HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

De laatste HubSpot updates | december 2024

De laatste HubSpot updates | december 2024
11:09

De laatste HubSpot updates - december 2024

Ook de laatste HubSpot updates van dit jaar bevatten interessante verbeteringen. Zo zijn de mogelijkheden in je Podcast-editor en de Content Remix uitgebreid. Kun je wéér meer in je Helpdesk-werkomgeving. En bepaal je voortaan zelf welke informatie je relevant vindt als je CRM-records samenvoegt. 

Dit is onze selectie met de interessantste HubSpot updates van december 2024:
1. Nieuwe opties in de Podcast-editor
2. Case studies in de Content Remix
3. Case studies en podcast afleveringen aan marketingcampagnes toevoegen
4. Landingspagina's met AI
5. Countdown timer in je CTA’s
6. Marketingevenementen in linker zijbalkmenu
7. Gecombineerde lead scores
8. Verbeterde buyer journey-rapportages
9. Websitefilters
10. Documentbeschrijvingen met AI
11. Meer mogelijkheden in de Helpdesk-werkomgeving
12. Outbound calling vanuit de Conversations Inbox
13. Property Control in de Duplicaatbeheertool
14. Verbeterde HubSpot & Microsoft Teams integratie
15. Lijst management
16. Workflow actie 'notities maken' & taken-workflows
17. Automatisering van custom object-pijplijnen
18. ‘Nooit loggen’ bij team-inboxen
19. Privé bèta aanvragen
20. Herstellen van gegevens
21. Extra tabbladen op CRM-records
22. Inloggen met passkeys
23. Vereiste associatielabels
24. Updates van de mobiele HubSpot App

1. Nieuwe opties in de Podcast-editor

HubSpot heeft handige mogelijkheden aan de Podcast-editor toegevoegd, zoals:

  • Audio uploaden om voor, tussen of na tekst-naar-spraak-secties te plaatsen.
  • Secties opnieuw ordenen en hernoemen.
  • AI-stemmen selecteren op basis van dialect.

Daarnaast zet je jouw opgenomen podcasts met de Podcast Remix eenvoudig om naar andere soorten content. Bijvoorbeeld blogs en social mediaberichten. Of andersom. Maak bijvoorbeeld een podcast van je blog. Een AI-stem doet vervolgens het verhaal.

Wil je van deze updates profiteren? Dan heb je een Content Hub Pro+ licentie nodig.

2. Case studies in de Content Remix

Heb je een Content Hub Pro+ licentie? En maak je case studies met de nieuwe Case Study-tool? Dan hergebruik je jouw case studies voortaan voor andere soorten content. Zoals blogs, advertenties, afbeeldingen en social media posts. 

3. Case studies en podcast afleveringen aan marketingcampagnes toevoegen

Heb je een combinatiebundel Marketing+ Professional? Dan voeg je jouw case studies en podcastafleveringen voortaan ook aan je marketingcampagnes toe. Zodat je jouw sociale bewijs zo slim mogelijk inzet om meer vertrouwen op te bouwen. 

4. Landingspagina's met AI

Wil je snel een landingspagina creëren met AI? Dan vind je deze update vast heel tof! Upload 1 of meer informatieve documenten met je Breeze AI Content Agent. PDF's bijvoorbeeld. Daarna zet de AI-tool je nieuwe landingspagina gelijk voor je in elkaar. Zonder dat je nog allerlei informatie naar je 'beschrijvingsveld' hoeft te kopiëren. Voor deze update heb je een Content Hub Pro+ licentie nodig.

5. Countdown timer in je CTA’s

Voorbeeld countdown timer in HubSpot

Wil je de urgentie opvoeren om de conversie te stimuleren? Voeg dan een ‘Countdown timer’ aan je CTA’s toe. Bijvoorbeeld om aan te geven hoe lang je Black Friday-aanbiedingen nog duren. Of tot wanneer je websitebezoekers zich nog voor je webinar kunnen inschrijven. Met een Marketing Hub of een Content Hub Starter+ licentie is dit mogelijk. 

👉 TIP: Wil je de ROI van je marketingcampagnes optimaal in kaart brengen? Maak dan gebruik van de nieuwe analytics hiervoor!

6. Marketingevenementen in linker zijbalkmenu

Beheer je jouw online marketing evenementen in HubSpot? Webinars bijvoorbeeld. Dan zijn die nu via het linkerzijbalkmenu toegankelijk (via ‘Marketing’ in je navigatie). Hierdoor is het makkelijker om je evenementen te vinden en te beheren. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

7. Gecombineerde lead scores

Dankzij deze update combineer je objectdata en je betrokkenheidsgegevens in je lead scores. Zodat je jouw leads makkelijker prioriteert. En de benodigde follow-up acties eenvoudig in kaart brengt. Beschikbaar als je een Marketing Hub Enterprise licentie hebt.

