Deel artikel
7 Voorbeelden van AI-samenvattingen in HubSpot
door Floris van Muijen op 26-8-24 9:15
Vat je lange teksten en ingewikkelde informatie met Artificial Intelligence (AI) samen? Dan weet je snel waar een situatie over gaat. Of het nou om een uitgebreide blog van 6 kantjes gaat. Een lange e-mail thread van de verkoopafdeling. Of een ingewikkeld geëscaleerd probleem van de klantenservice.
AI-samenvattingen halen de belangrijkste informatie voor je naar boven. Zonder dat je alle beschikbare details daarvoor moet doornemen. Wil je toch meer input? Dan bepaal je snel of het handig is om zelf dieper in de informatie te duiken. Hierdoor schiet je productiviteit omhoog, terwijl je werk leuker wordt. Want wie houdt er nou van om onnodig informatie door te spitten en samen te vatten?
Wat zijn AI-samenvattingen?
AI-samenvattingen zijn compacte alinea’s, tabellen en grafieken, waarin kunstmatige intelligentie bepaalde data samenvat. Bijvoorbeeld van klantinteracties, e-mail threads, aantekeningen, transcripties, blogs, CRM-data, CRM-records en datasets. Deze AI-samenvattingen bevatten de belangrijkste informatie, zodat je snel tot de kern komt.
Voorbeelden van AI-samenvattingen in HubSpot
De AI-samenvattingen in HubSpot helpen je om informatie sneller terug te vinden. Ze nemen je irritante werkzaamheden uit handen. Maken complexe en grote hoeveelheden data voor je inzichtelijk. Ondersteunen je bij je strategische besluitvorming. En besparen je ontzettend veel tijd. Bekijk de 7 voorbeelden hieronder maar eens en oordeel zelf!
Voorbeeld 1: Klantinteracties
Tijdens de customer journey hebben je (toekomstige) klanten regelmatig contact met jouw organisatie. Bijvoorbeeld via e-mail, telefoon en chat.
Vinden deze interacties via de Conversations Inbox of de Helpdesk Workspace van de Service Hub plaats? Dan vat je deze klantinteracties razendsnel samen met AI. Zodat je een fantastisch beeld van de gevoerde gesprekken krijgt.
In 1 oogopslag zie je wat er met een lead of klant is besproken. Of je nou op de marketing, sales of service afdeling werkt.
Voorbeeld 2: Blogsamenvattingen op je social media kanalen
Deel je regelmatig blogs op je sociale media kanalen (met ‘social auto-publishing’)? Dan genereert HubSpot’s AI-assistant hiervoor razendsnel social mediaberichten met blog-samenvattingen. Het is zelfs mogelijk om deze AI-posts in meerdere talen te genereren.
👉 TIP: Laat je de AI-assistant een meta-beschrijving voor een blog schrijven? Dan is dit een superkorte samenvatting van je blog.
Voorbeeld 3: E-mail threads & aantekeningen
Wie kent het niet? Bij complexe deals zijn er vaak lange e-mail threads en diverse aantekeningen. Wil je weten wat er ook alweer precies speelt? Of ben je een nieuwe stakeholder, die in een case moet duiken? Dan ben je wel even bezig om alles door te spitten.
De AI-samenvattingen van HubSpot maken het je een stuk makkelijker. Met een paar klikken maakt de AI-assistant namelijk een samenvatting van je e-mail thread of aantekeningen. Zo draag je jouw prospects veel makkelijker over aan je salescollega’s. En voorkom je dat verschillende klantenservice medewerkers dezelfde vragen aan klanten stellen. Deze samenvattingsfunctie is overigens alleen beschikbaar in de mobiele HubSpot app.
AI-samenvattingen helpen je ook om sneller op klantvragen te reageren. Wat natuurlijk goed is voor het sluiten van je verkoopdeals en het verhogen van de klanttevredenheid.
👉 TIP: Ben je onderweg en heb je de mobiele HubSpot app op je iOS smartphone? Maak dan samenvattingen van je verkoop e-mail threads.
