Deel artikel
De laatste HubSpot updates | mei 2023
door Floris van Muijen op 30-5-23 10:51
Heb je een HubSpot Professional of Enterprise licentie? Dan zijn er deze maand veel interessante updates voor jouw organisatie. Voeg bijvoorbeeld extra kennisbanken aan je website toe. En neem je online vergaderingen op in de analytics van de customer journey. Of wat vind je van de nieuwe playbooks en de verbeterde Forecast Insights app?
Met deze HubSpot updates van mei 2023 maak je jouw dienstverlening nóg beter:
- Gebruik meerdere kennisbanken op je website.
- Voeg vergadergegevens aan je Customer Journey Analytics toe.
- Maak je marketingcampagnes met campagnesjablonen.
- Verbeterde Forecast Insights App.
- 2 Nieuwe playbooks.
- Prioriteer je servicetickets met kleurtjes.
- Verbeteringen van het Data Quality Command Center.
- Integratie met online cursusplatform Teachable.
- Beheer je formulieren en lijsten makkelijker.
- Vraag toestemming om je marketing e-mails te versturen.
- Herhaal een eerdere import.
- Nieuw controlelogboek voor beheerders.
- Sessietime-out.
- Stem je e-mails af op de tijdzone van je ontvangers.
1. Gebruik meerdere kennisbanken op je website
Vanaf nu stem je de informatie op je website nóg beter af op je doelgroep. Hoe? Door meerdere kennisbanken te gebruiken. Bepaal vervolgens zelf welke kennisbank je gebruikt bij je live chats en chatbotgesprekken. Je kunt wel 5 kennisbanken met 2000 artikelen per kennisbank inzetten.
Wil je bepaalde kennisbankartikelen alleen aan geregistreerde en ingelogde contacten laten zien? Of de inhoud van je hele kennisbank alleen beschikbaar maken voor ingelogde relaties? Geen probleem! Je nodigt de contacten van je HubSpot-lijsten eenvoudig uit om een wachtwoord aan te maken. Dit is trouwens ook mogelijk voor je landingspagina’s, blogs en andere websitepagina’s.
Meer informatie over kennisbanken in HubSpot vind je hier:
➜ 6 Tips voor de inrichting van jouw kennisbank.
➜ De 10 belangrijkste voordelen van een kennisbank op je website.
➜ Ontdek het CRM-systeem met de beste webcare tools.
Deze mooie update is beschikbaar voor HubSpot-klanten met een Service Hub Enterprise licentie.
👉 Let op: Heb je informatie op je website met een wachtwoord beveiligd? Dan nemen zoekmachines de informatie niet op. Wil je dat zoekmachines de URL ook niet crawlen? Regel dit dan in je robot.txt-bestand.
👉 TIP: Maak je bij de Marketing Hub Enterprise licentie gebruik van de Business Units Ad-on? Dan beheer je waarschijnlijk meerdere merken in 1 HubSpot-account. Allemaal met een eigen branding, met eigen content en met eigen rapportages. Je kennisbanken wijs je dan toe aan je business units.
2. Voeg vergadergegevens aan je Customer Journey Analytics toe
Heb je een Marketing Hub Enterprise abonnement? Analyseer de klantreis van je (toekomstige) klanten dan met online rapportages. En bekijk de interacties die jouw contacten met je organisatie hebben. Zo ontdek je algauw met welke ‘touchpoints’ je de meeste klanten aantrekt.
Vanaf nu kun je ook informatie over je online vergaderingen aan je klantreis analytics toevoegen. Je klantreis rapportage bestaat uit maximaal 7 fasen en 10 stappen. Hierin neem je ‘vertakkingen’ en ‘optionele’ stapjes op als je dat wilt.
Aan je klantreis voeg je bijvoorbeeld de volgende touchpunten toe:
- Online vergaderingen via Zoom of Teams.
- Advertentiecampagnes op LinkedIn, Facebook en Google.
- Calls-to-actions (CTA’s) van je blogs en landingspagina’s.
- Specifieke pagina’s en blogs op je website.
- Formulieren (vergelijk het succes van verschillende formulieren!).
- Marketing e-mails (lead nurturing).
- Business units (als je meerdere merken in je HubSpot-account hebt opgenomen).
- Marketing evenementen (webinars, podcasts, beurzen).
- Volledige sales sequenties of losse verkoope-mails van je sales sequenties.
