Deel artikel
Wat kun je met de vernieuwde HubSpot Sales Hub met meer AI functies?
door Floris van Muijen op 29-9-23 9:30
Merk jij het ook al? De budgetten van bedrijven en consumenten worden steeds krapper. Het duurt langer voordat je deals sluit. Het is steeds lastiger om je prospects te bereiken. Om op te vallen tussen de massa. En om je KPI’s te behalen.
Anno 2023 is de verkoopproductiviteit voor veel organisaties een uitdaging. HubSpot heeft de Sales Hub daarom compleet vernieuwd en meer AI (Artificial Intelligence) functies toegevoegd. In dit artikel vertel ik je wat je met de vernieuwde HubSpot Sales Hub kunt.
Deze onderwerpen komen aan bod:
➜ Wat is de HubSpot Sales Hub?
➜ AI functies in de vernieuwde HubSpot Sales Hub.
➜ Ga slimmer met je prospects om.
➜ Manage je deals nóg efficiënter.
➜ Vergroot je omzet met sales sequenties.
➜ Nóg makkelijker afspraken plannen.
➜ KPI's, rapportages & forecasting.
➜ Train en coach je verkoopteam.
➜ Integraties.
➜ In 2023 is HubSpot door G2 uitgeroepen tot #1 beste softwarebedrijf van de wereld.
➜ De HubSpot Sales Hub is verkoopsoftware die met jouw organisatie meegroeit.
Wat is de HubSpot Sales Hub?
De HubSpot Sales Hub is superkrachtige, complete en gebruiksvriendelijke AI-aangedreven verkoopsoftware. Het helpt je om je productiviteit te vergroten. Om klanten aan te trekken en klantrelaties op te bouwen. Om de juiste beslissingen te nemen. En om te groeien. Dit kun je er onder andere mee doen:
- Salestaken automatiseren en efficiënter maken.
- Klanten aantrekken en kwalificeren.
- De betrokkenheid met je relaties vergroten.
- Je verkooptaken inzichtelijk maken.
- Je deals beheren.
- Verkoopresultaten analyseren en verkooprapportages opstellen.
- Offertes met dynamische content maken (inclusief CPQ: Configure Price Quote).
- Medewerkers coachen.
- Met meer dan 1.500 andere tools integreren.
De HubSpot Sales Hub is bovenop je CRM-systeem gebouwd.🏢 Alle verkooptools beheer je dan ook vanaf 1 centrale plek. De medewerkers van je salesteam krijgen diepgaande verkoopinzichten. Op basis hiervan communiceren zij op maat gemaakte en geautomatiseerde berichten. En creëren ze een verkooppijplijn die converteert. Bovendien groeit de HubSpot Sales Hub moeiteloos met jouw organisatie mee.
AI functies in de vernieuwde HubSpot Sales Hub
In 2023 is Artificial Intelligence ontzettend populair geworden. Je kunt er daarom niet meer omheen.
AI voorziet kopers van alle online informatie die ze nodig hebben. En hierdoor veranderen hun koopverwachtingen. Ze willen dat je naar ze luistert en dat je ze begrijpt. En dat je hun problemen en uitdagingen effectief oplost. Op doodgewone product beschrijvingen zitten ze niet meer te wachten.
Tegelijkertijd hebben organisaties zo hun eigen uitdagingen. Zoals lagere verkoopbudgetten.💰 En salesfuncties die ze niet of nauwelijks ingevuld krijgen.🧐 Maar zet je AI goed in? Dan verlicht je hiermee de druk op je verkoopteam.
Zo automatiseer je allerlei verkooptaken nog verder. En beschik je over tools om je doelgroep nog beter te bereiken. Denk bijvoorbeeld aan een contentmaker waarmee je razendsnel een salespitch schrijft. Die je vervolgens ook met AI personaliseert.
De vernieuwde HubSpot Sales Hub is daarom verweven met Artificial Intelligence. Je vindt alle vertrouwde salesfuncties erin terug. Maar het bevat ook een boel nieuwe AI-aangedreven salestools. Waarmee je slimmer met je prospects omgaat. Je omzet versnelt. En al je data nog beter inzichtelijk maakt.
In de toekomst breidt HubSpot deze AI mogelijkheden - natuurlijk - nog verder uit. Hieronder ontdek je wat er in de Sales Hub nu al mogelijk is met Artificial Intelligence.
