Deel artikel
De laatste HubSpot updates | mei 2024
door Floris van Muijen op 4-6-24 11:05
Het kan je niet zijn ontgaan: sinds deze maand is er een nieuw navigatiemenu in HubSpot.
Soms is het even zoeken waar alle vertrouwde functies zijn gebleven. Maar als je eenmaal weet waar ze zitten werkt het nieuwe menu efficiënter. De tools zijn nu namelijk op basis van bedrijfsprocessen gegroepeerd. De menu-items die je ziet zijn afhankelijk van je gebruikersrechten en je HubSpot-abonnement.
Daarnaast zijn er nog een heleboel andere wijzigingen doorgevoerd. Dit is onze selectie met interessante updates van mei 2024:
1. Helpdesk workspace voor ondersteuningsteams
2. Gesproken blogs met AI
3. AI Assistant voor je online advertenties
4. LinkedIn CRM Sync
5. SEA: verbeterde conversiemeting van online advertenties
6. AI Preview Text Assistant voor marketing e-mails
7. Nieuwe campagnelimieten
8. Aangepaste en vereiste leadeigenschappen
9. Meertalige ondersteuning bij de Conversations Inbox
10. Nieuwe API’s voor bestellingen en winkelwagens
11. Statistieken met broneigenschappen
12. Aangepaste bestandseigenschappen in HubSpot’s Smart CRM
13. Deactivering van HubSpot-gebruikers
14. Wijzigingen in de mobiele app
👉 TIP: Weet je dat je de updates die eraan komen in de gebruikersinterface van je HubSpot-portaal kunt bekijken?
1. Helpdesk workspace voor ondersteuningsteams
Om klanten zo efficiënt mogelijk te ondersteunen is er nu een speciale ‘helpdesk workspace’. Voortaan houd je al je tickets en klantgesprekken in deze centrale werkruimte bij. Waardoor je jouw klantverzoeken veel sneller beoordeelt en oplost.
Zo prioriteer en organiseer je jouw tickets op 1 locatie in je CRM-software. En reageer je ook vanaf deze plek op openstaande tickets. Je kunt tussen bestaande tickets navigeren, nieuwe tickets aanmaken en tickets samenvoegen. Geautomatiseerd transcripties aanmaken en nog veel meer.
Deze kanalen verbind je met de nieuwe helpdesktool:
- Chat
- E-mails
- Formulieren
- Telefoon
- Facebook Messenger
Je hebt allerlei mogelijkheden om de tool naar wens in te richten. Daarnaast kun je bepalen welke informatie verschillende teams te zien krijgen. Geautomatiseerd tickets naar de juiste contactpersonen doorsturen. Bijvoorbeeld op basis van vaardigheden. Werktijden instellen en SLA-doelen (Service Level Agreement) invoeren.
De ‘helpdesk workspace’ lijkt op de ‘workspace voor verkopers’. Alleen is deze tool gericht op de werkzaamheden van serviceteams. Als Service Hub Pro+ klant profiteer je van deze mooie nieuwe tool.
👉 TIP: Synchroniseer en beheer de helpdesktickets in Slack. En migreer een bestaande inbox of chatflow naar de helpdesk.
👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
➜ Hoe verbeter je jouw callcenter met Artificial Intelligence tools?
➜ HubSpot en Aircall: compleet software pakket met klantenservice tools.
➜ Ontdek het CRM-systeem met de beste webcare tools.
2. Gesproken blogs met AI
Heb je een Marketing Hub of Content Hub Pro+ licentie? Converteer de inhoud van je blogs dan naar spraakaudio met AI. Zodat je contacten de inhoud ook kunnen beluisteren als ze dat willen. Slechtzienden zullen je dankbaar zijn! Je kunt uit verschillende stemmen voor je audiocontent kiezen.
👉 TIP: Heb jij al kennisgemaakt met de nieuwe Content Hub? In deze artikelen lees je er meer over:
➜ Vergroot je merkbeleving met de nieuwe Content Hub van HubSpot.
➜ Content Remix van HubSpot: slim en snel je content hergebruiken met AI.
➜ Creëer een sterke merkidentiteit met Brand Voice van HubSpot.
3. AI Assistant voor je online advertenties
Creëer voor conversie geoptimaliseerde advertentieteksten met AI. En vergroot zo de betrokkenheid van je contacten, het websitebezoek en je leadgeneratie. Je geeft de AI-tool enkele aanwijzingen. Een paar tellen later is je advertentietekst al gereed.
Je kunt kiezen uit:
- Google-zoekadvertenties voor je marketingcampagnes.