👉 TIP: Lees ook dit blog: Nieuw: visualiseer de klantreis van je leads en klanten met HubSpot.
3. Maak je marketingcampagnes met campagnesjablonen
Met de campagnetool zet je zo je (herhaalbare) marketingcampagnes in elkaar. Vanaf nu maak je eenvoudig je eigen campagnesjablonen. Bovendien sla je ze eenvoudig op voor hergebruik.
In je campagnesjablonen neem je de volgende gegevens op:
- Campagnenaam
- Campagnekleur (om je campagnes en de gekoppelde campagnetaken in je marketingkalender te ordenen)
- Business unit als je gebruik maakt van de Business Units Add-on
- Campagne eigenaar
- Start- en einddatum
- Campagnedoel (specifieke campagnedoelen kun je later nog aanpassen. Bijvoorbeeld het aantal contacten dat de campagne moet opleveren. Of de extra omzet, die de campagne moet genereren.)
- Campagnedoelgroep
- Campagnebudget en een valutacode om je campagnebudget bij te houden
- Campagnenotities
Deze update is beschikbaar voor Marketing Hub Pro+ licenties.
4. Verbeterde Forecast Insights App
Hoe gaat het met je omzet ten opzichte van je verkoopdoelstellingen? Per maand, kwartaal, half jaar of jaar? Dankzij de verbeteringen aan de forecasting app volg je dit makkelijker. Forecast Insights zijn beschikbaar voor Sales Hub en Service Hub Pro+ licenties.
5. 2 Nieuwe playbooks
Er zijn 2 nieuwe playbook sjablonen om je klantenservice te ondersteunen:
- In het ‘Business Review Playbook’ leg je belangrijke instructies voor audits vast. Bijvoorbeeld voor maandelijkse bedrijfsbeoordelingen.
- Het ‘Customer Onboarding Playbook’ is om de customer succes afdeling te helpen bij de overdracht. Bijvoorbeeld bij het 1e gesprek met nieuwe klanten.
De nieuwe playbooks zijn beschikbaar voor Sales Hub en Service Hub Pro+ klanten.
👉 TIP: Weet je dat je playbooks kunt aanbevelen met (aangepaste) objecteigenschappen in je CRM-systeem? Zo weet je altijd snel hoe je jouw taken aan moet pakken! Meer over playbooks lees je in de updates van juni 2022.
6. Prioriteer je servicetickets met kleurtjes
Welke prioriteit hebben je servicetickets? Door kleurtjes toe te voegen zie je het in 1 oogopslag. Voortaan regel je het met maximaal 10 gekleurde tickettags. Voldoen je servicetickets nu aan bepaalde voorwaarden? Dan krijgen ze automatisch de juiste kleur.
Bij Service Hub Starter licenties zijn de tickettags voor alle serviceticket pijplijnen hetzelfde. Bij Professional en Enterprise licenties stel je het ook voor losse pijplijnen in. Net zoals bij de gekleurde deals in de Sales Hub dus. Meer hierover lees je in de updates van april 2023.
7. Verbeteringen van het Data Quality Command Center
In het Data Quality Command Center van de Operations Hub zie je hoe HubSpot je data opslaat. Daarnaast krijg je inzicht in welke dataproblemen er zijn. Zo ontdek je problemen met bijvoorbeeld:
- Objecteigenschappen (contacten, bedrijven, deals en tickets)
- Records
- Het synchroniseren van gegevens bij je integraties
- Risicovolle en ongebruikte workflows
Fouten met workflows ontstaan bijvoorbeeld doordat een workflow niet goed is ingesteld. Of door problemen met records. Je ziet de gebeurtenissen van de laatste 90 dagen van je probleem-workflow.
HubSpot heeft risicovolle en ongebruikte workflows aan het Data Quality Command Center toegevoegd. Daarnaast heb je nu meer inzicht in de problemen van deals en tickets. Je volgt de problemen eenvoudig en lost ze makkelijker op. Zo neem je snel actie als dat nodig is!
De tool is beschikbaar voor de Operations Hub Pro+ klanten.
👉 TIP: Weet je dat je de vervaldatum en de herinneringsdatum van workflow-taken kunt instellen? Zo zorg je ervoor dat de workflow-taken tijdig opgepakt worden.
