HubSpot CRM & Inbound Marketing Insights

Grip op je klantbeheer met het veelzijdige HubSpot Smart CRM

Grip op je klantbeheer met het veelzijdige HubSpot Smart CRM
12:05

Grip op je klantbeheer met het veelzijdige HubSpot Smart CRM

Heb je behoefte aan meer grip op je klantbeheer? Verenig je klantgegevens dan in het gebruiksvriendelijke HubSpot Smart CRM. Hiermee creëer je namelijk een 360 graden klantbeeld van je klanten. Profiteer je van workflows, waarmee je jouw processen slim automatiseert. En heb je algauw een hoge gebruikersadoptie bij je medewerkers.

Met de ingebedde AI-functies maak je razendsnel content, rapportages en andere output. Voorspel je jouw omzet nauwkeurig. Manage je jouw klantdata efficiënt. Zorg je voor geweldige klantervaringen. En nog veel meer!
Het modulaire CRM-pakket is bovendien flexibel en schaalbaar. Het groeit makkelijk met je organisatie mee. Kortom: dit is de ideale crm-software voor meer controle over je bedrijfsvoering.

Wat is HubSpot Smart CRM?

 

HubSpot bestaat uit HubSpot Smart CRM en 6 premium hubs. Deze 6 premium hubs zijn via HubSpot Smart CRM met elkaar verbonden. 

  1. Marketing Hub
  2. Sales Hub
  3. Service Hub
  4. Content Hub
  5. Operations Hub
  6. Commerce Hub 

HubSpot Smart CRM is een AI-aangedreven CRM-database waarmee je alle klantgegevens van je organisatie verenigt. Zodat je meer grip op je klantbeheer hebt en meer tijd voor verkopen overhoudt.

Dankzij de modulaire en flexibele opzet koop je alleen de tools die je nodig hebt. Zodat je jouw klanten optimaal bedient. En met realtime inzichten en AI-aangedreven aanbevelingen snel de juiste strategische keuzes maakt. Zonder daarvoor teveel te betalen.

New call-to-action

Klantbeheer met HubSpot Smart CRM & de premium hubs

HubSpot Smart CRM bevat betaalde en gratis functies (light versies van premium functies). Van je betaalde licenties hangt af wat je er precies mee kunt doen. De slimme CRM-database drijft al deze functies aan.

Hieronder zie je welke basisfuncties er zijn. En dit is nog maar het begin! Met de premium hubs breid je jouw mogelijkheden namelijk drastisch uit. 

Basisfuncties van HubSpot Smart CRM

Contactbeheer

Beheer je contacten en bedrijven in 1 centrale CRM-database met objecten en records. Maak aangepaste en verplichte velden aan. Houd alle interactie op contact tijdlijnen bij. En voer geautomatiseerde acties uit.

Notities, taken & activiteiten

Bewaar, volg, beheer en rapporteer over je deals, taken en activiteiten.

Marketing e-mails

Verstuur gepersonaliseerde marketing e-mails met een drag&drop editor (slepen en neerzetten). Geoptimaliseerd voor verschillende apparaten.

E-mail sjablonen

Verstuur vanuit je records 1-op-1 e-mails naar je contactpersonen. Hergebruik je beste e-mails. En deel deze sjablonen met je collega’s voor een snelle en consistente communicatie.

E-mailtracking

Volg e-mails die je naar contacten stuurt. Ontvang realtime meldingen als deze e-mails geopend zijn. Of als erop geklikt is. 

Snippets

Bewaar en hergebruik je antwoorden op veel gestelde vragen. Zodat je de klantvragen met je e-mails en chats snel beantwoordt. 

Documenten

Maak een bibliotheek met documenten die je snel met contacten kunt delen. 

Dealpijplijn

Hou je verkoopkansen bij en voorspel de kans dat je jouw deals sluit. Voorspel hiermee ook je toekomstige inkomsten in meerdere valuta’s!

Gedeelde inbox

Monitor al je inkomende e-mails en live chatgesprekken met 1 gedeelde inbox. Voor je gehele organisatie of per team. En houd alle 1-op-1 communicatie centraal bij.

Servicetickets

Registreer klantproblemen als servicetickets. Structureer, prioriteer en volg ze hiermee. En wijs ze met een routeringsfunctie aan medewerkers toe. 

Website & blogs

Maak en bewerk je website (in meerdere talen) met een kant-en-klaar websitethema. Zonder moeilijke codes en responsive voor meerdere typen apparaten. Met de AI-contentwriter en ingebouwde SEO-aanbevelingen voeg je snel de nodige blogs toe. Klaar voor leadgeneratie. Met slimme automatisering leid je jouw bezoekers naar de nuttigste content toe. Stap simpel over door je oude website te importeren.