Ga slimmer met je prospects om
Prospects gaan meestal niet over 1 dag ijs.🎿 Vaak duurt het wel eventjes voordat ze een aankoopbeslissing nemen. In de tussentijd is het slim om ze optimaal te ondersteunen.⌚️
Zorg daarom voor een geweldige 1e indruk.😍 En dat ze zich géén nummertje voelen. Onderzoek hun interesses en behoeften met je CRM-systeem. Bied ze relevante en waardevolle informatie aan. Vertel ze hoe jij kunt helpen om hun pijnpunten en uitdagingen op te lossen.🩹 Laat zien dat je betrouwbaar bent en bouw zo vertrouwen op.
Dankzij 1 speciale werkruimte blijf je gefocust op je belangrijkste salesactiviteiten. Of het nou om het afwerken van je openstaande verkooptaken gaat. De afspraken die je hebt. Of het wegwerken van achterstallige telefoongesprekken. Bovendien zijn jouw leads altijd goed in beeld.
Met de tools voor verkoopbetrokkenheid ga je alleen nog relevante ‘gesprekken’ met je prospects aan. Je weet namelijk precies waar zij zich in de sales funnel bevinden. En wat ze interessant vinden. Je communicatie stem je hier moeiteloos op af. Gepersonaliseerd, geautomatiseerd en op maat.
Je ontdekt wat wel en niet werkt tijdens het verkoopproces. Je past jouw verkoopstrategie hierop aan. En onderscheidt je van je concurrenten. Dit heeft namelijk een geweldig effect op je conversie.
Populaire functies hierbij zijn: | |
Beheren van leads en prospects | Beheer je leads, prospects en sales activiteiten in 1 gepersonaliseerde werkruimte. Organiseer en structureer je salestaken. En zet zo meer leads om in deals. |
E-mailsjablonen | Maak sjablonen van je beste verkoop e-mails. En deel ze met je team. |
E-mailtracking | Volg je leads en houd bij wanneer jouw e-mails geopend en gelezen zijn. En kom precies op het juiste moment in actie. |
Verkoopautomatisering | Blijf eenvoudig top-of-mind bij je contacten. En zet sales sequenties in: een reeks met geautomatiseerde en gepersonaliseerde verkoop e-mails en vervolgtaken. |
Live chatsoftware en chatbots | Voer simpel live chatgesprekken met je (toekomstige) klanten. En profiteer van de mogelijkheden van chatbots op je website. |
Call tracking | Registreer je telefoongesprekken automatisch in je CRM-systeem en neem ze op. Zet je gesprekken hierna automatisch om in tekst. En analyseer ze met deze transcripties. |
Dynamische offertes | Creëer razendsnel offertes met dynamische content. En voeg de productgegevens vanuit je 'product library' toe. Natuurlijk laat je jouw offertes gelijk digitaal ondertekenen. Op je dashboard monitor je de status van je offertes. |
HubSpot Artificial Intelligence (AI) | Maak de verleidelijkste salespitches met AI. Bijvoorbeeld voor je videoscripts, telefoongesprekken of verkoop e-mails. AI schrijft je teksten en jij zet de puntjes op de i. |
👉 TIP: Ken je de QR-scanner in de mobiele HubSpot app al? Hiermee voeg je eenvoudig contacten aan je HubSpot-portaal toe. Daarnaast scan je nog steeds visitekaartjes met de AI-aangedreven visitekaartjesscanner. Met een workflow schrijf je de nieuwe leads gelijk in voor een sales sequentie. Handig voor als je op een beurs staat!
Manage je deals nóg efficiënter
Meer en sneller deals sluiten? De AI-aangedreven dealmanagement tools van HubSpot helpen je hier zeker bij. Je stroomlijnt je verkoopproces er namelijk mee. En je ziet snel waar je leads zich in de sales funnel bevinden.
Zo geef je altijd op het juiste moment prioriteit aan de juiste leads en deals. Bovendien ontdek je razendsnel verkoopproblemen en voorspel je jouw omzet.😄
Voor je leads maak je voortaan leadrecords aan. Net zoals bij je servicetickets. De leadgegevens koppel je aan contacten en/of bedrijven in je CRM-systeem. Hierna volg je jouw (toekomstige) klanten met je leadrecords.