Met een Marketing Hub Pro+ licentie voeg je negatieve scores aan je lead scoring toe. Bijvoorbeeld als iemand zich voor je nieuwsbrief uitschrijft. Of als de locatie van een B2B-lead buiten een bepaalde regio is.

8. Verbeterde buyer journey-rapportages

Heb je een Marketing Hub Enterprise licentie? Dan zijn de mogelijkheden van je buyer journey-rapportages uitgebreid. Aan iedere klantreis-rapportage voeg je nu namelijk maximaal 10 stappen en 20 unieke fasen toe. Zodat je diepere analyses van het klantgedrag kunt uitvoeren. 

9. Websitefilters

Dankzij deze update blijven de ingestelde filters van  je websitebezoekers bewaard. Bijvoorbeeld als zij van de gefilterde informatie naar de ongefilterde lijst met zoekresultaten navigeren. Hierdoor verbetert de websitebeleving van je websitebezoekers. De update geldt voor alle Content Hub licenties.

10. Documentbeschrijvingen met AI

Heb je een grote bibliotheek met verkoopdocumenten? En wil je snel een beschrijving aan deze documenten toevoegen? Zodat je in no time weet wat erin staat. En eenvoudig de meest relevante verkoopdocumenten voor je prospects selecteert. Breeze AI regelt het voor je. De update is op alle hubs en niveaus van toepassing.

11. Meer mogelijkheden in de Helpdesk-werkomgeving

Wil je jouw tickets geautomatiseerd op basis van vaardigheden naar medewerkers doorsturen? Zodat je de responstijden en de klanttevredenheid verbetert. Stel daar dan routeringsregels voor in. Dit kan voor alle berichtenkanalen, die je aan je Helpdesktool gekoppeld hebt. Zoals Facebook Messenger en WhatsApp. De update geldt voor alle Service Hub Enterprise licenties.

HubSpot Helpdesk samenvattingstabblad

Op je Helpdesk-samenvattingstabblad vind je nu een overzicht met de resultaten van je serviceteam. Zo krijg je bijvoorbeeld snel inzicht in de beschikbaarheid van je vertegenwoordigers. Van de hoeveelheid klantcases die binnen de afgesproken SLA's opgelost zijn. En nog heel veel meer! Van deze update profiteer je met een Service Hub Pro+ licentie. 

👉 TIP: Weet je dat je Helpdesk-werkomgeving nu ook analytics van je gesprekken bevat? Hiermee analyseer je bijvoorbeeld de gemiddelde antwoordtijd en de gemiddelde wachttijd. Hiervoor heb je een Service Hub Pro+ licentie nodig.

12. Outbound calling vanuit de Conversations Inbox

Uitgaande telefoongesprekken voer je tegenwoordig rechtstreeks vanuit je lopende gesprekken in de Conversations Inbox. Zelfs zonder dat er CRM-records voor de contactpersonen zijn. Voor deze update heb je een Sales Hub of Service Hub Pro+ licentie nodig. 

13. Property Control in de Duplicaatbeheertool

HubSpot Property Control in de Duplicaatbeheertool

Voeg je dubbele records met de Duplicaatbeheertool samen? Dan bepaal je met de nieuwe Property Control-functie welke eigenschappen je wilt behouden. Zo komt er alleen nog maar relevante informatie in je samengevoegde records te staan. Deze update geeft je dus meer controle over je gegevens. Beschikbaar voor alle Operations Hub Pro+ licenties. 

👉 TIP: Weet je dat het Datakwaliteitscentrum ontbrekende informatie van je contacten en bedrijven inzichtelijk maakt? Zoals e-mailadressen en telefoonnummers. Je past de updates gelijk aan met je Operations Hub Pro+ licentie.

14. Verbeterde HubSpot & Microsoft Teams integratie

Je kunt je Helpdesk-tickets nu met je Teams-kanalen verbinden. Zodat je de antwoorden van Microsoft Teams en de ticketopmerkingen in HubSpot synchroniseert. Real-time samenwerken bij het oplossen van tickets is hierdoor makkelijker. Je hebt een Service Pro+ licentie nodig om van deze update te profiteren.

15. Lijst management

Voortaan sluit je snel bepaalde records van je actieve lijsten uit. Zonder dat daar nog een complexe workaround voor nodig is. Dit geldt voor alle hubs en niveaus.

