Deel artikel
De beste marketingfuncties van de HubSpot Marketing Hub
door Ellen Prins op 8-7-21 12:45
Dagelijks komen er meer webwinkels bij. Distributiecentra van online winkels schieten als paddenstoelen uit de grond. Ook komen er steeds meer (andere) zelfstandige ondernemingen. Zoals coaching bedrijven en adviesbureaus. Ga zo nog maar even door...
Al deze organisaties proberen op te vallen. Bijvoorbeeld met hun website, SEO en sociale media. Hoe kom jij in deze tijd aan jouw klanten? Hoe vinden zij jou? Hoe weet jij ze aan jouw organisatie te binden?
Met de traditionele marketingmethoden is dat heel erg lastig. Gelukkig zijn er geweldige moderne tools, die jou hierbij kunnen helpen. Wij werken met HubSpot. En eerlijk is eerlijk... dit is echt een juweel onder de tools. Volgens mij is dit zelfs de allerbeste allround software voor veel klantgerichte organisaties.
Als consultant van de HubSpot Marketing Hub vertel ik je graag over de beste marketingfuncties.
De allerbeste marketingfuncties van de HubSpot Marketing Hub
Voor marketeers zijn er eindeloos veel tools en mogelijkheden om je te helpen bij jouw taken. Maar 3 dingen zijn het belangrijkst als je een marketingtool selecteert:
- De marketingtool moet je efficiëntie verhogen.
- De marketingtool moet je makkelijk kunnen integreren met alle andere tools die je gebruikt.
- De marketingtool moet jou tijdwinst opleveren. 🕖
Je raadt het al: dit biedt de HubSpot Marketing Hub jou allemaal. De HubSpot Marketing Hub is een (betaalde) uitbreiding op het gratis HubSpot CRM.
In dit blog vertel ik je wat de beste marketingfuncties zijn. Ook leg ik je uit wat deze marketingfuncties jou als marketeer opleveren. Lees snel verder dan laat ik je de beste marketingfuncties zien.😉
1. Landingspagina’s
Landingspagina’s zijn belangrijk bij onze eigen marketingstrategie. Op onze landingspagina's converteren namelijk de meeste websitebezoekers naar leads.
Maak je gebruik van de HubSpot Marketing Hub? Dan maak je in een handomdraai je eigen landingspagina’s. Mooi vormgeven is een eitje met de handige drag-and-drop editor. Plaats modules, teksten en afbeeldingen waar jij dat wilt. Je hoeft hiervoor geen design- of coderingservaring te hebben. Dat is echt superfijn!
Voeg ook formulieren aan je landingspagina's toe. Zo wordt leadgeneratie een fluitje van een cent!
Een voorbeeld van een Systony-landingspagina
👉 TIP: Een goedwerkende landingspagina maken? Lees hoe je dat doet in ons artikel: Creëer succesvolle landingspagina’s.
2. Segmentatielijsten
Gesegmenteerde lijsten in HubSpot. Dat is een andere functie waar ik erg gelukkig van word. Maak bijvoorbeeld groepen met contactpersonen met dezelfde criteria.
Zo kan je lijsten maken met contacten, die:
- Bepaalde pagina’s hebben bekeken.
- Een hoge lead score hebben.
- Veel interactie hebben met e-mails.
- Bepaalde formulieren hebben ingevuld.
- En nog veel meer...
Het grote voordeel hiervan? Je hebt lijsten met contacten klaarstaan voor elke marketing- of verkoopactiviteit. Zoals het verzenden van jouw e-mails, het toevoegen in workflows en het monitoren van jouw rapportages. En je kunt er nog veel meer mee.
👉 TIP: Pas segmentatie toe. Creëer zo superpersoonlijke ervaringen voor jouw leads, prospects en klanten.