Met leadfasen houd je de status van je leads bij. Wijzigt de status van een lead? Dan verplaatst je lead automatisch naar een volgende leadfase. Ook zie je wat voor soort lead het is. Bijvoorbeeld ‘nieuw’, ‘poging’ of ‘verbonden’.
Je beheert en monitort je leads in je prospectiewerkruimte. En dit gebeurt bijna helemaal geautomatiseerd.
Verkooppijplijn & dealfasen
Tijdens het verkoopproces doorlopen jouw prospects de fasen van je dealpijplijn. Met deze dealfasen visualiseer je jouw verkooppijplijn. Dealfasen zijn de verschillende stapjes van je verkooppijplijn. Hiermee categoriseer je jouw deals. En je volgt de voortgang van je lopende deals ermee. Zo zie je snel welke prospects aan een koopbeslissing toe zijn. En weet je wanneer het slim is om contact op te nemen.
De 7 standaard dealfasen in HubSpot zijn:
- Afspraak gepland – 20%
- Sales Qualified Lead (SQL) – 40%
- Demo afspraak – 60%
- In contact met beslissingsnemer - 80%
- Contract verzonden – 90%
- Gewonnen deal – 100%
- Verloren deal – 0%
Bij iedere dealfase hoort een percentage. Hiermee bepaal je hoe groot de kans is dat je een deal sluit. Bij een ‘afspraak gepland’ is dat bijvoorbeeld 20%. En bij een ‘SQL‘ 40%.
Nieuwe dealinspectietool
Welke deals hebben als eerste aandacht nodig? Met de nieuwe dealinspectietool orden je jouw deals zoals je dat wilt.
Op je dealdashboard zie je per deal alle recente contactmomenten en andere relevante salesactiviteiten. Klik hiervandaan op de deals die je wilt bekijken. En houd tegelijkertijd je dealpijplijn in de gaten.
In 1 oogopslag zie je hoe ‘gezond’ je dealpijplijn is. Hoe het met de dealbedragen gaat. En hoe het met de dealsnelheid gesteld is. De juiste rapportage van je verkoopanalyse zoeken en openen is niet meer nodig. Je hebt alle belangrijke dealinformatie altijd overzichtelijk bij elkaar. Overbodige informatie verberg je trouwens eenvoudig. Zodat je echt alleen de belangrijkste informatie op je dealdashboard ziet.
Populaire functies hierbij zijn: | |
Meetingtool | Vergeet heen en weer e-mailen bij het plannen van je vergaderingen. Met de meetingtool is afspraken plannen een fluitje van een cent. |
Documenten volgen | Houd al je verkoopdocumenten in een bibliotheek bij elkaar. En ontdek met welke verkoopinformatie je de meeste deals sluit. |
Playbooks | Verzamel al je scripts, concurrentie informatie en instructies in interactieve draaiboeken. En maak deze info beschikbaar op de plek waar je jouw deals sluit. |
Dealpijplijnen | Deals toevoegen, taken toewijzen en prospects volgen. Je regelt het met je dealpijplijnen. |
Levenscyclus | Categoriseer je contacten en bedrijven. En houd bij waar zij zich in je verkoopproces bevinden. De levencyclus gebruik je om leads van marketing naar sales over te dragen. |
Offertes | Maak en verstuur je offertes en contracten met dynamische content. Voeg een elektronische handtekening toe. En monitor wanneer jouw offertes zijn ondertekend. |
Dealinspectietool | Houd eenvoudig bij hoe ‘gezond’ je dealpijplijn is. Monitor dealbedragen en de tijd die je nodig hebt om deals te sluiten. |
Vergroot je omzet met sales sequenties
De sequentietool van HubSpot ken je vast wel. Hiermee verstuur je reeksen gerichte verkoop e-mails. Uiteraard met een perfecte timing.
Daarnaast maak je er automatisch vervolgtaken mee aan. Bijvoorbeeld om je eraan te herinneren dat je jouw contacten moet opvolgen.
Beantwoordt een contactpersoon jouw e-mail? Of maakt een ontvanger een afspraak? Dan stopt de sales sequentie automatisch voor deze contactpersoon. Zitten er ook nog andere contacten in jouw sales sequentie? Dan blijven die de reeks met e-mails gewoon ontvangen. Voor het maken van je sales sequenties gebruik je e-mailsjablonen en snippets.
