Deel artikel
Nieuwe B2B klanten werven: ontdek de ideale tool | HubSpot
door Floris van Muijen op 13-3-23 9:49
Heeft jouw B2B organisatie de ambitie om te groeien? Dan ben je vast op zoek naar (meer) nieuwe B2B klanten. Hoe trek je zelf eenvoudig meer leads aan? En hoe werf je makkelijker B2B klanten? Voor veel organisaties is nieuwe B2B klanten werven een supergrote uitdaging. Maar dit hoeft het niet te zijn. Er zijn namelijk geweldige tools op de markt om je hierbij te ondersteunen. HubSpot is bijvoorbeeld speciaal ontworpen voor leadgeneratie, klantenwerving en klantbehoud.
Het is eigenlijk heel logisch. Voor de beste resultaten zet je jouw (toekomstige) kopers centraal. Of het nou om nieuwe B2B klanten of klantbehoud gaat, dat maakt niet uit. Je stemt je volledig af op het gedrag en de behoeften van jouw doelgroep. Dit lukt je waarschijnlijk alleen met het juiste gereedschap. In dit artikel ontdek je daarom hoe je met HubSpot meer nieuwe B2B klanten werft.
Nieuwe B2B klanten werven: stem af op het aankoopproces
Stel dat je aan een nieuwe auto toe bent. Hoe start jij jouw aankoopproces dan? Ga je gelijk naar autodealers toe? Informeer je eerst in je netwerk? Of begin je met je online te oriënteren? Al is het maar om te bepalen welke dealers je wilt bezoeken. Of het nou om een nieuwe printer, auto of koffiemachine gaat. Bij een nieuwe aankoop oriënteren de meeste mensen zich eerst online. Zorg daarom dat jij bent waar jouw doelgroep zich bevindt.
Zoeken jouw (toekomstige) kopers via Google? Met welke zoekwoorden zoeken zij dan? Naar welke informatie zijn zij precies op zoek? Zijn ze vooral op bepaalde sociale media kanalen kanalen te vinden? Zoals, Facebook, Instagram, Twitter en/of LinkedIn. Dan is dat de place to be. Of komen ze misschien op een andere manier bij jouw organisatie uit? Je advertenties, blogs, content en marketingkanalen stem je hierop af. Het opstellen van buyer persona’s (klantprofielen) helpt je hier enorm bij.
Daarnaast bestaat een aankoopproces uit meerdere stapjes. Denk even terug aan het voorbeeld met de auto. In eerste instantie weet je misschien nog niet welke auto je wilt hebben. Je oriënteert je daarom breed. Langzaamaan krijg je daar een beter beeld van. Je gaat daarom steeds specifieker zoeken. Tenslotte hak je de knoop door en koop je een auto.
In iedere fase van dit aankooptraject heb je behoefte aan andere informatie. Voor jouw wervingsstrategie is het slim om buyer journeys (klantreizen) op te stellen. Dit helpt je namelijk om effectievere content te maken. Lukt het jouw organisatie om dit goed af te stemmen op het aankoopproces van jouw doelgroep? Dan trek je makkelijker nieuwe leads en B2B klanten aan. HubSpot bevat een heleboel slimme en gebruiksvriendelijke tools om je hierbij te ondersteunen.
Waarom HubSpot de ideale tool is om nieuwe B2B klanten te werven
HubSpot is een all-in-one CRM-systeem voor B2B. Je beheert er dus al je relaties mee. Maar je kunt er nog veel meer mee; het is niet voor niets all-in-one! Het bevat eigenlijk alle slimme marketing, sales en service tools, die je nodig hebt. De mogelijkheden zijn echt oneindig. Hieronder vind je wat tools, die jou kunnen ondersteunen bij je klantenwerving.
Goede online vindbaarheid
Welke zoekresultaten in Google klik je als eerste aan? Veel mensen kijken alleen naar de eerste zoekresultaten onder de advertenties. Hoog in de zoekresultaten scoren is dus belangrijk. HubSpot bevat verschillende tools om je hierbij te helpen. Zo checkt de software welke technische verbeteringen je kunt doorvoeren. Het geeft je SEO-tips voor een betere content. En het bevat een zoekwoordentool om de perfecte content te maken.