- Engagament ads voor Facebook.
- Facebook en LinkedIn ads om je websitebezoek te vergroten.
- Facebook en LinkedIn ads voor leadgeneratie. Bijvoorbeeld om leadinformatie met een Facebook-formulier te verzamelen.
Op Facebook is het zelfs mogelijk om advertentiereeksen te maken met AI.
Voor deze gave (bèta) functie heb je een Marketing Hub Pro+ licentie nodig. Met de lagere licentie maak je alleen AI-teksten voor je Google-zoekadvertenties.
👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen ook interessant?
➜ Advertentietool voor online adverteren op Google, LinkedIn & Facebook.
➜ Maak sneller marketingcampagnes met deze gratis AI Campaign Assistant.
4. LinkedIn CRM Sync
Wil je meer uit LinkedIn halen? Voeg dan de nieuwe LinkedIn CRM-koppeling aan HubSpot toe. LinkedIn CRM Sync synchroniseert namelijk de gegevens van de 2 kanalen. Zodat je meer uit LinkedIn Sales Navigator (LSN) en Business Manager (LinkedIn advertenties) haalt.
Dankzij de nieuwe LinkedIn CRM-koppeling kunnen verkopers:
- LinkedIn-activiteiten automatisch registreren en volgen in HubSpot.
- Persoonlijke contacten en bedrijven in HubSpot met LSN synchroniseren.
- CRM-gegevens valideren en verrijken.
- CRM-zoekcriteria voor LinkedIn gebruiken.
- Door LinkedIn aanbevolen leads ontvangen. Gebaseerd op eerder gesloten deals en gebruikersgegevens.
Kortom: de koppeling maakt prospectwerving makkelijker met LSN. Ondertussen blijf je automatisch op de hoogte van de LinkedIn-activiteiten van deze prospects. Daarnaast meet en optimaliseer je de ROI van je advertentie uitgaven met HubSpot-gegevens.
Voor de koppeling heb je een Sales Hub Pro+ én een LinkedIn Advanced Plus-abonnement nodig (LSN/ Business Manager).
5. SEA: verbeterde conversiemeting van online advertenties
Heb je een Marketing Hub Pro+ licentie? Profiteer dan van de nieuwe conversiemetingen van je Google Ads.
Hoe het werkt?
- Maak of wijzig je online advertenties met je Google Ads-account (dat je aan HubSpot gekoppeld hebt).
- Synchroniseer de conversie van je advertenties met HubSpot. En houd in je CRM-software alle veranderingen van de levenscyclus bij.
- Optimaliseer hiermee de weergaven van je advertenties aan je contactpersonen met Google Ads.
Op dezelfde manier verbeter je de weergaven van je Google-evenementen, LinkedIn advertenties en Facebook advertenties.
Let op: de nieuwe functie werkt niet bij Google Ads Manageraccounts.
👉 TIP: Meer over adverteren met HubSpot lees je in deze artikelen:
➜ Facebook marketing: hoe haal je er het maximale uit met HubSpot?
➜ De voordelen van LinkedIn Marketing en LinkedIn Adverteren met HubSpot.
6. AI Preview Text Assistant voor marketing e-mails
Genereer voorbeeldteksten voor je campagnes met AI. De nieuwe AI-tool werkt net zoals bij de creatie van AI-onderwerpregels in je e-maileditor. De AI Preview Tekst Assistant leest de inhoud van je marketing e-mail en onderwerpregel. En komt daarna met een relevante previewtekst. Met 1 klik op de knop is je voorbeeldtekst gereed. Deze update is voor alle marketinglicenties beschikbaar.
7. Nieuwe campagnelimieten
HubSpot heeft de limiet van 1.000 campagnes verhoogd. Marketing Hub Professional gebruikers kunnen nu maximaal 5.000 campagnes maken en beheren. Voor Marketing Hub Enterprise gebruikers geldt nu een limiet van maximaal 10.000 campagnes.
8. Aangepaste en vereiste leadeigenschappen
Heb je een Sales Hub Pro+ licentie? Dan kun je voortaan aangepaste eigenschappen aan je leadobjecten toevoegen. Je bepaalt zelf welke eigenschappen voor de ontwikkeling van je leads vereist zijn. Daarnaast heb je meer controle over het formulier, waarmee je jouw leads aanmaakt.
9. Meertalige ondersteuning bij de Conversations Inbox
Beantwoord je berichten vanuit je Conversations Inbox met de AI Assistant? Dan reageert de AI-tool automatisch met de gebruikte taal. Deze update geldt voor alle service hub licenties.
