Tijdbesparing met Breeze AI van HubSpotOok de all-in-1 CRM-software van HubSpot zit boordevol AI-functionaliteiten. En iedere maand worden daar nog nieuwe mogelijkheden aan toegevoegd.

Maar met al die losse AI-tools is het lastig om overzicht te houden. En om te bepalen welke software je organisatie nou echt verder helpt. Breeze is hierop het antwoord van HubSpot

Zoek je een gebruiksvriendelijke en complete AI-oplossing voor je marketing, sales en serviceteams? Dan biedt Breeze alles wat je nodig hebt.

Wat is Breeze?

Breeze - de AI-motor van je HubSpot platformBen je een marketeer, sales professional of service medewerker? Dan helpt Breeze je om je werk sneller gedaan te krijgen.

De complete AI-oplossing helpt je namelijk om je taken sneller en beter uit te voeren. Om (repetitief) werk te automatiseren. En om je gegevens te verrijken. Zónder dat je daar AI-kennis voor nodig hebt.

Dankzij Breeze beperk je het aantal brainstormsessies, schrijffrustraties en creatieve knelpunten. Want je vindt de Breeze-functies overal in het klantenplatform van HubSpot. Zodat je met minder tijd meer kwalitatief werk verricht. Breeze is met al je CRM-data en HubSpot-tools geïntegreerd. Zodat je echt de beste gepersonaliseerde output krijgt. 

Breeze bestaat uit 3 onderdelen:

  • Copilot
  • AI Agents
  • Intelligence

Deze AI-tools leg ik hieronder verder uit. 

👉 LET OP: Veel Breeze AI-tools zijn op dit moment nog in bèta en alleen voor Engels geoptimaliseerd. Voor de meest nauwkeurige resultaten gebruik je deze AI-tools dan ook in het Engels. Dit geldt bijvoorbeeld voor de Copilot, de Social Media Agent, de Prospect Agent en de AI Customer Service Agent.

Breeze Copilot: je virtuele AI-assistent

Breeze Copilot van HubSpot
Breeze Copilot is je persoonlijke AI-assistent, die je altijd helpt. Waar je ook in de CRM-software bent. Het gebruikt je CRM-data en generatieve AI (tekst) om je werk te verbeteren. En om je taken sneller uit te voeren. 

Zo helpt de AI-tool je bijvoorbeeld om:

  • Content te creëren, samen te vatten en te vertalen.
  • Websitepagina's te maken.
  • Taken en workflows te stroomlijnen.
  • Een verkooppijplijn te bouwen.
  • Prospects te onderzoeken.
  • Verkoopgesprekken voor te bereiden.
  • De informatie van je CRM-records en je servicetickets samen te vatten.
  • Antwoorden voor klanten te genereren.

En nog zoveel meer!
 
Breeze Copilot - chatbot met AI
Je chat met de AI-Assistant zoals je met je collega’s praat (met voorgestelde prompts '/'). Met behulp van je CRM-gegevens en AI begrijpt de Breeze Copilot wat je nodig hebt. En geeft het je op maat gemaakte ondersteuning, inzichten en tips. Of je nou op je desktop of op je mobiele device werkt.

De Breeze Copilot werkt met andere HubSpot-tools samen. Voer je bijvoorbeeld een prompt '/' in je blogtool in? Dan opent de Breeze Copilot direct aan de rechterkant van je scherm. Vraag je de AI-bot vervolgens om een stuk tekst voor je samen te vatten? Dan opent automatisch de Breeze AI Agent waar HubSpot samenvattingen mee maakt.  

Heb je andere tools aan HubSpot gekoppeld? Dan kan Breeze Copilot die ook gebruiken. Stel dat je het laatste nieuws van een zakelijke lead wilt weten. Dan tovert de virtuele AI-Assistant dat met een gekoppelde nieuwstool tevoorschijn. 

👉 TIP: Breeze Copilot is een verbeterde versie van ChatSpot. Direct beschikbaar in al je HubSpot-tools. In dit artikel vind je er meer informatie over: Breeze Copilot: HubSpot’s AI-assistent voor marketing, sales & service.

Breeze AI Agents: werk efficiënter en verlaag de werkdruk 

Breeze Content AI Agent van HubSpot

Is er een (te) hoge werkdruk bij je marketing, sales en service teams? Dan zijn de Breeze AI Agents van HubSpot precies wat je nodig hebt.

Deze geautomatiseerde AI-tools nemen namelijk allerlei tijdrovende taken uit handen. Waardoor de werkdruk vermindert. En medewerkers meer ruimte krijgen om andere taken op te pakken.

Deze 4 AI Agents zijn er nu, maar er komen er meer aan:

AI Content Agent
Genereert landingspagina's, podcasts, casestudies en blogs.

AI Social Agent
Creëert complete sociale mediaberichten op basis van je marketingdoelen en doelgroep.

Prospecting Agent
Onderzoekt de beste verkoopstrategieën en helpt bij de uitvoering van je verkooptaken.

Customer Agent
Beantwoordt klantvragen met eigen gekozen bronnen. Eindelijk een chatbot, die met antwoorden komt waar je wat aan hebt.

De Breeze Copilot stuurt deze AI-tools dus aan. Open je de Breeze Copilot bijvoorbeeld vanuit je podcasttool. Dan kom je automatisch in de AI Content Agent terecht.