Om meer uit je sales sequenties te halen heeft HubSpot nieuwe functies toegevoegd. Zo zie je nu op rapportages hoe goed je sales sequenties het doen. Hoe vaak erop wordt gereageerd. En hoeveel afspraken en deals ze opleveren.
Maar er zijn meer nieuwe statistieken. Zo monitor je bijvoorbeeld het aantal sequentiedeelnemers. Het openpercentage van de e-mails en het bouncepercentage (de e-mails die niet aankomen). Hoe vaak er op een link geklikt wordt. Hoe vaak er helemaal niet gereageerd wordt. En de omzet die je sales sequenties jou opleveren.👏
Prestatierapportages van je sales sequenties
De prestatierapportage maakt inzichtelijk hoe en hoeveel contacten de reeks doorlopen.👣 Welke contacten hebben er al een e-mail ontvangen? Voor wie is er een taak aangemaakt? En met welke contacten is er al een afspraak gepland? 📞
Met deze prestatierapportage analyseer je iedere stap van je sales sequentie. Van je geautomatiseerde e-mails tot je handmatige taken.
Je kunt de resultaten van je sales sequenties ook met elkaar vergelijken. Scoort een sales sequentie niet zo goed? Dan pas je die natuurlijk aan. Of je verwijdert de reeks e-mails.
A/B-testen bij sales sequenties
Voldoet een stapje uit je sales sequentie niet aan je verwachtingen? Gebruik de nieuwe A/B testfunctionaliteit dan om de stap te verbeteren.
Ontdek zo hoe je de betrokkenheid van je doelgroep vergroot. En hoe je de conversiepercentages verbetert. Experimenteer er gerust mee!
Hoe de A/B-test werkt? Je verzendt automatisch 2 versies van je sales sequentie. Allebei bijvoorbeeld met een andere onderwerpregel, afbeelding of call-to-action (CTA). Of juist met een andere tone-of voice of tekstlengte.
Het aantal verzendingen verdeel je gelijkmatig over beide versies (A en B). Vervolgens registreert jouw CRM-systeem alle belangrijke gegevens.
Bijvoorbeeld hoe vaak je e-mails geopend zijn. Hoe vaak er op een link geklikt is. Hoe vaak erop gereageerd is. En hoeveel afspraken de sales sequenties je hebben opgeleverd. Heb je voldoende informatie verzameld? Dan vergelijk je beide versies met elkaar. De beste versie behoud je.
Populaire functies hierbij zijn: | |
Sales sequenties | Maak reeksen met e-mails en taken om je prospects over de streep te trekken. |
Templates en snippets | Maak het jezelf makkelijk en hergebruik je content. |
AI Content Assistant | Schrijf razendsnel een tekst voor je verkoop e-mail of telefoonscript. Op je laptop of in de mobiele app van Hubpot. |
Workflows | Automatiseer zoveel mogelijk van je salestaken met workflows. |
Persoonlijke salesvideo’s | Voeg eenvoudig een persoonlijke salesvideo toe om het aantal reacties te verhogen. |
👉 TIP: Een andere automatiseringstool is ‘Workflows’. Hiermee voeg je jouw nieuwe leads bijvoorbeeld geautomatiseerd aan je sales sequenties toe.
Nóg makkelijker afspraken plannen
Bij een prettige koopervaring hoort ook het makkelijk plannen van afspraken. De afsprakentool was er al. Heb je jouw Google agenda of Office 365 agenda met HubSpot geïntegreerd? Dan plan je jouw vergaderingen vanuit je contact, bedrijfs-, deal- en ticketrecords. Je hoeft alleen maar even een vergaderlink te delen. De tool regelt de rest voor je.
Nieuw is dat je nu namens iemand anders een afspraak kunt plannen. Hiervoor gebruik je de round-robin functie als je dat wilt. Zo verdeel je de afspraken eerlijk over alle salesmedewerkers van je verkoopteam.
Bovendien genereer je nu eenvoudig verkoopafspraken met leadformulier routering. Hoe dat werkt? Aan je websiteformulieren voeg je voorwaardelijke regels toe. Hiermee kwalificeer je jouw websitebezoekers. Zo leid je ze direct naar de juiste websitepagina toe om een afspraak te plannen.
Hiervoor maak je verschillende afspraakpagina’s aan. Welke afspraakpagina je lead ziet bepaalt je CRM-systeem. Bijvoorbeeld op basis van wat iemand ingevuld heeft. De criteria hiervoor stel je natuurlijk zelf in.