Voorbeeld 4: Transcripties
Door je audiogesprekken op te nemen leg je ze geautomatiseerd vast. Bijvoorbeeld je telefoongesprekken, online videogesprekken en online vergaderingen. De opnames beluister je makkelijk terug. En je kunt naar bepaalde geluidsfragmenten verwijzen als dat nodig is. Bijvoorbeeld om ervan te leren.
Zet je de audiogesprekken gelijk geautomatiseerd in tekst om met AI-aangedreven transcripties? Dan hoef je de tekst niet meer zelf uit te tikken. Je kunt dus altijd de gehele gesprekscontext teruglezen. Bovendien vind je bepaalde informatie sneller terug door op trefwoorden in je transcripties te zoeken. Daarnaast vat je jouw verslagen razendsnel samen met AI. En kun je er op rapporteren (met AI).
Voorbeeld 5: Bedrijfsrapportages
De AI-assistant verzamelt gegevens en zet deze voor je om in overzichtelijke bedrijfsrapportages. Inclusief een beschrijving van waar je statistieken over gaan.
Voorbeelden van vragen die je kunt stellen zijn:
- Wie sluit de meeste servicetickets af?
- Hoeveel deals hebben we vorig jaar per branche gesloten?
- Hoeveel nieuwe contacten hebben we dit jaar gecreëerd?
Met maar 1 specifieke zin of vraag genereer je een compleet rapportsjabloon. Inclusief de aanbevolen filters en datavisualisatie. Daarna kun je de AI-statistiek nog naar wens aanpassen als je dat wilt.
👉 Let op: In HubSpot hebben je AI-rapportages altijd betrekking op maar 1 standaard object (contacten, bedrijven, deals of tickets).
Voorbeeld 6: CRM-records
Maak je van ChatSpot gebruik in je HubSpot-account? Dan kun je de AI-chatassistent voor verschillende recordacties gebruiken (van de standaard objecten: contacten, bedrijven, deals en tickets)). Bijvoorbeeld om:
- Nieuwe records aan te maken.
- Recordvelden bij te werken.
- Taken en notities te maken en te bekijken.
- Recordeigenaren toe te wijzen.
- Records samen te vatten.
Je record-samenvattingen vraag je in ChatSpot op. Of je opent ze terwijl je jouw records in HubSpot bekijkt. In je record-samenvattingen vind je een tabel met de belangrijkste recordeigenschappen. En stukjes samengevatte tekst over de notities en record-activiteiten die er zijn. Bijvoorbeeld over de afgehandelde servicetickets.
👉 TIP: Hier vind je meer informatie: Waarom gebruik je records en objecten in HubSpot?
Voorbeeld 7: Datasets
Een dataset is een verzameling gegevens uit je HubSpot-account, die je voor je custom rapportages gebruikt. Deze datasets bevatten allerlei soorten gegevens. Bijvoorbeeld tekstvelden en velden met (complexe) berekeningen.
Met je AI-samenvattingen breng je verschillende soorten gegevens samen. Hierdoor kun je allerlei waardevolle bedrijfsstatistieken berekenen. Zoals diverse tarieven, percentages en ratio’s. Bijvoorbeeld:
- Omrekeningskoersen
- Gemiddelde ordergrootten
- Gemiddelde marges
- Kosten voor klantenwerving
- Custom NPS-berekeningen
Houd bijvoorbeeld het aantal succesvolle deals ten opzichte van het aantal verkoopkansen bij. Per product, markt en doelgroep. En bepaal vervolgens met je AI-samenvatting de kans op toekomstig succes. Zodat je jouw inspanningen daar zo strategisch mogelijk op kunt afstemmen.
AI-samenvattingen in HubSpot maken je werk makkelijker
Of je nou op de marketing, sales of klantenservice afdeling werkt. AI-samenvattingen maken je werk makkelijker. AI tovert de belangrijkste informatie voor je naar boven en zet dit voor je om. Zodat je snel verder kunt met je andere werkzaamheden.
Meer van HubSpot weten? Bekijk onze ultieme HubSpot CRM demovideo hieronder.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)