Deel artikel
Breeze: de AI-motor van je HubSpot-platform
door Floris van Muijen op 17-10-24 14:15
Inmiddels weet bijna iedereen het wel. Artificial Intelligence (AI):
- Verhoogt de productiviteit van klantgerichte teams.
- Helpt organisaties om harder te groeien.
- Ontgrendelt de meest waardevolle inzichten.
Het biedt je dan ook ongelofelijk veel kansen. Bovendien nemen je AI-kansen steeds verder toe. Want vrijwel dagelijks komen er nieuwe AI-tools op de markt bij.
Ook de all-in-1 CRM-software van HubSpot zit boordevol AI-functionaliteiten. En iedere maand worden daar nog nieuwe mogelijkheden aan toegevoegd.
Maar met al die losse AI-tools is het lastig om overzicht te houden. En om te bepalen welke software je organisatie nou echt verder helpt. Breeze is hierop het antwoord van HubSpot.
Zoek je een gebruiksvriendelijke en complete AI-oplossing voor je marketing, sales en serviceteams? Dan biedt Breeze alles wat je nodig hebt.
Wat is Breeze?
Ben je een marketeer, sales professional of service medewerker? Dan helpt Breeze je om je werk sneller gedaan te krijgen.
De complete AI-oplossing helpt je namelijk om je taken sneller en beter uit te voeren. Om (repetitief) werk te automatiseren. En om je gegevens te verrijken. Zónder dat je daar AI-kennis voor nodig hebt.
Dankzij Breeze beperk je het aantal brainstormsessies, schrijffrustraties en creatieve knelpunten. Want je vindt de Breeze-functies overal in het klantenplatform van HubSpot. Zodat je met minder tijd meer kwalitatief werk verricht. Breeze is met al je CRM-data en HubSpot-tools geïntegreerd. Zodat je echt de beste gepersonaliseerde output krijgt.
Breeze bestaat uit 3 onderdelen:
- Copilot
- AI Agents
- Intelligence
Deze AI-tools leg ik hieronder verder uit.
👉 LET OP: Veel Breeze AI-tools zijn op dit moment nog in bèta en alleen voor Engels geoptimaliseerd. Voor de meest nauwkeurige resultaten gebruik je deze AI-tools dan ook in het Engels. Dit geldt bijvoorbeeld voor de Copilot, de Social Media Agent, de Prospect Agent en de AI Customer Service Agent.
Breeze Copilot: je virtuele AI-assistent
Breeze Copilot is je persoonlijke AI-assistent, die je altijd helpt. Waar je ook in de CRM-software bent. Het gebruikt je CRM-data en generatieve AI (tekst) om je werk te verbeteren. En om je taken sneller uit te voeren.
Zo helpt de AI-tool je bijvoorbeeld om:
- Content te creëren, samen te vatten en te vertalen.
- Websitepagina's te maken.
- Taken en workflows te stroomlijnen.
- Een verkooppijplijn te bouwen.
- Prospects te onderzoeken.
- Verkoopgesprekken voor te bereiden.
- De informatie van je CRM-records en je servicetickets samen te vatten.
- Antwoorden voor klanten te genereren.
En nog zoveel meer!
Je chat met de AI-Assistant zoals je met je collega’s praat (met voorgestelde prompts '/'). Met behulp van je CRM-gegevens en AI begrijpt de Breeze Copilot wat je nodig hebt. En geeft het je op maat gemaakte ondersteuning, inzichten en tips. Of je nou op je desktop of op je mobiele device werkt.
De Breeze Copilot werkt met andere HubSpot-tools samen. Voer je bijvoorbeeld een prompt '/' in je blogtool in? Dan opent de Breeze Copilot direct aan de rechterkant van je scherm. Vraag je de AI-bot vervolgens om een stuk tekst voor je samen te vatten? Dan opent automatisch de Breeze AI Agent waar HubSpot samenvattingen mee maakt.
Heb je andere tools aan HubSpot gekoppeld? Dan kan Breeze Copilot die ook gebruiken. Stel dat je het laatste nieuws van een zakelijke lead wilt weten. Dan tovert de virtuele AI-Assistant dat met een gekoppelde nieuwstool tevoorschijn.
👉 TIP: Breeze Copilot is een verbeterde versie van ChatSpot. Direct beschikbaar in al je HubSpot-tools. In dit artikel vind je er meer informatie over: Breeze Copilot: HubSpot’s AI-assistent voor marketing, sales & service.
Breeze AI Agents: werk efficiënter en verlaag de werkdruk
Is er een (te) hoge werkdruk bij je marketing, sales en service teams? Dan zijn de Breeze AI Agents van HubSpot precies wat je nodig hebt.
Deze geautomatiseerde AI-tools nemen namelijk allerlei tijdrovende taken uit handen. Waardoor de werkdruk vermindert. En medewerkers meer ruimte krijgen om andere taken op te pakken.
Deze 4 AI Agents zijn er nu, maar er komen er meer aan:
AI Content Agent
Genereert landingspagina's, podcasts, casestudies en blogs.
AI Social Agent
Creëert complete sociale mediaberichten op basis van je marketingdoelen en doelgroep.
Prospecting Agent
Onderzoekt de beste verkoopstrategieën en helpt bij de uitvoering van je verkooptaken.