Een geïntegreerde website
Je website is het middelpunt van alles. Het is je visitekaartje, maar hier gebeurt ook alles. Je website moet er niet alleen goed uitzien. Het moet ook in staat zijn om websitebezoekers naar leads en klanten te converteren. Wat heb je hiervoor nodig? Content die perfect op je doelgroep is afgestemd. Met behulp van een geïntegreerde website toon je bijvoorbeeld eenvoudig gepersonaliseerde content. Gebaseerd op de data in jouw CRM-systeem.
Je klanten volgen en converteren
Of het nou om sales of marketing gaat. Om je content goed af te stemmen heb je informatie nodig. Je wilt weten wat jouw doelgroep interesseert en hoe zij zich gedraagt. Daarom volgt HubSpot je relaties.
Met slimme sales- en marketingtools speel je vervolgens slim in op persoonlijke behoeften. Bijvoorbeeld met A/B-tests, blogs, landingspagina’s, formulieren, lead nurturing, leadscoring en sales sequenties. En wat denk je van Account Based Marketing (ABM)? Zelfs je dynamische digitale offertes kun je afstemmen op individuele behoeften.
De beste klantervaringen
Lees je positieve reviews van anderen? Dan ben je sneller geneigd om tot koop over te gaan, toch? Klantervaringen zijn daarom mega-belangrijk. Verras je jouw klanten met informatie op maat. Afgestemd op individuele behoeften. En op het moment, dat zij daaraan toe zijn. Dan wek je vertrouwen (en je irriteert niet). HubSpot helpt je zo om jouw klanten optimaal te bedienen.
Met HubSpot beschik je bovendien over uitstekende service tools. Denk hierbij aan een uitgebreid ticketsysteem, een kennisbank, een chatbot en live chatsoftware op je website. Zelfs het automatisch omzetten van telefoongesprekken in tekst is een optie. Zet je deze tools slim in? Dan wordt jouw klantenservice ook nog eens veel productiever.
Bovendien communiceer je via één centraal systeem met je klanten. Van telefoongesprekken tot WhatsApp berichten en communicatie via je sociale media kanalen. Alles beheer en bewaar je vanuit HubSpot. Zo bied je jouw klanten alle communicatiekanalen, die ze prettig vinden. En als organisatie ben je altijd op de hoogte van wat er bij jouw klanten speelt. Je kunt ze dus altijd professioneel en gericht helpen.
Reviews van tevreden klanten
Natuurlijk wil je ook weten hoe je nieuwe B2B klanten over je denken. Met HubSpot beschik je dan ook over allerlei feedbacktools. Zoals Net Promoter Score (NPS) enquêtes om je klantloyaliteit te meten. En Customer Satisfaction Score (CSAT) enquêtes voor het bepalen van je klanttevredenheid. Natuurlijk vraag je gelijk of ze een mooie review willen plaatsen. Dit helpt je namelijk om nog meer leads en nieuwe B2B klanten te werven. Hier stel je gewoon een automatische workflow voor in. Wel zo makkelijk!
Ook meer nieuwe B2B klanten werven?
Met HubSpot beschik je dus over een compleet pakket aan tools voor klantenwerving. Dat wij enthousiast over de mogelijkheden zijn blijkt wel uit onze website. De functies van HubSpot zijn namelijk zeer uitgebreid en erg makkelijk in gebruik. Mensen die al met HubSpot werken zullen dit allemaal bevestigen. Ik kan je uit alle macht proberen te overtuigen. Maar het is beter als je het zelf ziet. Bekijk hieronder gerust onze ultieme HubSpot CRM demo video voor een algemene indruk.
Wij laten je graag zien hoe je HubSpot inzet voor het werven van nieuwe B2B klanten. Dan zie je gelijk hoe gebruiksvriendelijk het CRM-systeem is. Het zal je weinig moeite kosten om ermee te leren werken. Bovendien is het CRM-systeem vaak al binnen enkele maanden up & running. Zelfs als je van een ander ingewikkelder CRM-systeem overstapt, zoals Salesforce of Microsoft Dynamics 365. Plan hiervoor gerust een online afspraak in onze agenda als je dat wilt.
Deel artikel
- november 2024 (10)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)