Landingspagina’s

Creëer aantrekkelijke landingspagina’s om je websitebezoekers makkelijker naar leads te converteren.

Formulieren

Maak pop-ups en andere formulieren. Verzamel zo de data die jouw organisatie nodig heeft. Terwijl je aan de regels van de AVG voldoet. Maak geautomatiseerd servicetickets aan. En verstuur geautomatiseerde e-mails na formulierinzendingen.

Afspraken

Deel een persoonlijke vergaderlink met je contacten, waarmee ze zien wanneer je beschikbaar bent. En wijs de afspraken via je website geautomatiseerd aan de juiste medewerkers toe. 

Live chatten 

Chat 1-op-1 met websitebezoekers. Wissel van communicatiekanaal, terwijl je chats doorlopen. Bijvoorbeeld van live chat of Facebook Messenger naar e-mail. 

Advertentiebeheer

Koppel advertentienetwerken aan je HubSpot-account. Creëer vanuit je CRM-database doelgroepen voor je advertenties. Ontdek welke advertenties de meeste klanten genereren. En toon je advertenties aan je websitebezoekers, die op Facebook, LinkedIn en Google actief zijn.

Prospectietool

Ontdek welke organisaties je website bezoeken. En bekijk de beschikbare gegevens van deze bedrijven.

Product bibliotheek

Creëer een product bibliotheek. En neem de informatie van je producten  makkelijker in je e-mails, offertes en servicetickets op. 

Offertes, contracten & facturen

Maak en verzend offertes met merksjablonen. En zet ze met de data van HubSpot Smart CRM snel in elkaar.

Inzicht & rapportages

Ontdek hoe jouw organisatie het doet en waar je kunt verbeteren. Monitor je KPI's. Houd formulierinzendingen bij. Bekijk de paginaweergaven, verkoopactiviteiten en meer.

Segmentatie

Creëer statische en dynamische lijsten met de informatie van je relaties. Gebruik deze lijsten voor gepersonaliseerde e-mail en Internet content. En om je klanten te bellen. 

Mobiele HubSpot App

Blijf onderweg zo productief als nodig is. Houd de gedeelde inbox met je iOS of Android smartphone bij. Herken nummers, scan visitekaartjes en meer.

Gebruikersrechten

Bepaal zelf welke tools en gegevens je CRM-gebruikers kunnen gebruiken en bekijken. Zoals de toegang tot sjablonen, interactieve playbooks en gesprekstranscripties.

XML-sitemap

Met je automatische gegenereerde sitemap bepalen webcrawlers eenvoudig de structuur van je website. Zodat ze je website makkelijk kunnen crawlen en indexeren.

Cookiebanner

Maak en beheer verschillende cookiebanners op je website. En leg hiermee de tracking toestemming van je websitebezoekers vast. 

Nieuwe call-to-action

Met deze premium hubs maak je jouw CRM-portaal compleet

Marketing Hub

De AI-aangedreven marketingsoftware van HubSpot bevat alles wat je voor een succesvolle inbound marketingstrategie nodig hebt. Waarbij je zoveel mogelijk marketingtaken automatiseert en daardoor meer leads genereert. 

Van slimme dynamische formulieren, e-mailmarketing en een social media planner & kalender. Tot een handige CTA-tool voor je calls-to-action, advertentiesoftware en lead kwalificatie. Met behulp van de AI-contentmaker zet je de content voor je campagnes ook nog snel in elkaar.

Allemaal om je (toekomstige) kopers gepersonaliseerd en gericht naar conversie toe te leiden. Met én zonder Account Based Marketing (ABM)

Sales Hub

Met de verkoopsoftware van HubSpot verhoog je jouw productiviteit. Verkort je de cyclus van je deals. En maak je jouw verkoopproces efficiënt en gebruiksvriendelijk. Je beschikt over alle tools die je nodig hebt om:

  • Veel afspraken te plannen.
  • Veel deals te sluiten.
  • Repetitieve verkooptaken aan je CRM-software uit te besteden.

Leid je leads in goede banen. Maak (geautomatiseerde) meldingen en opvolgtaken aan. Schrijf met herbruikbare e-mail sjablonen de mooiste 1-op-1 e-mails. Plan je e-mails met sales sequences op het juiste tijdstip en blijf ze daarna volgen.