8. Integratie met online cursusplatform Teachable
Weet je dat HubSpot naadloos communiceert met het online cursusplatform Teachable? Integreer beide platformen. Voeg HubSpot-workflows aan Teachable toe. En gaan met die banaan! 🍌
Teachable is ideaal voor kleine bedrijven, die online cursussen verkopen. Je managet de verkoop van je cursussen ermee. Bovendien houdt Teachable rekening met de fiscale en wettelijke aspecten waar je mee te maken hebt. Je voegt eenvoudig video’s, quizzen en teksten toe. En je houdt automatisch de voortgang van je cursisten bij.
Met de integratie schrijven je HubSpot-contacten zich eenvoudig in voor je online cursussen. Bijvoorbeeld op de data-gedreven website, die je met de HubSpot CMS Hub hebt gebouwd. In Teachable manage je vervolgens de verkochte trainingen. Op een dashboard hebben je cursisten toegang tot hun cursussen. Ook stel je eenvoudig meldingen in. Bijvoorbeeld over de voortgang.
Uiteraard maak je bij de verkoop van je online trainingen gebruik van alle andere handige HubSpottools. Zoals de data-gedreven online advertentietool, lead nurturing en sales sequenties.
Andere populaire integraties vind je op onze speciale integratiepagina. Voor deze integratie heb je een Pro+ abonnement en een Teachable Pro+ abonnement nodig.
👉 TIP: Houdt jouw organisatie zich bezig met Human Capital Management (HCM)? Dan is dit natuurlijk een perfecte toevoeging voor je HubSpot-platform. In HubSpot volg je de prestaties van je nieuwe medewerkers. Met Teachable bied je op het juiste moment een matchende training aan. Ben je benieuwd naar de HCM-mogelijkheden van HubSpot? Lees dan dit blog: Zet je HubSpot CRM software in voor Human Capital Management (HCM).
9. Beheer je formulieren en lijsten makkelijker
Wil je snel kunnen filteren op populaire eigenschappen van je formulieren en lijsten? Sla deze populaire eigenschappen dan op voor hergebruik. Je bespaart hiermee veel tijd. Dit is mogelijk bij alle hubs en licenties.
👉 TIP: Houd je formulieren geordend met mappen.
10. Vraag toestemming om je marketing e-mails te versturen
Heb je toestemming nodig voor het verzenden van je marketing e-mails? Dan regel je dit eenvoudig via je CRM-systeem. Deze mogelijkheid is alleen beschikbaar voor Marketing Hub Enterprise klanten.
👉 TIP: Weet je dat je jouw marketing e-mails ook vanuit de app kunt versturen?
11. Herhaal een eerdere import
Importeer je regelmatig records of activiteiten met dezelfde eigenschappen? Dan maak je dat makkelijker door je eerdere import als sjabloon te gebruiken. Zo sla je namelijk wat stapjes van je import over! Deze update is voor alle HubSpot-gebruikers beschikbaar.
👉 TIP: Of het verstandig is om zelf een import uit te voeren hangt van de situatie af. Je leest er meer over in dit blog: Je data in HubSpot importeren: wel of niet zelf doen?
12. Nieuw controlelogboek voor beheerders
Wat doen de HubSpot-gebruikers in je CRM-systeem? Met een nieuw gecentraliseerd logboek houd je makkelijker overzicht bij Enterprise licenties. Bovendien kun je op de gebruikersacties filteren.
13. Sessietime-out
Je kunt inactieve HubSpot-gebruikers automatisch uitloggen. Wanneer dat gebeurt stel je vooraf in. Bijvoorbeeld na 15 of 30 minuten of na 1, 2, 4, 8, 12, of 24 uur. Hierna moeten zij (gedwongen) opnieuw inloggen. De functie is beschikbaar voor klanten met een Service Hub Pro+ en CMS Hub Enterprise licentie.
14. Stem je e-mails af op de tijdzone van je ontvangers
Bij inbound marketing stem je jouw communicatie af op de persoonlijke situatie van je contacten. Zo verstuur je de juiste e-mails op het juiste moment met lead nurturing. De timing is hierbij enorm belangrijk!
Houd je bij je e-mailcommunicatie met de tijdzone van je ontvangers? Dan is de kans op succes vele malen groter. Met HubSpot is dit nu mogelijk. Plan je e-mails (met de tijdzonde) vooruit. En stel een workflow voor je geautomatiseerde e-mails in.
Heb je hulp nodig bij deze updates van HubSpot of heb je vragen? Neem dan contact op met onze supportdesk!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)