Is er al informatie bekend? Dan vult HubSpot die velden alvast in. Stel dat je lead al een naam en e-mailadres heeft ingevuld. Dan hoeft hij of zij die gegevens niet opnieuw in te vullen voor de afspraak. Je formulieren maken dus gebruik van dynamische content.
Populaire functies hierbij zijn: | |
Meetingtool | De ideale tool om razendsnel afspraken te plannen. Deze afsprakentool houdt automatisch rekening met de agenda's van de gespreksdeelnemers. |
Formulieren | Profiteer van dynamische velden op je formulieren. En leid je leads automatisch naar de juiste formulieren op je website toe. |
Dynamische content | Met dynamische content stem je jouw content perfect op je doelgroep af. Gepersonaliseerd en geautomatiseerd. |
KPI's, rapportages & forecasting
Forecasting tool
Natuurlijk wil je weten wat jouw verkoopafdeling oplevert. Je meet het met de KPI’s op je sales dashboards. Voeg bijvoorbeeld omzetdoelstellingen toe en monitor de voortgang hiervan. Of voorspel met rapportage- en analysetools wat je omzet in een bepaalde periode wordt.
Met de vernieuwde forecasting tool voorspel je nauwkeurig de omzet. HubSpot gebruikt hiervoor alle historische prognosegegevens. Bovendien zie je snel hoe het met je omzetvoorspellingen gaat. Binnen no time weet je hoe de pijplijn zich ontwikkelt.
De belangrijkste statistieken hiervoor zijn:
- Teamdoelstellingen
- Behaalde winst
- Omzetprognoses
- Het verschil tussen de omzetprognose en de daadwerkelijk behaalde resultaten
Je ontdekt trends en verbetert de kwaliteit van je toekomstige verkoopprognoses. Je meet hoe betrouwbaar je verkoopprognoses zijn. En zo krijg je steeds meer inzicht in de prestaties van jouw verkoopteam.
Weet je dat AI-omzetvoorspellingen tot 95% nauwkeurig zijn? Binnenkort vergelijk je jouw handmatige omzetvoorspellingen daarom met AI-omzetprognoses.
Artificial Intelligence kijkt hierbij naar:
- Jouw historisch handmatige omzetprognoses
- Gesloten deals
Je krijgt 2 scenaro’s voor je maandomzet:
- Beste scenario
- Slechtste scenario
Prospect Activiteitenrapportage
HubSpot heeft meer analysemogelijkheden. Met het kant-en-klare prospect activiteitenrapport krijg je een helicopterview van alle prospect activiteiten. Zo zie je snel wat er gebeurt met:
- Sales sequenties
- Calls
- Afspraken
Alle belangrijke statistieken staan erop weergegeven, zoals:
- Conversiepercentages
- Het aantal activiteiten per contact
- Het aantal activiteiten per dag
Je weet precies welke verkopers geweldig scoren. En welke medewerkers coaching nodig hebben.
Leadtrechter rapportage
Hoe beweegt een deal zich door jouw verkooppijplijn? Dat gebeurt niet altijd op dezelfde manier.
Daarom is het vaak lastig om conversiepercentages te meten. En om verbeterpunten te vinden. Maar het nieuwe leadtrechterrapport brengt daar verandering in.
Je volgt de activiteiten van je leads. Je ziet gelijk hoe jouw deals tot stand komen. Hoe ze converteren. Bijvoorbeeld van websitebezoeker naar lead en van lead naar deal. En de tijd die leads voor elke fase nodig hebben.
Analyseer je de leadconversie punten? Dan ontdek je vast en zeker verbeterpunten.🛠
Bijvoorbeeld voor je lead nurturing campagnes. Zelfs de effectiviteit van je leadbronnen krijg je inzichtelijk. Zoals je sociale media kanalen en online advertenties.
Met het leadtrechterrapport beoordeel je dan ook hoe je verkopers met leads omgaan. Zodat je verbeteringen kunt aanbrengen om de omzet te vergroten.
Met een visuele klantreisanalyse ga je zelfs nog een stapje verder. Hierop zie je iedere interactie die een contactpersoon met jouw organisatie heeft.