👉 TIP: Heb je een Service Hub Pro+ licentie? Of een Operations Hub Pro+ licentie? Dan kun je nu ook gesprekseigenaren toewijzen met workflows.
10. Nieuwe API’s voor bestellingen en winkelwagens
Heeft jouw organisatie een webshop? Of wil je een online winkel met een extern e-commerceplatform starten? Bijvoorbeeld Shopify of Woocommerce. Dan is het vast interessant om te weten dat er 2 nieuwe API’s hiervoor zijn. Hiermee beheer je gegevens van e-commerce aankopen in HubSpot.
Wil je er meer over weten? Neem dan even contact op met onze afdeling support!
👉 TIP: Weet je dat je de integratiemogelijkheden voor Shopify met Data Sync uitbreidt? Dat is vooral handig voor B2B-klanten. Hiermee zie je namelijk in HubSpot welke bestellingen je leads plaatsen. Kortom: je volgt je (toekomstige) klanten van A tot Z!
11. Statistieken met broneigenschappen
Broneigenschappen vertellen je hoe records in je CRM-software zijn aangemaakt. En hoe deze records met je organisatie interacteren. Dit zijn voorbeelden van bronnen:
- Advertentie
- ChatSpot
- Live chat
- Formulier inzending
- HubSpot Insights
- Afspraaktool
- Import
In andere HubSpot-tools gebruik je de recordbronnen om:
- Je records te segmenteren.
- Automatisering te activeren.
- Over recordgegevens te rapporteren.
Broneigenschappen maken bijvoorbeeld inzichtelijk hoe records op je webinhoud reageren. Met de nieuwe statistieken krijg je hier een nog beter beeld van.
12. Aangepaste bestandseigenschappen in HubSpot’s Smart CRM
Je kunt nu bestanden uploaden in eigenschapsvelden. Hoe dit werkt? Je maakt eerst nieuwe eigenschappen in HubSpot aan. Hierbij zijn er verschillende eigenschapstypes:
- Teksten van 1 regel.
- Teksten met meerdere regels. Bijvoorbeeld alinea’s of lijstjes met items.
- Telefoonnummers.
- Bestandseigenschappen.
HubSpot kan de informatie op verschillende manieren voor je opslaan. Voorheen was deze functie alleen beschikbaar voor formulieren. Nu kan je vanuit je Smart CRM ook (meerdere) bestanden in deze eigenschappen uploaden.
Neem contact op met onze supportafdeling als je hier meer informatie over wilt.
13. Deactivering van HubSpot-gebruikers
Wil je een HubSpot-gebruiker verwijderen? Dan kun je die gebruiker het beste eerst deactiveren.
Vanaf dit moment kan de gebruiker niet meer inloggen. Maar het gebruikersprofiel en de bijbehorende gegevens blijven wel beschikbaar voor rapportages en prognoses. Ook blijft de gebruiker aan zijn of haar records toegewezen. Maar hij of zij ontvangt geen meldingen meer. De aan het HubSpot-portaal gekoppelde persoonlijke e-mails worden verbroken. En de ‘seat’ telt ook niet meer mee.
Verwijder je de gebruiker alsnog helemaal? Dan verdwijnt het gebruikersprofiel met alle bijbehorende informatie.
👉 TIP: Er zijn altijd extra dingen waar je aan moet denken als je een HubSpot-gebruiker deactiveert. Denk bijvoorbeeld aan workflows waar de HubSpot-gebruiker in zit. En aan de round-robin functie van de meetingtool. Onze supportafdeling helpt je graag bij het goed deactiveren en verwijderen van HubSpot-gebruikers.
14. Wijzigingen in de mobiele app
Handige wijzigingen van de mobiele HubSpot app:
- Marketing Hub Enterprise abonnees beheren nu hun goedkeuringen met de mobiel app. Zo is het mogelijk om goedkeuring voor de verzending van marketing e-mails te vragen. En managers keuren voortaan onderweg wijzigingen goed of vragen ze aan.
- Met een Marketing Hub Pro+ licentie is het mogelijk om sociale berichten te klonen. In welke fase ze ook zitten: concept, gepland of gepubliceerd. Als ze maar met de social mediatool van Hubspot zijn gemaakt. Klonen van marketing e-mails kan voortaan met alle marketinglicenties.
- iOS-geruikers met een Enterprise licentie kunnen aangepaste objecten van contactpersoon-, bedrijfs-, deal- en ticketrecords koppelen. En er koppelingslabels aan toevoegen.
Heb je vragen over deze updates? Of andere vragen over HubSpot? Dan helpt onze supportafdeling je daar graag mee!
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)