3. E-mail
You've got mail! 📧
Waar ben je als marketeer zonder goede e-mailtools? Als je de HubSpot Marketing Hub gebruikt hoef je géén losse e-mailtool erbij te zoeken. Zoals Mailchimp en Spotler. Bij HubSpot heb je alles lekker binnen één platform beschikbaar. Dat is echt ideaal.
Daarnaast is automatisering één van de belangrijkste mogelijkheden van HubSpot. Bouw de mooiste workflows en lead nurture campagnes. Stijl ze naar smaak. Gebruik ook zeker de personalisatietokens. Daarmee maak je jouw e-mails namelijk persoonlijker dan ooit. 🙌
Je marketing e-mails creëer je snel en eenvoudig binnen de HubSpot Marketing Hub. Dankzij de overzichtelijke drop-and-drop editor. Laat je creativiteit er maar op los!
Maak e-mailtemplates eenvoudig en snel op met de HubSpot Marketing Hub en gebruik ze voor al je mailings.
👉 TIP: Ben je als Mailchimp-gebruiker nieuwsgierig naar de verschillen met de e-mailtool van HubSpot? We hebben de 2 tools met elkaar vergeleken. Check onze bevindingen in dit blogartikel: E-mailmarketing: HubSpot of Mailchimp?
4. Workflows
Vanwege de automatiseringsmogelijkheden zijn veel mensen geïnteresseerd in de HubSpot Marketing Hub. En wat hoort daar bij? Juist, workflows!
Automatisering is geweldig voor jou als marketeer. Het maakt je dagelijkse taken namelijk makkelijker en je werkt een stuk efficiënter. Met de workflows van HubSpot automatiseer je:
- E-mailcampagnes.
- Lijsten en segmentaties.
- Het doorzetten van leads naar de verkoopafdeling.
- Toevoegen van eigenschappen aan je contactpersonen.
- Het verzenden van interne notificaties.
- Het aanmaken van taken voor je teamleden.
- En nog véél meer!
Zend bijvoorbeeld automatisch een interne e-mail naar de verantwoordelijke van een contactpersoon. Bijvoorbeeld als deze contactpersoon op een marketing e-mail heeft geklikt. Zoals in het onderstaande voorbeeld:
Dit alles kan je natuurlijk invullen zoals je zelf wilt. Persoonlijk vind ik de workflows van de HubSpot Marketing Hub echt top.
👉 TIP: Ben je benieuwd wat je allemaal met workflows kunt? Lees dan mijn artikel: 5 HubSpot Workflows voor Sales en Marketing straks ook nog even. 😊
5. Beheer je betaalde advertenties binnen HubSpot
Je hebt het misschien al door maar HubSpot maakt jouw leven écht gemakkelijker. Gebruik je LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram en/of Google ads? Analyseer al je resultaten met de HubSpot Marketing Hub.
Alle belangrijke statistieken zijn beschikbaar in je HubSpot-portaal. Daarnaast creëer je eenvoudig en snel je advertenties met de advertentietool. Het grote voordeel? Je kunt je contacten en lijsten gebruiken om doelgroepen te segmenteren voor je advertenties. Zo maak je jouw marketingcampagnes nóg doelgerichter. Natuurlijk behaal je zo makkelijker je marketingdoelstellingen!
6. Social media management
Koppel Facebook, LinkedIn, Instagram en Twitter aan je HubSpot-platform. Profiteer dan van de superhandige sociale media tool. Zo wordt het schrijven en plannen van je sociale media berichten heel eenvoudig! Wil je gestructureerd en snel je sociale media posts de wereld insturen? Dan is deze functie ideaal voor jou!
7. Dashboards en rapportages
Last but not least: de dashboards in HubSpot zijn helemaal top. Je hebt namelijk alle belangrijke statistieken op één pagina inzichtelijk. Voor al je marketingactiviteiten! Van leadgeneratie tot marketingcampagnes. Afdeling overschrijdend zelfs als je dat wilt.