Algauw heb je door met welke touchpoints je de meeste klanten aantrekt. Zoals je marketing en verkoop e-mails, advertenties, calls-to-action CTA’s), landingspagina’s, webinars en afspraken.🔍
Verkoopsnelheidsrapportage
Een andere nuttige kant-en-klare rapportage is die van je verkoopsnelheid. Het maakt inzichtelijk hoe productief jouw verkoopteam is.
Je ziet hoe lang het duurt om leads in klanten om te zetten. En je ontdekt welke zwakke punten er in je verkoopproces zijn. ⏰
Zo stel je snel realistische doelen. En bepaal je eenvoudig wat er nodig is om deze doelen te behalen.
Populaire functies hierbij zijn: | |
Forecasting tool | Krijg inzicht in je verkoopproces, volg je verkooppijplijnen en voorspel nauwkeurig je verkoopresultaten. |
Prospect activiteitenrapportage | Een compleet overzicht met alle activiteiten van je prospects. |
Leadtrechterrapport | Analyseer hoe jouw leads zich door de verkooppijplijnen bewegen. |
Verkoopsnelheidsrapportage | Beoordeel eenvoudig hoe productief je verkoopteam is en stel realistische doelen. |
Visuele klantreis | Visualiseer alle interacties met je contactpersonen. |
👉 TIP: Misschien vind je deze artikelen interessant?
➜ 10 Tips voor succesvolle management rapportages en dashboards.
➜ KPI voorbeelden voor verkoopteams.
➜ Wat zijn standaard en custom rapportages in HubSpot?
Train en coach je verkoopteam
Transcripties van je telefoongesprekken
De prestaties van je verkoopteam volgen en de feedback van je klanten analyseren. De transcripties in HubSpot maken dat heel makkelijk.📝
Tenminste als je de beltool van HubSpot gebruikt. Of een geïntegreerde telefooncentrale of andere tool waarmee dan kan. Aircall en Zoom bijvoorbeeld.
Met Conversatie Intelligentie zet je jouw gesprekken automatisch om in tekst. Uit deze transcripties haal je waardevolle klantinzichten. Handmatig gespreksverslagen uittypen is ook niet meer nodig. Wel kun je handmatig opmerkingen toevoegen.
Transcripties zijn superhandig om je verkoopteam te coachen. Zelfs onderweg bekijk je de opnames met je mobiele app als je dat wilt.
Zoek op trefwoorden in je gespreksopnames en deel je gesprekken met collega’s. HubSpot koppelt je gespreksopnames automatisch aan de juiste bedrijfsrecords.
Zelf koppel je jouw opnames aan andere contact-, bedrijfs, deal- en ticketrecords in je CRM-systeem. De opnames komen dan op de tijdlijnen van deze records te staan. Zodat je snel naar de opnamedetails toekunt.
Beluister gerust alleen een bepaald deel van een gespreksopname. En vergelijk de spreektijd van de verschillende gespreksdeelnemers.
Bij gesprekken van 2 deelnemers matcht HubSpot automatisch de namen van de sprekers in je transcripties.
Uiteraard kun je ook handmatig namen van sprekers toevoegen. Wat je mogelijkheden zijn hangt wel af van de gesprekstool die je gebruikt.
Afspeellijsten
Wil je speciale gespreksopnames gebruiken om nieuwe verkoopmedewerkers in te werken? Of gedeelten van je gespreksopnames hiervoor gebruiken? Dan maak je er een speciale afspeellijst van.
Playbooks
Daarnaast zet je eenvoudig playbooks in. Hiermee maak je een soort interactieve draaiboeken. En die geef je weer in je contact-, bedrijfs-, deal- en ticketrecords. Spreek je een (toekomstige) klant? Dan maak je snel gestandaardiseerde aantekeningen met je sales playbook. Bovendien vind je supersnel alle benodigde informatie, zoals:
- Linkjes naar websitepagina’s
- Kennisbankartikelen
- Scripts met veel gestelde vragen
- Afbeeldingen
- Video’s
- Documenten
Voor het maken van een playbook heb je 2 keuzes:
- Zelf een playbook bouwen.
- Een standaard playbook sjabloon van HubSpot gebruiken.
Kortom je volgt hoe je medewerkers het doen. Analyseert de feedback van je klanten met gespreksinformatie. En beschikt over tools voor procesverbetering en coaching.