Customer Agent
Beantwoordt klantvragen met eigen gekozen bronnen. Eindelijk een chatbot, die met antwoorden komt waar je wat aan hebt.
De Breeze Copilot stuurt deze AI-tools dus aan. Open je de Breeze Copilot bijvoorbeeld vanuit je podcasttool. Dan kom je automatisch in de AI Content Agent terecht.
👉 TIP: Wil je hier meer over weten? Lees dan dit artikel: Verlaag de werkdruk in je organisatie met HubSpot's Breeze AI Agents.
Breeze Intelligence: kom meer over je (anonieme) websitebezoekers en (toekomstige) klanten te weten
De output van je slimme CRM-software is afhankelijk van je datakwaliteit. HubSpot Breeze Intelligence helpt je daarom met het verbeteren van je data. Bijvoorbeeld door je gegevens actueel te houden en te verrijken.
Daarnaast ontrafelt het de koopintentie van je B2B-websitebezoekers. En helpt het je om de conversiepercentages van je formulieren te verhogen. Alle inzichten vind je op het nieuwe 'Intelligence' tabblad op je bedrijfsrecords.
Dit zijn 3 populaire functies van HubSpot Breeze Intelligence:
Gegevensverrijking met AI voor meer verkoopcontext
De AI-aangedreven gegevensverrijkingstool verrijkt je CRM-records met extra details voor meer verkoopcontext. Zoals de branche, de omzet en het aantal werknemers van bedrijven. En gegevens van je zakelijke contactpersonen. Zoals de rollen, die zij bij deze bedrijven vervullen. Zodat je altijd over accurate data beschikt. HubSpot Breeze Intelligence haalt de gegevens uit een enorme database.
Is het bedrijfsdomein (URL) of een zakelijk e-mailadres bekend? Dan werkt de verrijkingstool je recordgegevens (geautomatiseerd) bij. Stel dat je een klantlocatie wijzigt. Dan past Breeze Intelligence dat dus aan als je dat wilt. Zodat je jouw contacten daar gericht en gepersonaliseerd mee kunt benaderen. Bijvoorbeeld in je verkoopgesprekken. Met je lead nurturing campagnes en je dynamische websitecontent.
👉 TIP: Hier lees je meer: Kom meer over je zakelijke leads te weten met gegevensverrijking.
HubSpot Buyer Intent: ontdek de koopintentie van je (anonieme) B2B-websitebezoekers
Dagelijks bezoeken talloze anonieme bedrijven je bedrijfswebsite. Maar waarschijnlijk heb je geen idee wie deze bezoekers zijn. HubSpot Buyer Intent legt de identiteit van deze bedrijven voor je bloot. En brengt daarnaast de koopintentie in kaart.
Zodat je het aantal verkoopkansen vergroot. En weet bij welke bedrijven je de meeste kans hebt om een deal te sluiten. Sterker nog: HubSpot selecteert deze bedrijven op basis van je eigen doelgroepen! Een belangrijk verschil met externe tools, die je hiervoor gebruikt. Zoals Leadinfo bijvoorbeeld.
Bel deze bedrijven bijvoorbeeld op. Nadat je jouw verkoopgesprekken met alle opgeslagen bedrijfsdetails in je CRM-software voorbereid hebt. Of target ze met gerichte marketingcampagnes met gepersonaliseerde online advertenties. Om meer sales uit je bedrijfswebsite te halen.
👉 TIP: Hier leer je hoe HubSpot Buyer Intent werkt: Ontdek de koopintentie van je (anonieme) B2B-websitebezoekers met AI.
Dynamische formulierverkorting voor een hogere websiteconversie
Met korte online formulieren verhoog je de websiteconversie. De invuldrempel is namelijk lager voor je websitebezoekers. Tegelijkertijd heb je wél behoefte aan meer relevante informatie. Omdat je jouw leads natuurlijk zo gepersonaliseerd mogelijk wilt benaderen.
Met HubSpot Breeze Intelligence maak je het invullen van je websiteformulieren zo makkelijk mogelijk. Terwijl je ondertussen toch allerlei relevante leadinformatie verzamelt. En je de conversie daarmee verder omhoog stuwt.
Je hebt namelijk toegang tot ontzettend veel informatie. En met deze informatie verkort deze AI-tool je formulieren. Je vraagt dus alleen die informatie op die je nog niet weet. Je formulieren zijn hierdoor korter. Maar je haalt toch alle belangrijke informatie binnen.
👉 TIP: Lees hier hoe het werkt: Verkort je online formulieren voor een hogere websiteconversie.
Met de AI-functies van HubSpot aan de slag
Zonder technische kennis is Breeze AI toch supermakkelijk te gebruiken. Bovendien heb je de software gemiddeld binnen zo'n 2 Ã 3 maanden up & running.
Naast de bovenstaande Breeze-functies bevat HubSpot nog een heleboel andere gebruiksvriendelijke tools. Wil je meer over de AI-mogelijkheden weten? In ons AI e-book leggen we je meer dan 25 AI-tools van HubSpot uit.
Ben je benieuwd hoe andere bedrijven Breeze AI gebruiken? Op de website van HubSpot vind je aan aantal leerzame casestudies. Van kleine MKB-organisaties tot grote internationale ondernemingen.
Wil je de AI-mogelijkheden van HubSpot liever gelijk zien? Boek dan meteen een vrijblijvende software demonstratie in mijn agenda.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)