Je hebt dus enorm veel marketingfuncties en -tools binnen de HubSpot Marketing Hub. Het is een compleet pakket. Zeg maar doei tegen een samenraapsel van verschillende tools en statistieken. Alles is nu met één klik op de knop beschikbaar binnen HubSpot.
Je hebt dus altijd inzicht in de belangrijkste statistieken. En je houdt makkelijk in de gaten wat goed gaat én wat niet ! (je kunt er gelijk wat aan doen)
Benieuwd naar de HubSpot Marketing Hub?
Dit zijn (voor mij) de beste functies van de HubSpot Marketing Hub. Gebruik je de HubSpot Marketing Hub nog niet? En wil je alvast een kijkje nemen in de software? Bekijk dan onze HubSpot Marketing Hub demo en ontdek of het bij jou past.
Deel artikel
- december 2024 (1)
- november 2024 (12)
- oktober 2024 (16)
- september 2024 (10)
- augustus 2024 (6)
- juli 2024 (6)
- juni 2024 (6)
- mei 2024 (6)
- april 2024 (19)
- maart 2024 (6)
- februari 2024 (9)
- januari 2024 (6)
- december 2023 (9)
- november 2023 (10)
- oktober 2023 (7)
- september 2023 (11)
- augustus 2023 (7)
- juli 2023 (6)
- juni 2023 (4)
- mei 2023 (11)
- april 2023 (10)
- maart 2023 (9)
- februari 2023 (6)
- januari 2023 (7)
- december 2022 (6)
- november 2022 (10)
- oktober 2022 (8)
- september 2022 (7)
- augustus 2022 (6)
- juli 2022 (6)
- juni 2022 (6)
- mei 2022 (5)
- april 2022 (8)
- maart 2022 (9)
- februari 2022 (9)
- januari 2022 (9)
- december 2021 (7)
- november 2021 (1)
- oktober 2021 (5)
- september 2021 (8)
- augustus 2021 (2)
- juli 2021 (2)
- juni 2021 (1)
- mei 2021 (1)
- maart 2021 (1)
- februari 2021 (1)
- januari 2021 (5)
- december 2020 (1)
- november 2020 (6)
- oktober 2020 (5)
- september 2020 (9)
- augustus 2020 (2)
- juli 2020 (10)
- juni 2020 (7)
- mei 2020 (5)
- april 2020 (5)
- maart 2020 (6)
- januari 2020 (1)
- december 2019 (1)
- november 2019 (1)
- oktober 2019 (3)
- september 2019 (5)
- augustus 2019 (2)
- juni 2019 (2)
- mei 2019 (3)
- april 2019 (3)
- maart 2019 (5)
- februari 2019 (2)
- januari 2019 (5)
- december 2018 (2)
- november 2018 (4)
- oktober 2018 (1)
- september 2018 (9)
- augustus 2018 (4)
- juli 2018 (5)
- juni 2018 (1)
- maart 2017 (5)
- februari 2017 (4)
- januari 2017 (6)
- december 2016 (6)
- november 2016 (4)
- september 2016 (3)
- augustus 2016 (2)
- juli 2016 (4)
- juni 2016 (2)
- mei 2016 (3)
- april 2016 (2)
- februari 2016 (3)
- december 2015 (1)
- november 2015 (4)
- oktober 2015 (2)
- september 2015 (5)
- augustus 2015 (5)
- juli 2015 (5)
- juni 2015 (2)
- mei 2015 (2)
- april 2015 (6)
- maart 2015 (9)
- februari 2015 (1)
- januari 2015 (3)
- december 2014 (4)
- november 2014 (5)
- oktober 2014 (8)
- september 2014 (3)
- augustus 2014 (3)
- juli 2014 (3)
- mei 2014 (4)
- april 2014 (5)
- maart 2014 (6)
- februari 2014 (6)
- januari 2014 (4)
- december 2013 (2)
- november 2013 (3)
- oktober 2013 (4)