Wijs inkomende e-mails, chats en leads geautomatiseerd aan de juiste medewerkers toe. Configureer prijsregels. Maak dynamische offertes om digitaal te ondertekenen. Voorspel je toekomstige inkomsten met HubSpot Forecasting. En nog zoveel meer.

In deze video laten we je een aantal verkooptools van de Sales Hub zien.


Service Hub 

De Service Hub is speciaal ontworpen om je klantrelaties te onderhouden. Je klantenservice beschikt over alle tools om de klanttevredenheid en klantloyaliteit te verbeteren. Denk bijvoorbeeld aan:

  • Een ticketsysteem waarmee je centraal klantproblemen registreert, prioriteert en opvolgt. En 1-op-1 communicatie vanuit een gedeelde Conversations Inbox. Beide tools komen in je Helpdesk Workspace samen. Zodat je alle klantvragen en SLA's optimaal kunt managen.
  • E-mail templates met snippets en een geïntegreerde AI Content Assistant. Om e-mails en service aanvragen snel te beantwoorden.
  • Een kennisbank waar je jouw klanten met je chatbots geautomatiseerd naartoe leidt.
  • Een klantenportaal waarin je klanten hun supporttickets kunnen bekijken, openen en beantwoorden.
  • Feedbacktools om de klanttevredenheid continu te meten.
  • Interactieve playbooks om je klantenservice medewerkers bij hun taken te ondersteunen.
  • Een AI-aangedreven transcriptietool om geluidsopnamen snel in tekst om te zetten.
  • Dashboards met alle belangrijke KPI’s voor de klantenservice.
  • En nog zoveel meer!

In deze video leer je een aantal servicetools van HubSpot kennen.

 

Content Hub

De Content Hub is een compleet pakket met AI-aangedreven tools voor contentmarketing. Ideaal om al je marketing en communicatie processen mee te stroomlijnen. 

Wat vind je bijvoorbeeld van de krachtige CMS-software? Waarmee je in een handomdraai je eigen data-gedreven bedrijfswebsite bouwt. Met de AI-aangedreven blogtool genereer je complete blogs. Of hergebruik je snel en makkelijk je bestaande content. Dankzij Audio AI kunnen je lezers jouw blogs ook beluisteren. 

De beste functie is misschien wel de Content Remix. Waarmee je binnen enkele seconden verschillende soorten content genereert. Bijvoorbeeld e-mails, sociale posts, blogs en audio bestanden. Met Brand Voice zorg je hierbij voor een consistente merkidentiteit. 

Dankzij de geïntegreerde SEO-tool maak je je minder zorgen over je positionering in de zoekmachines. Daarnaast kun je zelf eenvoudig video's en podcasts maken en hosten met AI. Beveiligde content aanbieden, A/B-tests uitvoeren, websitecontent in meerdere talen vertalen en meer. De Content Hub is een gamechanger voor de marketingwereld!

Operations Hub

Met de Operations Hub verbind je apps, synchroniseer je klantgegevens en schoon je data op. Met webhooks, workflows en andere tools automatiseer je allerlei processen. En zorg je voor een hoge datakwaliteit

Voeg eenvoudig Javascript en Python aan workflow- en botacties toe. En optimaliseer hiermee je interne processen en de ervaringen van je klanten. Voeg complexe berekeningen met je software uit. Maak aangepaste rapportages met de Custom Report Builder. En nog veel meer!

In deze video ontdek je de mogelijkheden van de Operations Hub.


Commerce Hub

De Commerce Hub is bedoeld voor je financiële activiteiten. Zo stroomlijn je jouw offerte- en facturatieprocessen ermee. Het bevat alles wat je nodig hebt om je facturen betaald te krijgen. In Europa is deze hub nog niet volledig uitgerold. In dit artikel schenk ik er daarom niet zoveel aandacht aan.

De verschillende licenties van HubSpot

HubSpot Smart CRM is modulair, flexibel en schaalbaar. De CRM-software groeit daarom makkelijk met je organisatie mee.

De gratis licenties zijn voor starters en hele kleine organisaties vaak prima. En handig om de software al een beetje uit te proberen. Maar heb je behoefte aan professioneler klantbeheer? Waarbij meer dan 5 personen actief met de software werken? Dan heb je betaalde licenties nodig. Hiermee breid je jouw mogelijkheden van HubSpot Smart CRM uit. En haal je de branding van HubSpot weg.

👉 TIP: Lees hier meer over de prijzen van HubSpot.

Om je een idee te geven vind je hieronder wat extra mogelijkheden van de Professional en Enterprise licenties. 