👉 TIP: Wil je hier meer over weten? Lees dan dit artikel: Verlaag de werkdruk in je organisatie met HubSpot's Breeze AI Agents. 

Breeze Intelligence: kom meer over je (anonieme) websitebezoekers en (toekomstige) klanten te weten

Leer je anonieme websitebezoekers leads en klanten kennen met HubSpot Breeze Intelligence

De output van je slimme CRM-software is afhankelijk van je datakwaliteit. HubSpot Breeze Intelligence helpt je daarom met het verbeteren van je data. Bijvoorbeeld door je gegevens actueel te houden en te verrijken. 

Daarnaast ontrafelt het de koopintentie van je B2B-websitebezoekers. En helpt het je om de conversiepercentages van je formulieren te verhogen. Alle inzichten vind je op het nieuwe 'Intelligence' tabblad op je bedrijfsrecords

Dit zijn 3 populaire functies van HubSpot Breeze Intelligence:

Gegevensverrijking met AI voor meer verkoopcontext

De AI-aangedreven gegevensverrijkingstool verrijkt je CRM-records met extra details voor meer verkoopcontext. Zoals de branche, de omzet en het aantal werknemers van bedrijven. En gegevens
van je zakelijke contactpersonen. Zoals de rollen, die zij bij deze bedrijven vervullen. Zodat je altijd over accurate data beschikt.
HubSpot Breeze Intelligence haalt de gegevens uit een enorme database.

Is het bedrijfsdomein (URL) of een zakelijk e-mailadres bekend? Dan werkt de verrijkingstool je recordgegevens (geautomatiseerd) bij. Stel dat je een klantlocatie wijzigt. Dan past Breeze Intelligence dat dus aan als je dat wilt. Zodat je jouw contacten daar gericht en gepersonaliseerd mee kunt benaderen. Bijvoorbeeld in je verkoopgesprekken. Met je lead nurturing campagnes en je dynamische websitecontent

👉 TIP: Hier lees je meer: Kom meer over je zakelijke leads te weten met gegevensverrijking. 

HubSpot Buyer Intent: ontdek de koopintentie van je (anonieme) B2B-websitebezoekers

Dagelijks bezoeken talloze anonieme bedrijven je bedrijfswebsite. Maar waarschijnlijk heb je geen idee wie deze bezoekers zijn. HubSpot Buyer Intent legt de identiteit van deze bedrijven voor je bloot. En brengt daarnaast de koopintentie in kaart.

Zodat je het aantal verkoopkansen vergroot. En weet bij welke bedrijven je de meeste kans hebt om een deal te sluiten. Sterker nog: HubSpot selecteert deze bedrijven op basis van je eigen doelgroepen! Een belangrijk verschil met externe tools, die je hiervoor gebruikt. Zoals Leadinfo bijvoorbeeld.

Bel deze bedrijven bijvoorbeeld op. Nadat je jouw verkoopgesprekken met alle opgeslagen bedrijfsdetails in je CRM-software voorbereid hebt. Of target ze met gerichte marketingcampagnes met gepersonaliseerde online advertenties. Om meer sales uit je bedrijfswebsite te halen.

👉 TIP: Hier leer je hoe HubSpot Buyer Intent werkt: Ontdek de koopintentie van je (anonieme) B2B-websitebezoekers met AI.

Dynamische formulierverkorting voor een hogere websiteconversie

Met korte online formulieren verhoog je de websiteconversie. De invuldrempel is namelijk lager voor je websitebezoekers. Tegelijkertijd heb je wél behoefte aan meer relevante informatie. Omdat je jouw leads natuurlijk zo gepersonaliseerd mogelijk wilt benaderen. 

Met HubSpot Breeze Intelligence maak je het invullen van je websiteformulieren zo makkelijk mogelijk. Terwijl je ondertussen toch allerlei relevante leadinformatie verzamelt. En je de conversie daarmee verder omhoog stuwt.

Je hebt namelijk toegang tot ontzettend veel informatie. En met deze informatie verkort deze AI-tool je formulieren. Je vraagt dus alleen die informatie op die je nog niet weet. Je formulieren zijn hierdoor korter. Maar je haalt toch alle belangrijke informatie binnen.

👉 TIP: Lees hier hoe het werkt: Verkort je online formulieren voor een hogere websiteconversie.

Met de AI-functies van HubSpot aan de slag

Zonder technische kennis is Breeze AI toch supermakkelijk te gebruiken. Bovendien heb je de software gemiddeld binnen zo'n 2 à 3 maanden up & running.

Naast de bovenstaande Breeze-functies bevat HubSpot nog een heleboel andere gebruiksvriendelijke tools. Wil je meer over de AI-mogelijkheden weten? In ons AI e-book leggen we je meer dan 25 AI-tools van HubSpot uit.  

Ben je benieuwd hoe andere bedrijven Breeze AI gebruiken? Op de website van HubSpot vind je aan aantal leerzame casestudies. Van kleine MKB-organisaties tot grote internationale ondernemingen. 

Wil je de AI-mogelijkheden van HubSpot liever gelijk zien? Boek dan meteen een vrijblijvende software demonstratie in mijn agenda.

Ontvang updates per email