Populaire functies hierbij zijn: | |
Transcripties | Maak het jezelf gemakkelijk bij je verslaglegging. En zet je telefoongesprekken geautomatiseerd om in tekst. Of gebruik ze voor coaching. |
Playlists | Stel afspeellijsten van gespreksopnames samen. |
Playbooks | Profiteer van interactieve draaiboeken op de plek waar je jouw salestaken uitvoert. |
Prospect activiteitenrapportage | Ontdek wie er goed scoort en wie er extra coaching nodig heeft. |
Integraties
De HubSpot Sales Hub integreer je met meer dan 1.500 standaard apps. Je vindt ze in de App Marketplace van HubSpot.
Wil je functies aan je all-in-one CRM-software toevoegen? Dan is dit meestal geen enkel probleem. Als ervaren HubSpot implementatiepartner helpen wij je daar graag mee. Óók als er complex maatwerk voor je integraties nodig is.
In 2023 is HubSpot door G2 uitgeroepen tot #1 beste softwarebedrijf van de wereld
Tijdens de jaarlijkse Best Software Awards van G2 is HubSpot benoemd als #1 Global Software Company. De CRM-software, de Marketing Hub, de Sales Hub en de Service Hub zijn hiervoor beoordeeld. 🏅
G2 is een online softwaremarktplaats. Jaarlijkse bezoeken wereldwijd meer dan 80 miljoen softwarekopers de website. De Best Software Awards worden op basis van beoordelingen van echte gebruikers toegekend.
Als eerste is de HubSpot Sales Hub geweldig beoordeeld:
1) #1 beste verkoopsoftware
2) #7 en #10 beste softwareproduct voor het MKB
De HubSpot Marketing Hub is software voor marketingautomatisering. Speciaal ontworpen om online verkeer aan te trekken en om websitebezoekers te converteren. En op grote schaal marketingcampagnes uit te voeren. De HubSpot Marketing Hub is uitgeroepen tot:
1) #1 beste marketing- en reclameproduct
2) #3 beste softwareproducten (algemeen)
3) #3 en #4 beste softwareproduct voor het MKB
Ook de HubSpot Service Hub heeft een fantastische beoordeling ontvangen. Deze hub is speciaal gemaakt voor het beheer van je klantenservice. Ontworpen om de contacten met je klanten te onderhouden. En om hun verwachtingen te overtreffen. Deze award heeft de HubSpot Service Hub ontvangen:
1) #4 beste klantenservice software
Ontvang je in een kalenderjaar (2022 in dit geval) meer dan 50 goedgekeurde softwarerecensies? Dan kun je pas zo’n award winnen. De klanttevredenheid, populariteit en kwaliteit zijn belangrijke factoren.
HubSpot-gebruikers vinden dat HubSpot zich onderscheidt van andere all-in-one CRM-software. Waarom?
- HubSpot heeft veel goede functies en die werken allemaal goed.
- De manier waarop de functies met elkaar samenwerken.
- Het CRM-systeem is flexibel en groeit met je organisatie mee.
- Je kunt HubSpot voor compleet verschillende taken gebruiken.
- De analyses geven je hartstikke veel inzicht.
- Met HubSpot volg je jouw klanten en verhoog je de conversie.
- Goede forcasting voor het verkoopteam. 💰
- Je werkt vanuit 1 centraal CRM-systeem: HubSpot vervangt verschillende apps.
- Met de vele functies en mogelijkheden creëer je 1 gestroomlijnd salesproces.
In 2023 kreeg HubSpot ook de beste award voor ‘Sales E-mail Tracking en CRM’ van Trustradius.
Hiernaast heeft HubSpot nog 2 belangrijke Hubs, namelijk de CMS Hub en de Operations Hub. Met de HubSpot CMS Hub bouw je jouw eigen professionele en klantvriendelijke websites. Met de HubSpot Operations Hub synchroniseer en verbeter je jouw klantgegevens. En automatiseer je jouw bedrijfsprocessen.
👉 TIP: Hier lees je meer over wat andere HubSpot-gebruikers van de CRM-software vinden.
De HubSpot Sales Hub is verkoopsoftware die met jouw organisatie meegroeit
Probeer het vandaag nog gratis uit. Bekijk onze ultieme HubSpot CRM demo video hieronder. Of boek een afspraak, zodat we je de nieuwste Sales Hub-functies kunnen laten zien.😃
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)