Optie Professional Hub Enterprise Hub
Vind dubbele records en voeg ze eenvoudig samen met AI.
Configureer elementen van je CRM-interface. En stem de lay-out van je CRM-gegevens zo naar wens af.
Organiseer je account per team. Rouleer bijvoorbeeld leads en rapporteer over teamprestaties.
Breid je rapportagemogelijkheden flink uit met Custom Reports. 
Segmenteer lijsten en activeer automatisering op basis van scorecriteria. Denk bijvoorbeeld aan lead kwalificering bij lead nurturing.
Vat gegevens samen en maak complexe berekeningen. Bijvoorbeeld van commissies. 
Koppel je contacten, bedrijven, deals en tickets met associatielabels aan elkaar. En leg hiermee de relaties in HubSpot Smart CRM vast.
Configureer je HubSpot-gebruikers en teams. Maak bijvoorbeeld e-mail handtekeningen aan. Beheer meldingen in HubSpot. En bepaal welke standaard instellingen er zijn. Bijvoorbeeld voor het startscherm, de dashboards, de taal en de datum. 
Werk je met een integratie van HubSpot en Salesforce? Dan synchroniseer je de gegevens eenvoudig. Bovendien voer je rechtstreeks vanuit je Salesforce-records verkoopacties in HubSpot uit.
Organiseer je HubSpot-gebruikers. Bijvoorbeeld op basis van teams, regio’s, business units en brands.   
Profiteer van aangepaste objecten in HubSpot. Zoals abonnementen, locaties en evenementen. Neem de data eenvoudig op in je Custom Reports. En gebruik de gegevens voor marketingautomatisering, gepersonaliseerde content, segmentatie en meer.  
Gebruik je aangepaste objecten in Salesforce? Wijs ze dan aan je aangepaste objecten in HubSpot toe en synchroniseer de gegevens.  
Laat de gebruikers van HubSpot Smart CRM makkelijker inloggen met eenmalige aanmeldingsreferenties. Terwijl je tegelijkertijd de beveiliging en de controle over wie er toegang heeft verbetert.  
Bepaal nauwkeurig welke informatie medewerkers wel en niet mogen bewerken met machtigingen.  
Stel standaardmeldingen voor gebruikers in en maak meldingsprofielen voor de rollen van medewerkers.  
Test wijzigingen en functionaliteiten in een veilige sandbox omgeving, voordat ze live gaan. Zónder gevolgen voor je hoofdaccount.  
Log als superbeheerder tijdelijk als een andere HubSpot-gebruiker in.   


Veilig klantbeheer met HubSpot Smart CRM

Of het nou om je website of je CRM-database gaat. HubSpot beveiligt je data goed. Zo monitort en detecteert het beveiligingsteam van HubSpot 24/7 websitebedreigingen met een ingebouwd CDN.

Verder beveilig je jouw gegevens met SSL op alle door HubSpot gehoste websitepagina’s (met je eigen domein). En detecteer je aanvallen met een Firewall (WAF), voordat ze een bedreiging voor je website vormen.

Je IT-afdeling beheert zelf de beveiligingsinstellingen van je websitedomein. En hoe externe bezoekers toegang tot je website krijgen.

👉 TIP: Hier vind je meer informatie over de beveiligingsmaatregelen van HubSpot.

Verbind HubSpot Smart CRM met honderden populaire zakelijke apps van derden 

In de HubSpot App Marketplace vind je meer dan 1.000 standaard softwarekoppelingen. Verbind HubSpot Smart CRM bijvoorbeeld met Gmail, Outlook of Microsoft Exchange. Verzend je e-mails vervolgens vanuit je CRM-database. En krijg toegang tot andere tijdbesparende tools. Zoals lead nurturing na formulier inzendingen.

Koppel Facebook Messenger of WhatsApp en reageer daarna vanuit HubSpot Smart CRM op berichten. Uiteraard leg je alle contactgegevens en communicatie automatisch vast. Of maak taken, ontvang meldingen en deel contacten in Slack via HubSpot. Zodat je niet meer tussen deze tools hoeft te wisselen. Integreer een VOIP-provider, zoals Aircall. En neem alle telefonische contactmomenten geautomatiseerd op de record tijdlijnen over. Met extra apps zijn je mogelijkheden eindeloos!

Jouw (historische) gegevens synchroniseer je 2 kanten op (als dat met de app mogelijk is). Zo zorg je ervoor dat de gegevens in beide systemen altijd overeen komen. Is er hierbij maatwerk nodig, zoals bij de koppeling van je ERP-systeem? Dan helpen wij jou daar als ervaren HubSpot Partner graag mee.

Nieuwe call-to-action

Ontvang updates per email