Daarnaast verander je actieve lijsten nu automatisch in statische lijsten. Bijvoorbeeld als een marketingcampagne is beëindigd, waarvoor de specifieke lijst nodig was. En je er geen nieuwe records meer aan wilt koppelen. Dit kan alleen met een Marketing Hub Enterprise licentie.

16. Workflow actie 'notities maken' & taken-workflows 

Met de workflow actie ‘notitie maken’ voeg je geautomatiseerd notities aan je records toe. De nieuwe taken-workflows helpen je om je taken op tijd te voltooien. Hiermee maak en beheer je taakgerichte processen. En automatiseer je meldingen en updates. Om van deze functies gebruik te maken heb je een Pro+ licentie nodig.

👉 TIP: Weet je dat HubSpot abnormale veranderingen in je workflows kan detecteren met AI? En dat je daar dan meldingen voor kunt ontvangen? De functie is beschikbaar als je een Enterprise licentie hebt.

17. Automatisering van custom object-pijplijnen

Voortaan is het mogelijk om bepaalde acties voor je custom object-pijplijnen te automatiseren. Zoals taken aanmaken en meldingen verzenden. In je deal- en ticketpijplijnen kon dit al. Beschikbaar als je een Enterprise licentie hebt.

18. ‘Nooit loggen’ bij team-inboxen

Wil je bepaalde e-mails van je Conversations Inbox of Helpdesktool nooit loggen? Houd dan een ‘nooit loggen’-lijst bij. Voorheen kon dit alleen bij persoonlijke e-mailaccounts.

19. Privé bèta aanvragen

Als beheerder heb je toegang tot gepersonaliseerde product updates. Die op het specifieke HubSpot-gebruik van je teams zijn afgestemd. Hierdoor blijf je op de hoogte van de meest relevante updates. 

Heb je een privé bèta functie aangevraagd? Dan ontvang je voortaan een melding van de goedkeuring of afwijzing. Je hoeft dus niet meer handmatig de pagina met productupdates bij te houden. 

20. Herstellen van gegevens

Met de functie Restore from Data Backup herstel je snel verloren gegevens. Bijvoorbeeld van je contacten, bedrijven, deals, tickets, producten, oproepen en taken. Zónder dat je de gegevens opnieuw hoeft te importeren. Beschikbaar voor alle Starter+ licenties.

21. Extra tabbladen op CRM-records

Heb je een Enterprise licentie? Dan voeg je nu eenvoudig extra tabbladen aan de middelste kolom van je CRM-records toe. Waardoor je jouw custom CRM-records dus nóg beter inricht.

22. Inloggen met passkeys

Passkeys bieden een modern en veiliger alternatief voor wachtwoorden en traditionele 2FA (2 Factor Authentication). Je elimineert hiermee namelijk het risico op wachtwoord-phishing. Wil je hier meer over weten? Neem dan even contact op met onze supportafdeling. 

👉 LET OP: Log je met Single Sign On (SSO) in? Dan is dit niet mogelijk!

23. Vereiste associatielabels 

Het invullen van associatielabels kun je verplicht maken voor het handmatig aanmaken van CRM-records. Een voorbeeld van zo’n associatielabel is ‘primaire koper’. Je hebt hier wel een Pro+ licentie voor nodig.

24. Updates van de mobiele HubSpot App

  • Log of bewerk je een vergadering op je Android-telefoon? Dan geef je nu de duur daarvan met vooraf gedefinieerde tijdopties op. De update geldt voor alle hubs en niveaus.

  • Maak je een social mediabericht met je mobiele apparaat? Pas je afbeeldingen dan gelijk aan als je dat wilt. Met iOS corrigeer je eenvoudig de beeldverhoudingen van je Instagram-afbeeldingen. Bij Android snijd je de afbeeldingen voor al je social mediaplatforms in HubSpot bij. Om hiervan te profiteren heb je een Marketing Hub Pro+ licentie nodig.

  • Met ‘Instagram Stories’ op mobiel publiceer je Instagram-verhalen. De prestaties monitor je vervolgens met je mobiele Social-tool. Ook voor deze update moet je over een Marketing Hub Pro+licentie beschikken.

  • Heb je een Enterprise licentie? Dan ontvang je voortaan meldingen over je custom objecten en activiteiten op je Android-apparaat. 

Heb je vragen over deze HubSpot updates? Dan staan wij natuurlijk klaar om je te helpen!

Nieuwe call-to-action

 

 

 

Aanmelden per e-mail